  • 41. Data: 2010-08-18 06:27:57
    Temat: Re: Nikon D95
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-18 02:15, Mateusz Ludwin pisze:
    > odpycha tandetą i bylejakością. Metal *jest* fajniejszy, jest ciężki,
    > solidny, przyjemnie się nim posługuje. Ergonomia to nie tylko kształty.
    > Naprawdę nie rozumiem jak można twierdzić, że wydmuszkowe body z plastiku
    > jest lepsze od body magnezowego.

    ciekaw jestem w jaki sposob obcujesz z tym magnezem w korpusie. Bo z
    zewnatrz jest i tak plastik.
    Pisanie ze przed latami 90 bylo lepiej to takie gadanie starego
    sklerotyka - teraz tez mozna kupic takie rzeczy ale trzeba solidnie
    zaplacic.
    Gdyby dajmy na to kit do aparatu byl zrobiony tak jak "przed latami
    90tymi" to kosztowalby pewnie wiecej niz aparat...
    Marx

  • 42. Data: 2010-08-18 06:33:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 08:04:47 +0200, Marx napisał(a):

    > Kup A300
    > ma histogram na zywo, steruje bezprzewodowo lampami, AF ma szybki (choc
    > pewnie Nikonowi nie podskoczy)
    > Uzywany kosztuje 800zl wiec problemu z budzetem ci nie stworzy... ;)
    > :)

    Dobra rada dla samego siebie: nie czytać newsów dopóki się nie obudzę do
    końca - już się zacząłem zastanawiać, gdzie można tak taniego Airbusa A300
    używanego kupić ;)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 43. Data: 2010-08-18 07:24:16
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 18.08.2010 08:33, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Dobra rada dla samego siebie: nie czytać newsów dopóki się nie obudzę do
    > końca - już się zacząłem zastanawiać, gdzie można tak taniego Airbusa A300
    > używanego kupić ;)

    - Tato, chciałbym mieć tyle pieniędzy, żeby móc kupić Boeninga 757.
    - A po co ci taki samolot?
    - Samolot niepotrzebny, ale ta forsa.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 44. Data: 2010-08-18 08:19:23
    Od: AMI <a...@g...com>

    On 17 Sie, 04:22, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Tak na marginesie i w ogóle - najczęstsze zdanie na grupach, nie tylko
    > foto: ''czekam, aż w końcu wypuszczą...'' :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego
    > dopłacać/
    Janko, po prostu apetyt rośnie w trakcie jedzenia. Mimo, że ilość MPx
    ( im więcej tym lepiej ) na matrycy jest stanowczo za bardzo
    rozdmuchiwana i przeceniana przez użytkowników "Samo zdjęcie się zrobi
    za Ciebie a jakość będzie powalająca". To ja w mojej pracy wykorzystam
    te 24mpx z D3X. A nie chce wydawać 22 tysi a mam juz D3. Tak więc
    czekam aż "w końcu wypuszczą" :) coś co będzie w klasie cenowej między
    D700 a D3 z matrycą 16 do 24 mpx. Zapewne się nie doczekam prędko ale
    taki ruch nastąpi.

    --
    pozdrawiam Mariusz
    www.mariuszlinkiewicz.pl

  • 45. Data: 2010-08-18 08:32:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-18 08:27:57 +0200, Marx <M...@n...com> said:

    > Pisanie ze przed latami 90 bylo lepiej to takie gadanie starego
    > sklerotyka - teraz tez mozna kupic takie rzeczy ale trzeba solidnie
    > zaplacic.

    Raz - nawet solidne zapłacenie nie gwarantuje tej staromodnej
    "solidności" - vide sprzęt grający za ładne parę tys., plastik udający
    drewno w niektórych Jaguarach, motocykle spod znaku HD i tak możnaby
    jeszcze długi wymieniać. A dwa - kiedyś to było nawet w "entry level",
    teraz dopiero w mega-hiper-duper-exkluzive - dla tych co zwracają uwagę
    na takie drobiazgi i pamiętają "stare czasy" to jest conajmniej dziwne.

    > Gdyby dajmy na to kit do aparatu byl zrobiony tak jak "przed latami
    > 90tymi" to kosztowalby pewnie wiecej niz aparat...

    Pal sześć kit, ale obiektyw za 2-5k zł spokojnie mógłby.

    de Fresz

  • 46. Data: 2010-08-18 09:14:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Rzecze John Smith:

    > A ja lubię metal i tyle, nie tylko w fotografii, w ogóle. Nie dlatego, że to
    > jest droższe, po prostu porównując *cokolwiek* wyprodukowane przed latami 90
    > z tym co powstaje obecnie, widać kolosalną różnicę w jakości wykonania i w
    > użytych materiałach. Nawet kręcąc gałeczkami w starym wzmacniaczu Unitra
    > czuje się, że ktoś włożył sporo pracy w wykonanie tego sprzętu. Plastik aż
    > odpycha tandetą i bylejakością. Metal *jest* fajniejszy, jest ciężki,
    > solidny, przyjemnie się nim posługuje. Ergonomia to nie tylko kształty.

    Pełna zgoda. Przecież właśnie to napisałem.

    > Naprawdę nie rozumiem jak można twierdzić, że wydmuszkowe body z plastiku
    > jest lepsze od body magnezowego.

    A kto tak twierdzi?
    Przecież napisałem: "Nie odbieraj ludziom frajdy z obcowania z kulturą
    materialną."

    --
    Mirek

  • 47. Data: 2010-08-18 10:50:28
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-18 08:33, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Dobra rada dla samego siebie: nie czytać newsów dopóki się nie obudzę do
    > końca - już się zacząłem zastanawiać, gdzie można tak taniego Airbusa A300
    > używanego kupić ;)

    dobra rada - nauczyć się emotikonów :D
    Marx

    Ps. jak się robi zdjęcia Airbusem?

  • 48. Data: 2010-08-18 11:30:05
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-18 10:32, de Fresz pisze:

    > Pal sześć kit, ale obiektyw za 2-5k zł spokojnie mógłby.

    Ano. Wystarczy popatrzeć nawet na L-ki i zobaczyć sobie nową setkę L
    macro, która jest wykonana w zupełnie inny sposób niż stare ciężkie ele.
    Tyle, że akurat on się w ręku całkiem dobrze trzyma ;)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 49. Data: 2010-08-18 12:03:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-18 12:50, Marx pisze:

    > dobra rada - nauczyć się emotikonów :D
    > Marx
    >
    > Ps. jak się robi zdjęcia Airbusem?

    Bardzo prosto: nastawiasz Airbusa w kierunku celu. Zapalasz światła
    lądowania w celu doświetlenia motywu. Wtedy już spokojnie można zrobić
    zdjęcie. W zależności od prędkości u modela mogą wystąpić stany lękowe
    prowadzące do nieoczekiwanych zmian wyrazu twarzy lub w przypadkach
    zdjęć makro nawet do panicznej ucieczki ;)

  • 50. Data: 2010-08-18 12:18:11

    On 18.08.2010 14:03, Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    > prowadzące do nieoczekiwanych zmian wyrazu twarzy lub w przypadkach
    > zdjęć makro nawet do panicznej ucieczki ;)

    Z tym, że zdjęcia architektury mogą być zbyt dosłowne, budynek zostanie
    zdjęty z powierzchni ziemi.

    --
    http://szumofob.eu