    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: OSA a telemarketerzy
    Date: Mon, 23 Mar 2009 21:04:03 +0100

    Ostatnio na mój numer stacjonarny zaczęły dzwonić hordy telemarketerów.
    Pewnie byłoby ich więcej gdybym nie miał usługi ACR, ale i tak co
    najmniej raz dziennie ktoś się dodzwania z różnych "dziwnych" numerów.

    Zwykle po pytaniu o podanie danych firmy i informacji, na jakiej
    podstawie do mnie dzwonią bez mojej zgody następowało pospieszne
    rozłączenie się. Dziś jednak przeprowadziłem dość merytoryczną dyskusję
    z panią, która była święcie przekonana, że ma do mnie prawo dzwonić (bo
    tak każe jej firma).

    Do rzeczy. Otóż pani ta stwierdziła, że mój numer wzięła z "książki
    telefonicznej". Jakiej? Ogólnokrajowy Spis Abonentów od TP. Cytat
    (niedosłowny): "A książka ta zawiera spis instytucji i abonentów, którzy
    zgodzili się na przetwarzanie danych osobowych". Zagotowałem się. Skąd
    pomysł, że zgodziłem się na przetwarzanie w celach marketingowych? "Tak
    tu jest napisane, w tej książce". I czyta, że książka zawiera dane
    abonentów, który wyrazili zgodę na ich przetwarzanie (ALE DO CELÓW
    PUBLIKACJI SPISU, a nie do celów marketingowych dla cholernych
    telemarketerów).

    Cudnie. Widać TP zamieściła tam informację w formie "wytłumaczenia się",
    dlaczego książka taka licha: są tam Ci, którzy się zgodzili. A
    marketoidzi wymyślili, że to tożsame ze zgodą na przetwarzanie danych do
    celów marketingowych przez _wszystkich_. Powiesić to za mało.

    Co mnie podkusiło, by się zgodzić na publikację w tym gniocie? Eh...

    Co radzicie? Smarować pismo do UKE czy raczej do GIODO?

    Marek