    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Date: Mon, 18 Jul 2016 20:46:39 +0200

    Cześć.

    Body: Sony A3000. Z pierścieniem M42. M42 z powodu cen.

    Potrzebuje robić zdjecia przedmiotów, bedzie to głównia elektronika i to
    bardziej wnętrze (płytka, elementy itd).

    Zdjęcia w warunkach sztucznych co oznacza że mogę dostarczyć silne
    oświetlenie.

    Rozmiary raczej nie przekraczają 10 x 10cm ale czasem trzeba zrobić coś
    dokładniej, np musi być wyraźnie widoczny element 3mm x 3mm. Podchodzi
    to już pod powiekszanie z okolic 2:1. Wiekszosc zdjęć będzie
    "powiekszona" czyli ma wyraźnie pokazywać detale o rozmiarach około
    centymetra. Docelowy format publikacji to gdzieś koło 2048 pixeli w
    poziomie.

    Ważna jest głebia ostrości. Ma być mozliwie na duzym odcinku
    akceptowalnie ostre, zdjęcia beda robione głownie pod kątem.

    Mogę dowolnie blisko podejść do przedmiotu.

    Przykład można znaleźc np. tu:

    http://il6.picdn.net/shutterstock/videos/13073765/th
    umb/11.jpg?i10c=img.resize(height:160)

    Czy polecicie mi jakąś serię obiektywów bądź konkretny model który się
    do tego nadaje? Zaznaczam że z fotografią mam znikome doswiadczenia i
    dysponuje jedynie obiektywem kitowym 18-55 do tego aparatu oraz malutkim
    kompaktem Nikona z makro które jest fatalne. Po przeglądnieciu allegro,
    olxa itp. widzę małe naleśniki makro M42 jednak nie wiem czy spełnią
    założenia.