  • 21. Data: 2024-02-13 17:25:34
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Może zadziałało to słynne rozwiązanie zabezpieczenia zwierające L z N?

    Crowbar? Jeśli zastosowali w mikrofalówce...

    Z drugiej strony jeśli oprócz bezpiecznika mikrofalówki wywaliło też B16
    to słabe to zabezpieczenie.

    --
    Śmiech dziecka jest najcudowniejszym dźwiękiem jaki istnieje.
    No chyba, że jest 3 w nocy, a ty jesteś w domu sam.

  • 22. Data: 2024-02-13 17:26:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Twoje koty ciepłe posiłki dostają?

    Domowe nie, bo im ciepło (bo są w domu). Działkowe (bezdomne, chociaż
    zadomowiły się tam, bo im dobrze, mają porobione ocieplane domki i nikt
    ich nie gania) zimą tak.

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

  • 23. Data: 2024-02-13 17:40:20
    Od: Ceat <c...@a...net>

> [...]
    > mechanicznym timerem. Przy włączaniu wywaliło B16, potem już się nie
    > włączała (pewnie bezpiecznik w niej poszedł). Zakładam że filtr
    > przeciwzakłóceniowy, bo w sumie co innego? Z drugiej strony ten filtr jest
    > chyba podłączony przed wyłącznikiem (mechanicznym), bo mikrofalówka
    > pobiera jakieś ułamki wata nawet jak jest wyłączona (wystarczająco, żeby
    > licznik elektrodynamiczny nie cofał się do pozycji spoczynkowej, ale nie
    > wystarczająco, żeby ruszył). Ale (może) będę wiedział jak rozbiorę.
    >
    > Serwisówki oczywiście nie ma, bo po co, ale konstrukcja pewnie też jest

    Mikrofalówka klasyczna to: trafo, prostownik, dioda, kondensator, magnetron.
    W zasilaniu bezpiecznik, czasem drugi w obwodzie WN.
    Schemat znajdziesz bez trudu.

    Możliwe uszkodzenia: kondensator WN na zwarcie, dioda WN na zwarcie,
    magnetron na zwarcie katoda-obudowa, trafo na zwarty zwój.
    Możliwy też jest upływ w magnetronie - utrata próżni - nie da się wykryć
    miernikiem, w tej sytuacji bezpiecznik pada po kilku...kilkudziesięciu
    sekundach grzania.

    Jest też możliwe uszkodzenie o którym mówi Robert - standardowo
    zabezpieczenie przed otwarciem drzwiczek zwiera zasilanie, jeśli nie
    zadziałają otwierane jednocześnie szeregowe wyłączniki to będzie Bum.
    Ale to łatwe do sprawdzenia.

  • 24. Data: 2024-02-13 17:43:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Crowbar? Jeśli zastosowali w mikrofalówce...

    Ale tam na mikrostyku drzwi to zrobione.

    > Z drugiej strony jeśli oprócz bezpiecznika mikrofalówki wywaliło też B16
    > to słabe to zabezpieczenie.

    Może tak ma być? Gdzieś widziałem, że nie zwiera na sztywno L z N, tylko
    przez rezystor pół oma.

    Robert

  • 25. Data: 2024-02-13 18:45:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale młot kosztował 110 zł, nikt normalny nie spodziewałby się w tej cenie
    > cudów.

    I tu się mylisz :) Kupiłem 15 lat temu młot w Praktikerze za 100zł
    :D...jeśli chodzi o "przebieg" to zniszczył 1/4 muru berlińskiego,
    łącznie z fundamentami a ilość dziur w żelbecie jest taka, że mógłbym z
    tego zrobić "czarną dziurę" wielkości księżyca :D

    Do dzisiaj to sprzedają i wcale dużo więcej nie kosztuje.

    Skróciłem tylko 2x kabel (nie wymieniałem) bo się "ukruszył" i nadal
    działa w 100% Używam tego naprawdę sporo. Walizka jedynie pękła na
    zawiasach i tyle :)

    Link do modelu:

    https://lombard66.pl/produkt/391159,mlotowiertarka-n
    upower-nupk620

    Link do nowego modelu:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005002735260516.html

    Jak się kiedyś popsuje, nim umrę, to kupię taki sam :)

    Spaliłem/popsułem do tego czasu kilka Boszy, Hilti i Makity itp.
    Ten mnie nigdy nie zawiódł :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2024-02-13 18:49:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Domowe nie, bo im ciepło (bo są w domu). Działkowe (bezdomne, chociaż
    > zadomowiły się tam, bo im dobrze, mają porobione ocieplane domki i nikt
    > ich nie gania) zimą tak.

    Kuchenkę na gaz sobie kup. Działa bez prądu i nie zamarza :D Mam i chwalę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2024-02-13 18:55:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Jak się kiedyś popsuje, nim umrę, to kupię taki sam :)
    >
    > Spaliłem/popsułem do tego czasu kilka Boszy, Hilti i Makity itp.

    Brak płynnej regulacji obrotów. Jakby inna klasa.

  • 28. Data: 2024-02-13 23:52:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.02.2024 o 18:55, io pisze:

    upower-nupk620

    > Brak płynnej regulacji obrotów. Jakby inna klasa.

    Regulacja obrotów w tym narzędziu jest jak potrzeba skrzyni biegów w
    hulajnodze :) Ktoś, kto nie potrafi działać takim narzędziem, bez
    problemu, nie powinien go używać i kupić sobie śmigłowiec :)...wtedy
    będzie miał pełen odlot.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2024-02-14 01:28:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-13, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Kupiłem prywatnie.
    >
    > A czy jawnie zajechanego... sam oceń:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/mlot-eurotec-rh217-1650w-1
    4158099094

    Trochę sponiewierany jest. Ale skoro twierdzi, że sprawny to sprawny.

    > Teoretycznie jest napisane:
    >
    > "Młot jest używany, sprawny, w dobrym stanie, nosi ślady normalnego
    > użytkowania."
    >
    > Ale młot kosztował 110 zł, nikt normalny nie spodziewałby się w tej cenie
    > cudów.

    Tam masz zakładkę nt. reklamacji:
    Czas na reklamację 1 rok
    Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową
    Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo.

    Tam dalej jest szerszy opis i jest on zgodny z obowiązującymi
    przepisami*. Przy 110zł jedyny dylemat jest taki, czy warto się tu
    pieprniczyć. Najpierw spróbowałbym tego smaru, a jak to nie zadziała to
    zawsze mozesz reklamowac. Koszty wysyłki/zwrotu/odsyłki ponosi
    sprzedawca.

    Jakby co to procedura i inne informacje są tu:
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niez
    godnosc/

    *) w tekscie jest trochę zamieszania w nazewnictwie, obecnie dla
    konsumentów tytuł reklamacji to "niezgodność z umową". Jeszcze rok++
    temu była to rękojmia.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2024-02-14 01:42:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-13, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Myślałem że pneumatyczne są podłączane do kompresora, jak np. klucz
    > udarowy.

    https://www.narzedzia.pl/blog/udar-mechaniczny-a-uda
    r-pneumatyczny-czym-sie-roznia/

    > Jak to sprawdzić?

    Zdarzają się w ogóle SDS z udarem mechanicznym?

    --
    Marcin