  • 11. Data: 2004-05-25 11:57:30
    Temat: Re: O nowym prawie telekomunikacyjnym
    Od: "ag" <m...@p...onet.pl>

    > Poczya nie jest usługą telekomunikacyjną.
    > Zgodnie z projektem nowej ustawy  usługą telekomunikacyjną jest usług
    > polegająca głównie na przekazywaniu sygnałów w sieciach telekomunikacyjnych.

    to przeczytaj kawałek dyrektywy unijnej:

    (10) Definicja &#8220;usługi społeczeństwa informacyjnego&#8221; zawarta w artykule 1

    dyrektywy 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r.,
    ustanawiającej procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów
    technicznych oraz zasady usług społeczeństwa informacyjnego , odnosi się do
    szeroko pojętej działalności gospodarczej, która może być prowadzona on-line.
    Większa część takiej działalności nie jest objęta zakresem niniejszej
    dyrektywy, albowiem działalność ta nie polega w całości czy w przeważającej
    części na przekazywaniu sygnałów poprzez sieci łączności elektronicznej. Usługi
    w zakresie telefonii głosowej oraz przekazywania poczty elektronicznej są
    przedmiotem niniejszej dyrektywy.

    Ja wnioskowałbym z tego, że usługa poczty elektronicznej w przeważającej części
    polega na przekazywaniu sygnałów poprzez sieci łączności elektronicznej.

  • 12. Data: 2004-05-25 13:39:53
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    ag wrote:

> [...]
    > polega na przekazywaniu sygnałów poprzez sieci łączności elektronicznej.

    Prawnicy i poslowie nie znaja sie na teleinformatyce i nie wiedza co
    pisza. Moze chcieli objac tym poczte, ale to co napisali w grudniowym
    projekcie ustawy nie obejmuje poczty. Jesli masz serwer pocztowy,
    podlaczony do internetu, to kierowaniem i przekazywaniem syganłów
    zajmuje sie Twoj ISP. Sygnal jest kierowany od serwera nadawcy do
    twojego serwera. Twoj serwer nie kieruje sygnalow, tylko przyjmuje
    informacjie i zapisuje na dysk (pamiec). W rozumieniu prawa oba serwery
    sa zakonczeniami sieci.

  • 13. Data: 2004-05-25 14:00:19
    Od: "ag" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > twojego serwera. Twoj serwer nie kieruje sygnalow, tylko przyjmuje
    > informacjie i zapisuje na dysk (pamiec). W rozumieniu prawa oba serwery

    Nie wiem, czy zwróciłes uwagę na to, że od początku maja jesteśmy w Unii, a mój
    cytat jest z prawa unijnego - nasi posłowie nie zmienią tego, że poczta jest
    usługą telekomunikacyjną. Mogą jedynie nie wymyślać bzdur o podpisywaniu umów
    na usługę poczty (bo takiego wymogu w Unii nie ma).

  • 14. Data: 2004-05-25 14:53:39
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    ag wrote:

> [...]
    > usługą telekomunikacyjną. Mogą jedynie nie wymyślać bzdur o podpisywaniu umów
    > na usługę poczty (bo takiego wymogu w Unii nie ma).

    Jesteśmy w Unii, ale dyrektywy sa jedynie wytycznymi do stanowienia
    prawa krajowego. Jesli prawo krajowe jest niezgodne z dyrektywa to mozna
    to zaskarżyć i doprowadzic do zmiany prawa - tylko komu bedzie na tym
    zalezało ?

  • 15. Data: 2004-05-25 20:00:07
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Michał "Kaczor" Niemczak" <kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl> wrote in message
    On 5/25/04 1:29 PM, Zbigniew Sikora wrote:

    > I może właśnie o to ustawodawcy chodzi ??

    Pernamentna inwigilacja (nie wstanę, tak będę leżał...)
    BP, NMSP

    Bedziesz mial takie cos na parapecie
    http://www.starband.com/residential/images/residenti
    al.jpg
    i prawo telekomunikacyjne w ... sobie.

    --
    ---

  • 16. Data: 2004-05-27 07:40:34
    Od: DarekB <d...@g...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Tak, to maile jak są przesyłane? Gołębiami pocztowymi?
    > Wsztstkie usługi sieciowe działają poprzez "przekazywanie sygnałów w
    > sieciach telekomunikacyjnych".

    a jak jedziesz tramwajem to musisz podpisywac umowe z zakladem
    transportowym itd ? przeciez to tez korzystanie z uslug transportowych a
    wcale nie musisz np miec zezwolenia urzedu na korzystanie z tych uslug,
    rejestrowac dzialalnosci, placic podatku transportowego itp.

    wydaje mi sie ze tresc poczty elektronicznej nie sygnalem w sieciach
    telekomunikacyjnych.

  • 17. Data: 2004-05-27 08:00:13
    Od: "Kocureq" <a...@...stopce.pl>

    W artykule news:c94616$1g74$1@news2.ipartners.pl,
    niejaki(a): DarekB z adresu <d...@g...pl> napisał(a):

    > a jak jedziesz tramwajem to musisz podpisywac umowe z zakladem
    > transportowym itd ?

    Zakup biletu jest zwarciem takiej umowy.

    > przeciez to tez korzystanie z uslug
    > transportowych a wcale nie musisz np miec zezwolenia urzedu na
    > korzystanie z tych uslug,

    Na e-maile tez nie. Ale kwestia jest tego, co bedzie wprowadzone, a nie co
    jest.

    > wydaje mi sie ze tresc poczty elektronicznej nie sygnalem w sieciach
    > telekomunikacyjnych.

    Wydaje mi sie, ze w sieci telekomunikacyjnej to ciezko rozroznic oc jest jej
    sygnalem, zwlaszcza jak mamy sygnal cyfrowy zmodulowany lecacy po analogu.

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 18. Data: 2004-06-04 13:34:30
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    DarekB napisał(a):

    > wydaje mi sie ze tresc poczty elektronicznej nie sygnalem w sieciach
    > telekomunikacyjnych.

    Masz racje - wydaje ci sie:)
    pzdr
    A.