  • 1. Data: 2009-04-20 22:19:31
    Temat: Obiektywy - Olympus ZD czy Sigma?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Witam,

    Chcialbym uzupelnic swoj zestaw obiektywow do E-520 (mam krotkiego kita, od
    niedawna 14-54 II, i stalke 135mm manual ze starego systemu OMZ).

    Wyszukalem cos takiego jak Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX DG HSM MACRO II za
    ok 3200 pln, a takze (w podobnym zakresie ogniskowych) Olympus Zuiko
    Digital ED 50-200mm f/2,8-3,5 za ok 2900 pln, ewentualnie wersje z napedem
    SWD tego ostatniego, ale z cena 4500 pln. Sigma ma naped odpowiadajacy temu
    z SWD Olympusa. Czy moze ktos jakos porownac te obiektywy - jakosc,
    rozdzielczosc, oglonie wykonanie, glosnosc pracy. Jak ta Sigma sie ma do
    obiektywow Olympusa? Stale f i naped HSM wyglada ciekawie. Jakos slabo
    szukam, ale nie moge znalezc testow tej Sigmy podpietej do jakiegos Olka.

    Thomas

  • 2. Data: 2009-04-20 22:26:34
    Temat: Re: Obiektywy - Olympus ZD czy Sigma?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Thomas:

    > Jakos slabo
    > szukam, ale nie moge znalezc testow tej Sigmy podpietej do jakiegos Olka.

    No i masz odpowiedź. 50-200 to ekstraklasa.

  • 3. Data: 2009-04-20 23:08:35
    Od: j...@g...pl

    On 21 Kwi, 00:19, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
> [...]
    > obiektywow Olympusa? Stale f i naped HSM wyglada ciekawie. Jakos slabo
    > szukam, ale nie moge znalezc testow tej Sigmy podpietej do jakiegos Olka.

    Do E-520 spokojnie wystarczy Zuiko 50-200mm2.8-3.5
    Optycznie na pewno lepszy od Sigmy.
    Zakres ogniskowych lepszy
    Pyło i bryzgoszczelny, ale przy E-520 to już nie tak bardzo istotne.

    Ja brałbym Zuiko.

  • 4. Data: 2009-04-22 11:51:15
    Od: tu_droplet <t...@g...pl>

    Thomas wrote:
> [...]
    > Jak ta Sigma sie ma do obiektywow Olympusa? Stale f i naped HSM wyglada
    > ciekawie. Jakos slabo szukam, ale nie moge znalezc testow tej Sigmy

    tu jest test sigmy 70-200/2.8 APO EX MACRO HSM
    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=16921

    ja ma mam ZD 50-200mm f/2,8-3,5 i na jakość obrazu czy wykonania nie
    mogę narzekać. W 520 to raczej nie będzie demon szybkości, przyspieszy
    dopiero w E-3. Gdyby cię interesowała różnica w szybkości SWD to może tu:
    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=17697&p
    age=3