  • 1. Data: 2009-04-20 19:31:52
    Temat: racPytanie Laika - co kupic?
    Od: p...@i...pl

    Witam
    chce kupic aparat lustrzanke cyfrowa za okolo 2000 zl z obiektywem w
    pierwszym momencie wybor padl na nikona d60 z obiektywem 18-55 z vr
    ale zaciekawil mnie canon 450 nie znam sie na tym w ogole ale widze ze
    canon ma 9 jakis punktow ostrosci a nikon tylko 3 o co tu chodzi ?
    i canon ma chyba jakis silnik do AF w sobie a nikon go nie posiada
    mozliwe to ?
    Chce zaczac bawic sie w zdjecia ogolnie amatorsko ale rowniez zaczac
    robic tkzw proste packshotowe fotki (potrzebuje do projektow ktore
    robie) czyli w przyszlosci chce dokupic obiektyw do zdjec tkzw makro.
    Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych
    okolicach ?

  • 2. Data: 2009-04-20 20:55:04
    Temat: Re: racPytanie Laika - co kupic?
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > chce kupic aparat lustrzanke cyfrowa za okolo 2000 zl
    > Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych
    > okolicach ?

    Jestem po pierwszym macaniu i powiem krótko: Panasonic G1.

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. W sumie to off topic ;)

  • 3. Data: 2009-04-20 20:56:10
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    p...@i...pl pisze:
> [...]
    > robie) czyli w przyszlosci chce dokupic obiektyw do zdjec tkzw makro.
    > Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych

    dowolna lustrzanka , która Ci się bardziej podoba.

    --
    f1969

  • 4. Data: 2009-04-21 04:52:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Uzytkownik wrote:
    > Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych
    > okolicach ?

    Cokolwiek kupisz, bedzie OK (poszczegolne systemy roznia sie miedzy soba,
    ale sa to cechy, ktorych poki co nie umiesz wskazac jako wada czy zaleta).
    Popatrz raczej na ceny i dostepnosc obiektywow... choc nie jest
    powiedziane, ze bedziesz potrzebowac czegos poza kitem. I ze w ogole
    potrzebujesz lustra. :)

    Z makro tez masz sporo mozliwosci. W wielu sytuacjach doskonalym
    substytutem drogiego obiektywu makro bedzie stary, tani obiektyw manualny
    i tanie pierscienie posrednie; reszte wydasz na oswietlenie, statyw, byc
    moze jakis namiot bezcieniowy. Choc w makro rownie dobrze (albo i lepiej -
    zalezy od srodkow, ktorymi dysponujesz) sprawdzaja sie kompakty.

    k,

  • 5. Data: 2009-04-21 06:48:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > dowolna lustrzanka , która Ci się bardziej podoba.

    Bo jak wiadomo zakup lustrzanki wydluza penisa :)
    A u samiczek pojedrnia biust :)

  • 6. Data: 2009-04-21 06:54:28
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > ale zaciekawil mnie canon 450 nie znam sie na tym w ogole ale widze ze
    > canon ma 9 jakis punktow ostrosci a nikon tylko 3 o co tu chodzi?

    Chodzi o to zeby Cie oskubac za kasy jak zwykle.

    Praktyka pokazuje, ze ilosc punktow AF nie ma zadnego
    znaczenia, szczegolnie jest ten AF dziala do dupy...

    > i canon ma chyba jakis silnik do AF w sobie a nikon go nie posiada
    > mozliwe to?

    Mozliwe - Nikon ma AF na korbke ;)

    > Chce zaczac bawic sie w zdjecia ogolnie amatorsko ale rowniez zaczac
    > robic tkzw proste packshotowe fotki (potrzebuje do projektow ktore
    > robie) czyli w przyszlosci chce dokupic obiektyw do zdjec tkzw makro.

    Do packshotow obiektyw macro nie jest Ci potrzebny,
    chyba ze to paskshoty np. pinezek (pojedynczych) ;)

    > Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych
    > okolicach ?

    Canona G9, G10.
    Ale najpierw przeczytac jakas ksiazke o robieniu zdjec.
    Nie o PhotoShopie, tylko o fotografowaniu.

  • 7. Data: 2009-04-21 07:12:13
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > canon ma 9 jakis punktow ostrosci a nikon tylko 3 o co tu chodzi ?

    i tak będziesz korzystał tylko ze środkowego, chyba że chcesz robić
    tylko w trybie auto.

  • 8. Data: 2009-04-21 07:16:59
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Do packshotow obiektyw macro nie jest Ci potrzebny,
    > chyba ze to paskshoty np. pinezek (pojedynczych) ;)

    czyli gówno wiesz o robieniu zdjeć packshotowych....

    > Canona G9, G10.
    > Ale najpierw przeczytac jakas ksiazke o robieniu zdjec.

    przestań naciągać ludzi na te nedzne kompakciki.

  • 9. Data: 2009-04-21 07:33:29
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > czyli gówno wiesz o robieniu zdjeć packshotowych....

    > przestań naciągać ludzi na te nedzne kompakciki.

    O! Wielki fotograf z malym ptaszkiem :)

  • 10. Data: 2009-04-21 08:47:12
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Bo jak wiadomo zakup lustrzanki wydluza penisa :)
    > A u samiczek pojedrnia biust :)

    I ta wypowiedz potwierdza wszystkie 3 prawdy: prawdę, tyż prawdę i
    gówno prawdę!
    A tak na poważnie - może by tak wstawić jakoś na stałe taki temat,
    żeby nie powtarzał się co tydzień!

    Drogi Pytaczu! Jeżeli naprawdę nie wiesz co chcesz kupić, to kup sobie
    jakiś rozbudowany kompakt w stylu G9, G10 lub podobny innej firmy. Z
    długim zooomem i koniecznie czarny.
    Rób zdjęcia, później rób znowu zdjęcia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Po pierwszych 10 000 zdjęć już mniej więcej będziesz wiedział co
    potrzebujesz, po 20 000 będziesz miał sprecyzowane, co powinien mieć
    Twój następny aparat. I proponuje wtedy dopiero kupić sobie lustro.
    Wcześniej możesz się tylko zniechęcić do robienia fotek.
    Lustro nie jest panaceum na każdy rodzaj fotografii.

    Pozdrawiam
    Les