  • 281. Data: 2015-09-24 23:09:30
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-24 21:13, re wrote:
    > 5 lat temu mono wyświetlal hello worldy. Dzisiaj potrafi więcej ale nie
    > nie wszystko. Przykro mi. Nie działa.
    > ---
    > Co konkretnie nie działa ?

    Nie działa współczesny software.

  • 282. Data: 2015-09-24 23:15:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-24 21:11, re wrote:
    > Niestey fakty sa inne. Używalność .NET poza desktopami jest raczej
    > zerowa. ... Na moim STM32 leżącym obok też nie
    > chce działać.
    > ---
    > http://singularengineer.com/stm32f4-discovery-board-
    running-net-microframework/
    > :-)

    .NET *Micro* Framework. To nie jest to samo co normalny .net.

    Gdzies mialem maszyne .net dzialającą na AVR i kilka implementacji java.
    Czego to niby ma dowodzić? Że się da zrobić kolejnego hello worlda
    migającego diodą w następnym durnym języku? No to faktycznie, mission
    accomplished.

    > Sorry. BSD stojące na serwerze jakoś nie chce
    > współpracować.
    > https://github.com/dotnet/coreclr coś piszą, że jest na FreeBSD :-)

    Oba projekty *NIE* nadają się na produkcję. Nie tylko do respiratorów,
    nie nadają się na produkcję czegokolwiek komercyjnego.

  • 283. Data: 2015-09-30 13:38:54
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Fri, 31 Jul 2015 13:13:01 +0000 (UTC), Pit wrote:

    > No wiadomo, to tak jak z prawdą wg Tischnera

    Nie chcę wszczynać nowej fali flejmu, tylko jako ciekawostkę proponuję
    zajrzeć:

    http://www.paybynet.pl/dla-banku/paybynet/

    --
    howgh
    szemrany

  • 284. Data: 2015-10-14 21:53:46
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Fri, 24 Jul 2015 11:12:01 +0200, Sebastian Biały wrote:

    > Obudził mnie dzisiaj rano nowy problemik w naszym ukochanym kraju:
    >
    > http://tinyurl.com/pb3xgax
    >
    > W skrócie:
    > a) tworzymy jakąs baze danych (raczej prymitywną)
    > b) wydajemy na to dziesiątki/setki mln zlotych
    > c) system jest spieprzony i wchodzi na produkcje bez testów
    > d) chcemy więcej kasy na zrobnienie szyny (wtf?)
    >
    > Czyli dzień jak codzień w dużych kontraktach informatycznych. Ale ja nie
    > o tym.

    Taka ciekawostka w temacie:

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/za
    klad-ubezpieczen-spolecznych-ustawil,200,0,1928648.h
    tml

  • 285. Data: 2015-10-15 19:01:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-14 21:53, szemrany wrote:
    > Taka ciekawostka w temacie:
    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/za
    klad-ubezpieczen-spolecznych-ustawil,200,0,1928648.h
    tml

    Więc pytanie dalej otwarte. Na co wydaje się miliard złotych. Tego nie
    da się nijak upchać z punktu widzenia technicznego w technologie,
    software, hardware czy ludzi nawet zakładając support przez 30 lat.
    Dodatkowo zakładam że wzorem lat poprzednich, bez przeniesienia
    własności kodu ...

  • 286. Data: 2015-10-15 23:29:30
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 15 Oct 2015 19:01:10 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > software, hardware czy ludzi nawet zakładając support przez 30 lat.
    > Dodatkowo zakładam że wzorem lat poprzednich, bez przeniesienia

    Andrusiewicz wytłumaczył:

    Andrusiewicz tłumaczy, że "Kompleksowy System Informatyczny to strategiczny
    system informatyczny państwa polskiego. Stawiane przez ZUS w przetargach
    wymogi względem potencjalnych wykonawców służą wybraniu firmy, która będzie
    w stanie sprostać utrzymaniu tego kluczowego dla państwa systemu
    informatycznego".

    Jeśli by go traktować poważnie to "kluczowy dla państwa system" ma prawo
    kosztować miliardy, bez niego państwo przestaje istnieć - tak rozumiem
    słowa "kluczowy" i "strategiczny". Niemniej mam wrażenie, że oba te terminy
    zostały mocno nadużyte.

    A serio to wiadomo dlaczego tyle poszło, bo:

    Z "Informacji o wynikach kontroli" wynika, że przy rozpisywaniu konkursu
    mogło dojść do złamania zasady uczciwej konkurencji oraz równego
    traktowania wykonawców. Co to oznacza? Wymagania mógł spełnić tylko i
    wyłącznie jeden oferent - Asseco Poland.

    Czyli jak już robić przekręt to nie na trzy pięćdziesiąt peelen tylko
    minimum miliard ;-)

  • 287. Data: 2015-10-20 15:22:21
    Od: szemrany <s...@o...off>

    Kolejna ciekawostka, system eKatalogi:

    http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;2849

    Mam kogoś kto jest blisko tematu i mam ciekawe informacje. Otóż system ów
    kosztował 5 mln zł, działa już od ponad 9 m-cy i ...najciekawszze
    ...obsłużył do tej pory _jedno_ zlecenie (cyfrowo: 1) :-)