  • 1. Data: 2004-05-23 20:39:11
    Temat: Re: ktory operator? GTS,LODMAN
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    peter wrote:

    [...]
    > Rozpoczalem negocjacje z ow firmami: GTS twierdzi, ze jest w
    > stanie cos takiego zreazlizowac, lodman rowniez za pomoca ZELT (zaklad
    > energetyczny). GTS jednak ciagle ma poslizgi czasowe - przedluzaja czas
    > zlozenia oferty w nieskonczonosc ("do konca tygodnia").

    Zdaje się, ze w GTS stwierdzenie "do końca tygodnia" jest dość popularne,
    przynajmniej kilka razy się z taką spychoterminownią spotkałem. W każdym
    razie - męcz GTS o radiolinię SAF - da się przy odpowiedniej konfiguracji
    wydusić 34 Mbps, z tym że z góry Ciebie uprzedzam, ze SAF jest dość
    specyficzny i czasem ta specyfika może powodować problemy. W razie co
    szczegóły na priv.

    > Lodman zlozyl
    > swoja oferte, ale ich podejscie do klienta pozostawia wiele do zyczenia
    > (sprawiaja wrazenie, jakby nie bardzo im zalezalo).

    Skąd ja to znam. Jak ważyły się losy mojego łącza z Pozmanem, też sprawiali
    wrażenie, że nie bardzo im zależy.

    > Interesuje mnie
    > rozwiazanie z BGP i adreami Provider Independent.

    No, ale IMHO, żeby to miało sens powinieneś mieć conajmniej dwóch dostawców.
    Też tak chciałem, ale Pozman coś kręcił nosem na BGP, więc koniec końców
    dałem sobie siana.

    > Przycisniety do muru
    > rozwazam takze, cos czego nikomu nie zycze: zakup kolejnego polpaka,

    Brrr... uchowaj Boże....

    [...]
    > Co radzicie ? Dodam, ze miejscowosc polozona jest kolo Czestochowy.

    W każdym razie ja bym się jednak skłaniał ku GTS, oni przynajmniej nie mają
    i raczej nie będa mieć problemów z wymianą ruchu z innymi operatorami a
    zwłaszcza z TPSA.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 2. Data: 2004-05-23 20:50:28
    Temat: ktory operator? GTS,LODMAN
    Od: peter <p...@t...chaos.pl>

    Witam,
    Domyslam sie, ze temat jest odrobine OT, ale mam twardy orzech do
    zgryzienia w zwiazku z wyborem operatora, a na tej grupie znajduje sie
    grono prawdziwych fachowchow. :) Chcialbym zrezygnowac z 4 polpakow na
    rzecz kilkunastu Mbitow z GTS lub Lodmana. Problem jednak polega na tym,
    ze nie ma wezla gtsu w miejscu gdzie chcialbym zestawic lacze, podobnie
    z lodmanem. Rozpoczalem negocjacje z ow firmami: GTS twierdzi, ze jest w
    stanie cos takiego zreazlizowac, lodman rowniez za pomoca ZELT (zaklad
    energetyczny). GTS jednak ciagle ma poslizgi czasowe - przedluzaja czas
    zlozenia oferty w nieskonczonosc ("do konca tygodnia"). Lodman zlozyl
    swoja oferte, ale ich podejscie do klienta pozostawia wiele do zyczenia
    (sprawiaja wrazenie, jakby nie bardzo im zalezalo). Interesuje mnie
    rozwiazanie z BGP i adreami Provider Independent. Przycisniety do muru
    rozwazam takze, cos czego nikomu nie zycze: zakup kolejnego polpaka,
    czego bardzo, ale to bardzo chcialbym uniknac. Obsluga polpakow w TPSA
    jest po prostu zenujaca.. nie wspominajac o awariach o ktorych TPSA
    nawet nie wie i dowiaduje sie po interwencji z mojej strony.

    Co radzicie ? Dodam, ze miejscowosc polozona jest kolo Czestochowy.

  • 3. Data: 2004-05-24 06:40:12
    Od: "szymon" <n...@s...org>

    > Co radzicie ? Dodam, ze miejscowosc polozona jest kolo Czestochowy.

    Co to za miejscowosc? Ja tez jestem w podobnej sytuacji - w miescie tylko TP
    SA. Kiedys rozmawialismy z TE (wtedy jeszcze o 2-4 Mb/s) ale ich najblizszy
    wezel jest ca. 45 km od nas. Zaproponowali polaczenie przez Zaklad
    Energetyczny ale cena byla nie do zaakceptowania.

  • 4. Data: 2004-05-24 14:51:22
    Od: "Lesio" <lesio__||USUN-TO||__@bloklan.org>

    > Miescina to Radomsko k Czestochowy. Zaklad Energetyczny strasznie
    > zdziera - koszty transportu i utrzymiania u nich sprzetu sa z kosmosu
    > wrecz. Coz poradzic, takie realia - "polskie provider-wanna-be" tak
    > niestety sie rysuje smutnie na prowincji.

    Ladnie kolo :))) a moze tak zagadaj z TKT, moze oni beda mieli jakas dobra
    oferte dla Ciebie.

    --
    .: Lesio :.
    www.bloklan.org

  • 5. Data: 2004-05-24 16:17:45
    Od: peter <p...@t...chaos.pl>

  • 6. Data: 2004-05-24 22:42:59
    Od: "Lesio" <lesio__||USUN-TO||__@bloklan.org>

    TKTelekom www.tktelekom.pl <- telekomunikacja kolejowa

    --
    .: Lesio :.
    www.bloklan.org

  • 7. Data: 2004-05-25 00:27:20
    Od: peter <p...@t...chaos.pl>

    [ciach]

    Rozszyfruj TKT, bo nie moge dojsc coz to takiego.

    A ostatnio po dlugich oczekiwaniach - ze strony lodmana zadnego znaku
    zainteresowania; a GTS "2-3 dni" zlozy oferte. To chyba nie tak zle
    ostatnio bylo "do konca tygodnia" przez trzy tygodnie, eh...

  • 8. Data: 2004-05-25 05:31:20
    Od: "szymon" <n...@s...org>

    Uzytkownik "peter" <p...@t...chaos.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zainteresowania; a GTS "2-3 dni" zlozy oferte. To chyba nie tak zle
    > ostatnio bylo "do konca tygodnia" przez trzy tygodnie, eh...

    Zakladam, ze polaczenie z Lodzia? Wg. mapki pilot.pl odleglosc Lódz-Radomsko
    to 78 km; ja mam do Lodzi 86km. Pochwal sie jak dostaniesz oferte.

  • 9. Data: 2004-05-27 18:29:37
    Od: Tomasz Tomkowiak <u...@t...eu.org>

    Lesio pisze:

    > Ladnie kolo :))) a moze tak zagadaj z TKT, moze oni beda mieli jakas
    > dobra oferte dla Ciebie.

    Oferta to jest dobra... Obsługa też, ale troche gorzej z jakością...
    Może akurat tam pod Częstochową jest dobrze. I aby nie było niedomówień:
    widziałem super działające łącza TK, i widziałem takie, jakby pakiety
    w nich były przenoszone wiadrami... (+awaria co tydzień)

    --
    [ Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak ] [] [ <rem_bloodman(at)trzcianka.eu.org> ]
    [Nie kłóć się z głupim - niektórzy mogą nie zauważyć między wami różnicy]

  • 10. Data: 2004-05-28 06:38:17
    Od: "Lesio" <lesio__||USUN-TO||__@bloklan.org>

    Tomasz Tomkowiak wrote:
> [...]
    > jakby pakiety
    > w nich były przenoszone wiadrami... (+awaria co tydzień)

    Przyznam ze luty / marzec byly czasami jakies male awarie, teraz wszystko
    dziala bez problemow. Szkoda ze TKT nie daje zadnych komunikatow na
    pl.internet.komunikaty ze cos sie dzieje bo nie powiem ze bylo by milo, wiem
    ze czasami jak cos maja "psuc" :) na dluzsza chwile to dzwonia i
    informuja... ale nie kazdych. A lacze mam w samym centrum Czestochowy. TKT
    ma jedna wade: daje dostep do sieci ale jak Ty "go" sobie doprowadzisz do
    siebie to juz ich nie interesuje.

    --
    .: Lesio :.
    www.bloklan.org