  • 1. Data: 2014-09-01 09:15:51
    Temat: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam opony wyprodukowane w 2002.

    Problem w tym że są ... prawie nowe. O ile dobrze liczę przejechały w
    sumie około 10tyś. Bieżnik wygląda jak w nowej oponie. Boki: guma nie
    popękana. Siedziały w garażu w temp. stałej około 20 stopni. Letnie.
    Cały czas napompowane i na felgach stalowych.

    I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?

  • 2. Data: 2014-09-01 09:20:26
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]

    > czas napompowane i na felgach stalowych.

    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?
    Założyć i dobrze obejrzeć. Jeździć do zużycia.
    Będą się szybciej zużywać niż nowe, ale nie powinny się rozpaść w czasie
    jazdy. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-09-01 09:23:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Cały czas napompowane i na felgach stalowych.
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?
    Jak rozmiar? Jeśli 185/60/14 albo 175/65/14 to bezwzględnie wywalaj. A
    skąd dokładnie jesteś i kiedy będziesz wywalał? ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2014-09-01 09:26:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-01 09:23, Maciek wrote:
    > Jak rozmiar? Jeśli 185/60/14 albo 175/65/14 to bezwzględnie wywalaj. A
    > skąd dokładnie jesteś i kiedy będziesz wywalał? ;-)

    155/65/R13 do Seicento. Ale może nie wywalę tak szybko :D

  • 5. Data: 2014-09-01 09:28:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-01 09:20, WOJO wrote:
    > Będą się szybciej zużywać niż nowe, ale nie powinny się rozpaść w czasie
    > jazdy. :)

    Gumiarz mial już cała masę opowieści jak to kolegi szwagra teściu jechał
    i mu pekły 6-letnie na raz po przejechaniu przez torowisko. I kilka
    innych w tym stylu.

  • 6. Data: 2014-09-01 09:33:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Gumiarz mial już cała masę opowieści jak to kolegi szwagra teściu jechał
    > i mu pekły 6-letnie na raz po przejechaniu przez torowisko. I kilka
    > innych w tym stylu.
    Zmień gumiarza. Oczywiście opony warto od czasu do czasu obejrzeć (jak
    zresztą każde, nawet nowe), czy nie robią się jakieś pęknięcia, czy inne
    cuda wianki. Przy takim wieku guma może być już co nieco utleniona, ale
    wiele zależy od samej gumy. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że
    zawartość gumy w gumie mogła być te 12 lat temu większa ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2014-09-01 09:50:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Cały czas napompowane i na felgach stalowych.
    >
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?

    Przeznacz na trening szybkiej jazdy :-)

    A jak bardzo Ci szkoda, to faktycznie możesz spróbować na tym pojeździć,
    ale cały czas pamiętając że na suchym to pewnie jeszcze jakoś jedzie,
    ale na mokrym może się okazać że zachowują się porównywalnie jak na śniegu.

    Jak mam jakieś stare opony to zazwyczaj tragicznie jest właśnie na mokrym.

  • 8. Data: 2014-09-01 10:02:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Cały czas napompowane i na felgach stalowych.
    >
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?

    Jeździłem na 10 letnich oponach na motocyklu. Po torze. Świetnie się
    bawiłem i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu ani pogorszenia trakcji.

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-09-01 17:42:01
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeździłem na 10 letnich oponach na motocyklu. Po torze. Świetnie się bawiłem i
    > nie odczuwałem żadnego dyskomfortu ani pogorszenia trakcji.

    Wniosek z tego, że w sejczento i na drodze będzie równie dobrze :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2014-09-01 17:43:16
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

> [...]
    > mokrym może się okazać że zachowują się porównywalnie jak na śniegu.
    >
    > Jak mam jakieś stare opony to zazwyczaj tragicznie jest właśnie na mokrym.

    Miałem identyczne odczucia. Na suchym obleci, ale na mokrym to już średnio.

    --
    pozdrawiam
    kml