  • 1. Data: 2012-02-16 05:54:17
    Temat: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...

    Światem tym jest kiciuś zwany netbookiem.

    Jak wiadomo, znudzony moja bezczynnością, opuścił mnie ostatniego dnia
    gwarancji i pojechał do Czech (gdzieś w TV słyszał, że do Czech to jest
    za darmo, więc pojechał, czy nawet poleciał) ale po tym, jak dowiedział
    się (ma łączność ze światem po WiFi i nie tylko -- no właśnie nie wiem,
    czy ma BT, bo na karcie można ustawić Enable BT) o mojej chorobie,
    natychmiast do mnie powrócił, ale taki jakiś mężniejszy...

    Od tamtej pory minęło sporo czasu (ponad 4 miesiące) a nowy akumulator
    kiciusia (ten, z którym powrócił do mnie -- bo poleciał do Czech właśnie
    z powodu dziwnego zachowania akumulatora) nie wykazuje żadnych oznak
    śmiertelności czy choćby starzenia się...

    -=-

    To była dobra nowina. Teraz podobna, ale zła. :)
    Straciłem status klienta w Erze/TMobile [muszę uważać, aby nie napisać
    TeDebile] i jestem już w mBanku, a że uruchomienie karty mBankowej
    profilaktycznie chciałem zacząć od innego telefonu, zauważyłem, iż
    ten inny telefon, choć nie jest używany od kilku lat, nadal ma sprawny
    i naładowany :) akumulator. Nie wiem, ile czasu go nie używam, ale po
    nim był jakiś inny, który zamieniłem na ten, którego teraz używam na
    co dzień -- więc parę latek minęło. Wkrótce spodziewam się kolejnego
    telefonu. :)

    -=-

    Trudno zgadnąć, czy akumulator w telefonie też jest nieśmiertelny,
    ale jednak trzyma co najmniej długo. Zaś sam telefon jest fajny,
    ale niemal niesprawny, bo blokują się w nim klawisze. :) Kolejny
    telefon też odłożyłem ze sprawnym akumulatorem -- telefon stał
    się zbyt cichy i nie dało się tego ani regulować, ani czyścić...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-02-16 09:45:21
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jhi5me$kae$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > telefon też odłożyłem ze sprawnym akumulatorem -- telefon stał
    > się zbyt cichy i nie dało się tego ani regulować, ani czyścić...

    Ja tam mam starego, już ciut połamanego (rozsypał się zaczep baterii, a
    nowego nie mam), Eryka R320s, nie zamieniłbym na nowoczesny telefon, mimo
    jego niedogodności. Ostatnio ze 2-3 lata leżał niewykorzystany, "zgnił" mu
    głośniczek, to za 5 zyla w Promaco kupiłem (wiem, że nie są najtańsi) i
    bateria niezbyt już trzymała. Nową kupiłem tam gdzie głośniczek, baterię
    zamocowałem przezroczystym plastrem, podłożyłem kawałek izolacji z przewodu
    instalacyjnego jako dystans, bo styki baterii nie były naprzeciwko
    gniazda... I wsio gra, nawet udało mi się, że to całkiem przyzwoicie wygląda
    (tylko "skocz" widać), a co najważniejsze - telefon po prostu działa.
    Telefonuję, odbieram, dzwoni... czegóż mi więcej trzeba? Nawet WAP nie
    wykorzystuję.

  • 3. Data: 2012-02-16 17:29:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "L501 aneryS" 4f3cd030$...@n...home.net.pl

    > (tylko "skocz" widać), a co najważniejsze - telefon po prostu działa. Telefonuję,
    odbieram, dzwoni... czegóż mi więcej trzeba?
    > Nawet WAP nie

    Może skocza dwustronnego Ci trzeba? Bywa, iż takim można kleić niewidocznie. :)
    Ja mam już 3 dobre baterie/akumulatory na zbyciu. I jeden całkiem sprawny, ale
    zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50 złotych. Ot -- i całe celowe
    postarzanie wyrobów/produktów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-02-16 23:26:09
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jhjeg0$jee$2@inews.gazeta.pl...

    > "L501 aneryS" 4f3cd030$...@n...home.net.pl

    > Może skocza dwustronnego Ci trzeba? Bywa, iż takim można kleić
    > niewidocznie. :)

    A nie powiem, bywa niekiedy, że przydałby się, jak np. timer do jajek
    ustawię, żebym chcąc mieć go na widoku mógł umieścic tak, by się nie
    wybabolił do wody, czy tym bardziej, gotowanych jajek, lub wręcz, na
    sąsiedni palnik, który "świeci", a nic na nim nie stoi.

> [...]
    > ale
    > zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50 złotych. Ot -- i całe

    Byle dobry był i działał, to nawet na korbkę być moze :)

  • 5. Data: 2012-02-17 01:04:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "L501 aneryS" 4...@n...home.net.pl

> [...]
    > się nie wybabolił do wody, czy tym bardziej, gotowanych jajek, lub wręcz, na
    sąsiedni palnik, który "świeci", a nic na nim nie

    Ja mam tajmer w kuchence gazowej. Zegarek&tajmer.
    Zegarek jest nadzwyczaj dokładny, ale resetuje go
    każdy, nawet chwilowy brak zasilania, a zasilany
    jest czym? Napięciem ze ściany -- 230 Voltami...

    zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50

    > Byle dobry był i działał, to nawet na korbkę być moze :)

    Na korbkę mam latarkę. Kosztowała 6 złotych, ma 2 LEDki,
    akumulatorek (latarka świeci także bez kręcenia) a zapłaciłem
    za nią Skarbonką w Auchan i wziąłem na nią fakturę. Zaś na tej
    skarbonce pieniądze pojawiły się dzięki kupnie spodni -- po
    16.99 za sztukę. :)

    Ciekawe, czy to dynamo mogłoby dawać 5 V i jakiś
    solidny prąd rzędu 1 ampera -- do celów wiadomych. :)

    -=-

    Teraz chyba mam jeszcze malutki akumulatorek od słuchawkomikrofonu
    BT -- połamałem to coś przez nieuwagę i rozerwałem przewody, którymi
    była połączona słuchawka z resztą. Resztę rozebrałem, ale obudowa
    słuchawki wydaje się być nierozbieralna całością. Nie widzę śladu
    klejenia czy zgrzewania plastyku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-02-17 06:51:56
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:jhjeg0$jee$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ale
    > zupełnie przestarzały telefon. Kiedyś kosztował 50 złotych. Ot -- i całe

    http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
    Tam jest mowa o Apple i procesie sądowym o baterie w ipodach. Prawdopodobnie
    celowo blokowanych.

  • 7. Data: 2012-02-17 07:36:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lelek@" jhkteb$7df$...@o...futuro.pl

    > http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

    Trudno znaleźć kogoś, kto nie oglądał tego filmu.

    > Tam jest mowa o Apple i procesie sądowym o baterie
    > w ipodach. Prawdopodobnie celowo blokowanych.

    W łazience i w WC mam halogenowe żarówki, które włączam codziennie -- jak
    to w WC i łazience. Z pięciu, jakie tam są, jedna przepaliła się po około
    6 latach i została wymieniona na taką samą, pozostałe świeciły 11 lat,
    teraz dwie z nich (sprawne -- być może właśnie ta nowa, o ile 5 lat to
    nówka) ustąpiły miejsca -- innej żarówce halogenowej i multiLEDce.

    IMO w żarówkowym spisku nie chodziło ograniczenie żywotności żarówki,
    ale o zwiększenie jej wydajności kosztem żywotności.

    Co komu po żarówce z remizy -- cóż z tego, że świeci ponad 100 lat,
    skoro prawie wcale nie daje światła.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-02-17 07:53:23
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:jhl01g$f4j$1@inews.gazeta.pl...

    > Co komu po żarówce z remizy -- cóż z tego, że świeci ponad 100 lat,
    > skoro prawie wcale nie daje światła.

    Na tamte czasy dawała światła wystarczająco dużo i przy monopolu taka
    żarówka by była utrapieniem :-)

  • 9. Data: 2012-02-17 08:47:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lelek@" jhl11h$ek5$...@o...futuro.pl

    wcale nie daje światła.

    > Na tamte czasy dawała światła wystarczająco dużo i przy monopolu taka żarówka by
    była utrapieniem :-)

    Weź żarówkę na 240 woltów i podłącz do 220 woltów.
    A jeszcze lepiej weź żarówkę na 230 woltów i podłącz ją do
    24 woltów. Będzie niemal wieczna -- tyle, że światła da niewiele.

    Jak Philips mógł uczestniczyć w tych spiskach, skoro jego żarówki
    w mojej łazience (i w WC) świecą ponad 11 lat -- oczywiście nie
    24 godziny na dobę.

    Ponoć żarówki w kinowych projektorach filmowych nie mogły zdzierżyć
    nawet jednego filmu -- ale za to były jasne i wydajne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-02-17 09:42:52
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Weź żarówkę na 240 woltów i podłącz do 220 woltów.
    > A jeszcze lepiej weź żarówkę na 230 woltów i podłącz ją do
    > 24 woltów. Będzie niemal wieczna -- tyle, że światła da niewiele.

    Główną przyczyną śmierci żarówek jest ich włączanie (no tak: główną
    przyczyną rozwodów są małżeństwa :) )
    Żarówka włączona raz będzie świeciła kilkukrotnie dłużej niż deklarowany
    czas producenta.
    Czas 1000h (ten standardowy) uwzględnia włączania.

    --
    Desoft