  • 1. Data: 2010-05-26 07:53:40
    Temat: AD7745 - problem
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Witam,
    czy ktoś bawił się tym układem? W trybie "Continuous conversion"
    nie mam problemu. Ale muszę ten układzik zmusić do pracy w trybie
    "Single conversion" (bo mikrokontroler zakłóca mi pomiar C swoim
    zegarem a totalne usypiane uC raczej nie wchodzi w rachubę).
    I tu mam problem - w dokumentacji nie ma ani słowa o tym jak
    wyzwolić pomiar gdy układ jest już "ustawiony" do pracy w trybie
    "Single conversion". Co jest wyzwalaczem ? Każde ustawienie na 1
    bitu MD1 w rejestrze CONFIGURATION REGISTER ? Czy tez trzeba układ
    przełączać między trybem "Idle" a "Single conversion" ? Czy jeszcze
    jakoś inaczej ? Bo o żadnym hardwarowym wyzwalaniu dokumentacja też
    nie wspomina.
    Pytam, bo na razie piszę kod (C) na sucho i nie mam jak tego sprawdzić
    na żywca na układzie.
    A tak na marginesie to układzik ma na prawdę super możliwości.
    Pozdrawiam,
    wkwj

  • 2. Data: 2010-05-26 13:59:11
    Temat: Re: AD7745 - problem
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > przełączać między trybem "Idle" a "Single conversion" ? Czy jeszcze
    > jakoś inaczej ? Bo o żadnym hardwarowym wyzwalaniu dokumentacja też

    Witam!!

    Nie mam doświadczenia Z TYM układem, ale używałem podobnego
    AD7796/7797 ... Sądząc po opisie, mają one podobny interfejs, dlatego
    wrzucę tu swoich parę groszy... Patrzyłem oczywiście na notę do AD7745,
    jest zdecydowanie inaczej zrobiona... I też niczego nie znalazłem, choć
    zastrzegam, że ją przeglądałem, a nie studiowałem...
    W nocie do 7796/7796 jest takie zdanie przy opisie rejestru
    CONFIGURATION REGISTER i znaczenia bitów MD2..MD0:

    "Single Conversion Mode. When single conversion mode is selected, the
    ADC powers up and performs a single conversion. The oscillator requires
    1 ms to power up and settle. The ADC then performs the conversion, which
    takes a time of 2/fADC. The conversion result is placed in the data
    register, RDY goes low, and the ADC returns to power-down mode. The
    conversion remains in the data register and RDY remains active (low)
    until the data is read or another conversion is performed."

    I działa to zgodnie z opisem... Czyli ustawienie odpowiedniego trybu (w
    tym wypadku MD2..MD0 = 001) oznacza początek konwersji. Konwersja jest
    jednak opóźniona o 1ms... Układów AD7796 i 7797 używałem w praktyce i
    nie było z nimi żadnego większych problemów. Ogólnie, to działały
    zgodnie z opisem...

    Konop

  • 3. Data: 2010-05-27 06:30:09
    Od: wkwj <w...@g...pl>

> [...]
    > conversion remains in the data register and RDY remains active (low)
    > until the data is read or another conversion is performed."

    O, i to by miało sens - szkoda, że zapomnieli to napisać w nocie do
    AD7745. Ten układzik ma jedną zaletę - mierzy pojemność względem
    elektrody odniesienia a nie względem masy i dzięki temu jest w dość
    dużym zakresie pojemności "doziemnych" na ich zmianę nieczuły co
    bardzo upraszcza konstrukcje czujników pojemnościowych.
    Pozdrawiam,
    wkwj