  • 1. Data: 2004-05-24 12:07:29
    Temat: O nowym prawie telekomunikacyjnym
    Od: "ag" <m...@p...onet.pl>

    Znalazłem coś takiego na forum w Onecie:

    nie wiem, czy Pani Bochniarz sie coś pomyliło, ale moje odczucia co do wzrostu
    cen po przeczytaniu projektu prawa telekomunikacyjnego są podobne. Ta ustawa w
    szczególności uderzy we wszystkich internautów. Po uchwaleniu ustawy każdy
    polski dostawca skrzynek pocztowych (nawet darmowych) będzie miał obowiązek
    podpisywania umów z klientem (tak samo jak z pre-paidowymi komórkami). To
    będzie horror, a wiekszość internautów założy sobie konto na yahoo, bo tam
    takie idiotyczne przepisy nie sięgają. W ten sposób polskie państwo będzie
    niszczyć polskich przedsiębiorców i polską część Internetu

    Czy ktoś coś wie na ten temat?

  • 2. Data: 2004-05-25 08:54:33
    Temat: Re: O nowym prawie telekomunikacyjnym
    Od: "ag" <m...@p...onet.pl>

    a dziś znalazłem inny komentarz:

    Jest jeszcze jeden problem

    Problem nazywa sie uslugi telekomunikacyjne.

    Np. czy poczta elektrocznczna to usluga telekomunikacyjna?

    Jesli tak (a raczej tak wyjdzie) to podlega wlasnie uchwalanemu prawu
    telekomunikacyjnemu.

    I np. moze sie okazac ze do zalozenia konta e-mail jest potrzebne spisanie
    (slownie: spisanie) umowy z klientem. Wyobrazacie sobie, co to znaczy np. dla
    darmowych systemow pocztowych na portalach?

    Mozna tez sie zastanawiac co dalej: czy np. gadu-gadu nie jest usluga
    telekomunikacyjna? Albo czat?

    Wyobrazcie sobie sytuacje, gdzie chcac zalozyc konto pocztowe, konto w gg czy
    poczatowac bedziecie musieli najpierw spisac umowe, legitymujac sie dowodem
    tozsamosci.

    Najsmieszniejsze moze byc to, ze takie cuda moze nam sejm zgotowac zupelnie
    przypadkiem.

  • 3. Data: 2004-05-25 09:54:31
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    ag wrote:
    > I np. moze sie okazac ze do zalozenia konta e-mail jest potrzebne spisanie
    > (slownie: spisanie) umowy z klientem. Wyobrazacie sobie, co to znaczy np. dla
    > darmowych systemow pocztowych na portalach?

    Może to spowoduje gwałtowny wzrost użycia kwalifikowanych podpisów cyfrowych?
    Bo w Polsce póki co można zawierać umowy elektronicznie z podpisem cyfrowym..

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 4. Data: 2004-05-25 10:01:37
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl>

    On 5/25/04 10:54 AM, ag wrote:

    > Najsmieszniejsze moze byc to, ze takie cuda moze nam sejm zgotowac zupelnie
    > przypadkiem.

    No to jeszcze niech sejm mnie zobliguje do spisania umowy na konto shell
    z którego np korzystam z poczty czy irca a server należy do znajomego -
    śmiech na sali. BTW kto to sprawdzi? Może jeszcze umowy na open proxy? :P

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    UIN 10619942 http://kaczor.devon.pl/ppptfkkb.html
    #konik_bujany@IRCnet Pierwszy Polski Prątkująco-Trzcionkujący Fan Klub
    Konika Bujanego!

  • 5. Data: 2004-05-25 10:04:18
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Andrzej Bursztynski wrote:

    > Może to spowoduje gwałtowny wzrost użycia kwalifikowanych podpisów cyfrowych?
    > Bo w Polsce póki co można zawierać umowy elektronicznie z podpisem cyfrowym..

    Przy umowach do 2kzl nie jest wymagany podpis kwalifikowany. Definicja
    podpisu niekwalifikowanego została w ustawie skopana jak tylko sie da.
    Podpisem niekwalifikowanym jest dołączony do dokumentu ciurek bitów
    określający nadawcę - w konsekwencji wystarczy pod mailem napisac swoj
    numer PESEL i mamy maila podpisanego niekwalifikowanym podpisem
    elektronicznym.

  • 6. Data: 2004-05-25 10:06:15
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    ag wrote:

> [...]
    >
    > Np. czy poczta elektrocznczna to usluga telekomunikacyjna?
    >
    > Jesli tak (a raczej tak wyjdzie) to podlega wlasnie uchwalanemu prawu

    Poczya nie jest usługą telekomunikacyjną.
    Zgodnie z projektem nowej ustawy usługą telekomunikacyjną jest usług
    polegająca głównie na przekazywaniu sygnałów w sieciach telekomunikacyjnych.

  • 7. Data: 2004-05-25 10:59:41
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Tue, 25 May 2004 12:06:15 +0200 I had a dream that Maciej Lopacinski
    <M...@a...pl> wrote:
    > Poczya nie jest usługą telekomunikacyjną.
    > Zgodnie z projektem nowej ustawy usługą telekomunikacyjną jest usług
    > polegająca głównie na przekazywaniu sygnałów w sieciach telekomunikacyjnych.

    Tak, to maile jak są przesyłane? Gołębiami pocztowymi?
    Wsztstkie usługi sieciowe działają poprzez "przekazywanie sygnałów w
    sieciach telekomunikacyjnych".

  • 8. Data: 2004-05-25 11:07:08
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:
    > Tak, to maile jak są przesyłane? Gołębiami pocztowymi?
    > Wsztstkie usługi sieciowe działają poprzez "przekazywanie sygnałów w
    > sieciach telekomunikacyjnych".

    Tak mi się wydaje, że przy takiej interpretacji to nawet myśleć nie
    będzie można - bo co to jest myśl? Przekazywanie sygnałów (impulsów
    elektrycznych) siecią telekomunikacyjną (zwojem neuronów).

  • 9. Data: 2004-05-25 11:29:05
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Andrzej Bursztynski" <_...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak mi się wydaje, że przy takiej interpretacji to nawet myśleć nie
    > będzie można - bo co to jest myśl? Przekazywanie sygnałów (impulsów
    > elektrycznych) siecią telekomunikacyjną (zwojem neuronów).

    I może właśnie o to ustawodawcy chodzi ??

    Z#

  • 10. Data: 2004-05-25 11:42:07
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl>

    On 5/25/04 1:29 PM, Zbigniew Sikora wrote:

    > I może właśnie o to ustawodawcy chodzi ??

    Pernamentna inwigilacja (nie wstanę, tak będę leżał...)
    BP, NMSP