  • 1. Data: 2009-07-06 20:24:00
    Temat: Nowy dysk - Seagate vs WD
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcę kupić dysk 500 GB.
    Od kurdupla korzystałem z Seagate-ów i jako że nie zawiodłem się na nich
    ani razu - modele od 850 MB do 250 GB, to przywiązałem się do tej marki.
    Teraz chyba się rozwiążę, jak widzę te ich nowe felerne serie 7200.11/12.
    Jeżeli widziałbym negatywne opinie nt. tych serii tylko na komputroniku
    cenzurowanym no to ok, ale jeśli sam Seagate się przyznaje do błędów to już
    powoli tracę zaufanie do przyszłych modeli tej firmy - oczywiście w tym
    przedziale cenowym jakim w jakim są dyski SATA2 :)

    JAki model 500 GB polecili byście teraz ? Do Samsungów się zraziłem, więc
    zostaje Seagate albo WD. Skoro Seagate dał ciała i może dać znów (bunt
    chińczyków?) to czy jedyną alternatywną jest dysk WD ?
    Jak w takim razie zachowują się modele 500 GB wzwyż ? Chodzi mi głównie o
    głośność, bezawaryjność a mniej o cenę czy pojemność.

    Dzięki

  • 2. Data: 2009-07-06 20:43:40
    Temat: Re: Nowy dysk - Seagate vs WD
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    vissim <v...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcę kupić dysk 500 GB.

    Dużo gadania i bez sensu. Weź WD 640 GB i bedzie OK.

  • 3. Data: 2009-07-06 21:02:51
    Od: Netx <g...@g...pl>

    > Jak w takim razie zachowują się modele 500 GB wzwyż ? Chodzi mi głównie o
    > głośność, bezawaryjność a mniej o cenę czy pojemność.

    Mam mniej więcej od ponad pół roku dwa WD:

    WD10EADS - 1TB (następca WD10EACS, i w razie zakupu polecam właśnie
    WD10EADS)

    WD5000AACS - 500GB

    Oba dysku z serii green i na obu mam włączoną funkcję AAM co zauważalnie
    obniża hałas, tak że mogę je określić jako "bardzo ciche" (z włączonym
    AAM), a dodam że jestem bardzo wymagający w kwestii wyciszania.
    Ten 500GB nie jest za szybki (choć dla mnie akceptowalny) ale WD10EADS
    nawet z włączonym AAM jest nadal szybki.
    W/g pogramu hdtach pod Windows 7:
    WD10EADS: 78,4 MB/s odczyt średnio, Random Access 19.9 (AAM obniza
    access time); Burst 240MB/s
    WD5000AACS: 57.4 odczyt średnio, Random Access 19.6ms (z AAM); Burst
    237.5 MB/s

    Z tym że po włożeniu obu dysków *jednocześnie* do obudowy zaczęły się
    nakładać drgania które one generują i brzęczało (mam obudowę z cienkiej
    blachy) więc musiałem jeden dysk przenieść do zatoki 5.25" z jakimś
    wynalazkiem wygłuszającym Zalmana i dałem takie chłodzenie w trybie
    "cichym":
    http://www.allegro.pl/item671813078_coolink_silentsa
    vior_hdd_cooler_ultracichy_9db.html
    Po zastosowaniu tych wynalazków dyski są *bardzo* ciche.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2009-07-06 21:08:41
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Jak w takim razie zachowują się modele 500 GB wzwyż ? Chodzi mi głównie o
    > głośność, bezawaryjność a mniej o cenę czy pojemność.

    Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie w/g podanych kryteriów jest trudna, a
    najlepsza odpowiedź jest ..... że żaden z powyższych.
    Ale mocno spłycając temat, stwierdzę że:
    1. awaryjność - nie ma żadnego znaczenia, bo dane i tak są codziennie na
    dysku do "back-upu" :-) HDD zawierają zaawansowane technologie, produkowane
    przez kilku producentów i nie ma na rynku wyrobów o wyraźnie słabej jakości.
    Za to ma znaczenie fakt że jesteś pozbawiony dysku nawet na 2 tygodnie. Dla
    mnie to nie ma znaczenia - mam zapasowe.
    2. głośność - ma większe znaczenie gdy masz wyciszone wentylatory i WC, bo
    dyski w dobrych obudowach są słabo słyszalne i nie rezonują tak jak w słabej
    jakości obudowach. Ważne - nie przegrzewać, to później zaczną być słyszalne.
    To takie daleko idące uproszczenie.
    3. Ponieważ powyższe argumenty nie maja większego znaczenia - rozważ
    następujące:
    a. Seagate w ramach gwarancji przysyła dyski naprawiane - "refurbished" -
    kilka z nich padło po 2 miesiącach. ale wysyłasz na gwarancji producenta do
    firmy w PL
    b. WD - też naprawia dyski - ale ostatni padł po 2 tygodniach. Ale wysyłasz
    do producenta/przedstawiciela bezporednio - np do Egiptu jeżeli jesteś tam
    na wczasach :-) Bo w PL przyjmie Ci tylko sklep/hurtownia w której kupiłeś -
    o ile jeszcze istnieje. Chyba że coś się w tej materii zmieniło - ostatnie
    dyski WD padają pięknie na gwarancji, że są odsyłane do miejsca zakupu.
    c. Samsung - przyjmuje reklamacje w PL i przysyła nowe (nie naprawiane)
    dyski. No, ale do nich się zraziłeś :-)

    Powyższe informacje są mocno uproszczone, a opinia subiektywna. Sam mam
    sporo dysków, zmieniam je często, archiwizuję na dyskach, nie na tasiemkach
    (wygoda). Sporo odesłałem na gwarancję, i nigdy nie miałem problemów z
    terminami. Niedlugo odsyłam kolejnego WD 500GB na gwarancję - właśnie tego
    co padł po 2 tygodniach. Ale czy to jest powód by nie kupować tych dysków? Z
    kolei najmniej problemów sprawiły mi Samsungi. Ale to też nie powód by
    uważać że są najlepsze.

    Powodzenia w wyborze.
    Reksio

  • 5. Data: 2009-07-06 22:41:23
    Od: Efreet <g...@g...com>

    On 6 Lip, 23:08, "Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Sam mam sporo dysków, zmieniam je często, archiwizuję na dyskach, nie na tasiemkach
    > (wygoda). Sporo odesłałem na gwarancję,..

    no piekna perspektywa...
    sporo - czyli jednak awaryjnosc w przedziale 500+ mocno wzrosla ??

    Efreet z padnietym Seagate .11 500 GB i dwa dni pozniej Seagate 200 GB
    (a tak kochalem te firme ;P - no dobra... mozliwe, ze zasilacz je
    przepalil - ma ktos dosw. w wymianie elektroniki ?? zaraz o tem w
    kolejnym poscie ;P

  • 6. Data: 2009-07-06 22:53:46
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > co padł po 2 tygodniach. Ale czy to jest powód by nie kupować tych dysków? Z
    > kolei najmniej problemów sprawiły mi Samsungi. Ale to też nie powód by

    Refurbished to nie są naprawiane, tylko "ponownie zapakowane", najczęściej.
    Przynajmniej tak jest w USA, a u nas...Ponoć Media nawet nie formatuje
    dysków w laptopach i dalej wali normalną cenę za używkę :) Bambo country.

    Dzięki za twój wywód. Faktycznie masz rację, że wszystko jest awaryjne i
    ulega zepsuciu. Liczę się z tym, że każdy dysk padnie, ale nie na przykład
    po 2 dniach, 2 tygodniach, czy miesiącach. Nie mówię o "jednokrotnym"
    zepsucie ale o powtarzaniu się tego zjawiska. Pracuję do 17, a po godzinach
    robię projekty bądź "adminuje" i dla mnie taki pad dysku a tym samym
    Windows i wszystkich programów, a potem przywrócenie tego jest istną stratą
    pieniędzy, bądź możliwości ich zarobienia. Nie mówię tutaj o laickiej (tak
    to się pisze?) metodzie jaką jest "format kompa" tylko nawet samo
    przywrócenie systemu z kopii ASR trwa ! Czasem długo, a to strata
    pieniędzy. Jeśli na dysku byłyby tylko dane, to też jest problem. Weź
    przywróć kopię z jakiegoś miejsca w sieci, mając nawet sieć 1 Gbit/s. Też
    rozważałem postawienie Raid-1, ale sorry, raid-1 na system i raid-1 na dane
    to są 4 dyski. Ba, raid przecież nie chroni przed bardziej żarłocznymi
    choclikami, jakimi mogą być błędy sprzętu/kontrolera/drivera macierzy.
    Wówczas aby się zabezpieczyć, muszę... znów w sieci coś postawić na kopie.

    Mógłbym co prawda kupić dyski z wyższej półki - coś serwerowego, ale raz że
    potrzebowałbym przynajmniej dwa (raid), dwa że nie stać mnie na nie bo mam
    inne wydatki, trzy, że mają one jednak stosunkowo małe pojemności 70, 147
    GB itd - wiem że są większe, ale mowa tutaj oczywiście o "home budget"

    Generalnie wydaje mi się że jedynym rozwiązaniem jest zakup dysków as much
    as possible, tworzenie macierzy where possible, kopie as often as possible,
    ale czy to tak ma wyglądać XXI wiek komputeryzacji...? Chyba nie tędy
    droga...

  • 7. Data: 2009-07-07 04:41:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    vissim napisał(a):

    > Chcę kupić dysk 500 GB.

    A do czego?

    j.

  • 8. Data: 2009-07-07 06:57:28
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Reksio pisze:

    > c. Samsung - przyjmuje reklamacje w PL i przysyła nowe (nie naprawiane)
    > dyski. No, ale do nich się zraziłeś :-)

    nieprawda, ostatnio na gwarancji dostałem dysk z wadą w SMART B8
    End-to-End error. I co ? i Juz nie chcą 2 raz na gwarancje przyjąć.

  • 9. Data: 2009-07-07 08:02:30
    Od: "g...@p...onet.pl" <g...@p...onet.pl>

    vissim wrote:
    > Witam,
    >
    > Chcę kupić dysk 500 GB.

    ja ci polece serie seagate 7200.12. Cicho i bezproblemowo. 4 sztuki sa u
    mnie meczone od dluzszego czasu.

    Dodatkowym plusem jest ich b.dobra wydajnosc.

    Z serwisem seagatea mialem do czynienia raz w zyciu, po paru dniach
    przyszedl zupelnie nowy dysk, wiekszej pojemnosci niz reklamowany staruszek.

    --
    grafi
    Asus RampageII|Intel i7 920+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|12GB

  • 10. Data: 2009-07-07 10:32:30
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > nieprawda, ostatnio na gwarancji dostałem dysk z wadą w SMART B8
    > End-to-End error. I co ? i Juz nie chcą 2 raz na gwarancje przyjąć.

    Sugerujesz że dostałeś dysk naprawiany, czy odnosisz się do kwestii
    przyjmowania dysków w PL?
    Niczemu nie można zaprzeczyć, mogę tylko poradzić do kogo wysłać jeżeli nie
    można tego załatwić w sklepie w którym kupiłeś.

    Pozdrrr... Reksio