  • 1. Data: 2009-01-20 17:53:59
    Temat: jaka jakosc do odbitki 10x15
    Od: "Skorupa" <s...@i...pl>

    witam, jaka jakosc zdjecia wybrac aby wywołac je pózniej w formacie 10x15
    do wyboru mam w aparacie mam:
    2256x1505
    3088x2056
    4272x 2848 przy tej rozdzielczosci jest dodatkowo RAW

    skorupa644

  • 2. Data: 2009-01-20 17:58:42
    Temat: Re: jaka jakosc do odbitki 10x15
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Skorupa" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2256x1505
    > 3088x2056
    > 4272x 2848 przy tej rozdzielczosci jest dodatkowo RAW

    300dpi
    tak na oko to kazda z tych rozdzielczości jest za dobra

  • 3. Data: 2009-01-20 18:05:04
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > 2256x1505
    > 3088x2056
    > 4272x 2848 przy tej rozdzielczosci jest dodatkowo RAW

    Na pocztówkę wystarczy 2Mpix. 10x15cm przy 300dpi daje ok 1800x1200 pix.
    Jak chcesz dawać pliki wprost z aparatu, to wystarczy te 2256x1505. Ale
    zwykle lepiej zrobić więcej i zmniejszyć na komputerze. Masz wtedy możliwość
    przykadrowania.
    Ja fotki rodzinne robię na D90 w 12Mpix i potem każde kadruję i zmniejszam
    do 2000x3000 pix. Uważam to za rozsądny kompromis między jakością a
    wilekością plików.

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2009-01-20 18:25:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 18:53:59 +0100, Skorupa napisał(a):

    > witam, jaka jakosc zdjecia wybrac aby wywołac je pózniej w formacie 10x15

    http://www.henry.vel.pl/pixelki.html

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 5. Data: 2009-01-20 19:09:46
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

> [...]
    > 2256x1505
    > 3088x2056
    > 4272x 2848 przy tej rozdzielczosci jest dodatkowo RAW

    Najlepiej zdjecia oddac do labu w rodzielczosci identycznej z natywna
    rozdzielczoscia maszyny w labie. Wowczas zdjecie nie jest juz sklalowane w
    labie.
    Rozdzielczosc z kolei zalezy od labu w ktorym wykonywal bedziesz odbitki. Ja
    najczesciej oddaje do labu wyposazonego w maszyne Agfa
    (http://www.e-fotolab.pl/ ) o natywnej rozdzielczosci naswietlania 400 dpi
    (punktow na cal, wlasciwie ppi czyli pikseli na cal) czyli dla odbitki 10x15
    cm bedzie to:

    1575x2362

    czesto faktyczny format papieru nieco sie rozni od podawanego 10x15 (sprawdz
    to w labie, np u mnie szerokosc papieru to 102 mm) Ja robie zdjecia nieco
    wieksze od wielkosci papieru (2-4 mm na kazdy bok) aby uniknac ewentualnych
    bialych paskow na skraju papieru, a odbitki kaze wykonywac "bez dopasowania"
    czyli bez skalowania.

    Zdjecia skaluje (kadruje) sam najczesciej do w formatu 1620x2400 (daje to
    10,3x15,2 cm) i wynik jest taki jak oczekuje.

    pozdrawiam,

    gajowy

  • 6. Data: 2009-01-20 21:01:41
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Gajowy" <g...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej zdjecia oddac do labu w rodzielczosci identycznej z natywna
    > rozdzielczoscia maszyny w labie. Wowczas zdjecie nie jest juz sklalowane w
    > labie.
    /ciach/

    btw, moze ktos jeszcze polecic jakis lab wysylkowy, gdzie mozna sobie
    sprawdzic rozdzielczosc labu i ww. pojecia zostana wziete pod uwage przy
    wykonywaniu odbitek?

    Z.

  • 7. Data: 2009-01-20 21:15:10
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > btw, moze ktos jeszcze polecic jakis lab wysylkowy, gdzie mozna sobie
    > sprawdzic rozdzielczosc labu i ww. pojecia zostana wziete pod uwage przy
    > wykonywaniu odbitek?

    Rossmann tak kiedyś miał. Jeżeli wysyłałeś zdjęcia nie korzystając z ich
    durnego programu tylko za pośrednictwem strony www to po wpakowaniu
    pliku na serwer zapalała się jedna z trzech lampek: zielona - ok, żółta
    - od biedy może być, czerwona - mało, ale jak się upierasz to co możemy
    poradzić ;)
    Zielona się zapalała przy 400 dpi.
    Ale to było kiedyś, teraz nie wiem.

  • 8. Data: 2009-01-20 21:36:59
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na serwer zapalała się jedna z trzech lampek: zielona - ok, żółta - od
    > biedy może być, czerwona - mało, ale jak się upierasz to co możemy

    tzn lampki mnie niezbyt interesuja. Szukam raczej takiego labu, gdzie np.
    mozna sie spytac mailem o rozdzielczosc labu. I potem dopasowac wielkosc
    plikow (i podostrzyc), zeby nie robili skalowania. Dokladnie tak jak robi
    Gajowy, ale Koszalin daleko. Obecnie odbitki, ktore mam zrobione z plikow 6
    mpix (poprawne ostre fotki), wygladaja tak, jakby ktos sie specjalnie
    nameczyl, zeby popsuc ostrosc.

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2009-01-21 06:54:01
    Od: "TomekM" <a...@c...pl>

> [...]
    > 6
    > mpix (poprawne ostre fotki), wygladaja tak, jakby ktos sie specjalnie

    Ja zamawiam tu:
    http://www.foto-tworzydlo.pl/odbitki.html
    maszyna Noritsu, odbitka 10x15 to 1195x1795 pixeli

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-21 07:19:54
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wieksze od wielkosci papieru (2-4 mm na kazdy bok) aby uniknac ewentualnych

    ale przecież 102x152mm to chyba jest standard a nie widzimisie labu