  • 1. Data: 2014-07-29 20:19:35
    Temat: Obiektywy Zuiko czemu nie klepią ich dla innych systemów?
    Od: user <b...@d...com>

    Miałem kiedyś 2 obiektywy z Olympusem, nowy topowy uszczelniony obiektyw
    kupiłem za ok 1700 zł czemu ta firma nie robi obiektywów dla np. Nikona
    czy innych producentów ?

  • 2. Data: 2014-07-29 20:43:26
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-29 20:19, user wrote:
    > Miałem kiedyś 2 obiektywy z Olympusem, nowy topowy uszczelniony obiektyw
    > kupiłem za ok 1700 zł czemu ta firma nie robi obiektywów dla np. Nikona
    > czy innych producentów ?

    Pewnie z tego samego powodu, dla którego Nikon nie robi obiektywów
    do m4/3. Bo się nie opłaca?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 3. Data: 2014-07-29 20:49:46
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-07-29 20:43, Piotr Kosewski pisze:

    > Pewnie z tego samego powodu, dla którego Nikon nie robi obiektywów
    > do m4/3. Bo się nie opłaca?

    Nie tyle "nie opłaca", co wspiera sprzedaż aparatów konkurencji,
    kosztem sprzedaży własnych aparatów. Gra słów ale sens lekko inny.

    JD

  • 4. Data: 2014-07-29 20:54:48
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-29 20:49, JD wrote:
    > Nie tyle "nie opłaca", co wspiera sprzedaż aparatów konkurencji,
    > kosztem sprzedaży własnych aparatów. Gra słów ale sens lekko inny.

    Sens taki sam.
    "Nie opłaca" := długookresowy wpływ na przychody - dodatkowe koszty < 0.

    Nie zmienia to faktu, że Nikon ma szansę skończy jako producent
    obiektywów do innych systemów...

    Z kolei Olympus ma szansę skończyć jako producent puszek bez obiektywów
    pod własnym logiem (jeśli kiedyś pożre ich Panasonic).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 5. Data: 2014-07-29 21:11:47
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-07-29 20:54, Piotr Kosewski pisze:

    > Sens taki sam.
    > "Nie opłaca" := długookresowy wpływ na przychody - dodatkowe koszty < 0.

    Pytający pytał o motywy, a moim zdaniem (mogę się mylić) głównym motywem
    jest polityka firmy = nie wspierać konkurencji.
    Finanse oczywiście też są na liście motywów
    i może nawet na pierwszym miejscu, nie wykluczam.

    > Z kolei Olympus ma szansę skończyć jako producent puszek bez obiektywów
    > pod własnym logiem (jeśli kiedyś pożre ich Panasonic).

    Będzie taka druga Konica-Minolta,
    którą potem pożre Ssssony. ;)

    JD

  • 6. Data: 2014-08-02 19:48:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 29. Juli 2014 20:19:35 UTC+2 schrieb user:
    > Miałem kiedyś 2 obiektywy z Olympusem, nowy topowy uszczelniony obiektyw
    >
    > kupiłem za ok 1700 zł czemu ta firma nie robi obiektywów dla np. Nikona
    >
    > czy innych producentów ?

    jeli mozna zapytac jaki to topowy obiektyw zuiko kosztuje 1700 zl?

    topowe sa znakomite , ale i w znakomitej cenie - dobrze powyzej 2000 euro.

    za 1700 zl inni producenci produkuja rowniez znakomite szkla , choc trudno nazwyc je
    topowymi. Top to chyba oznacza najwyzsza polke jakosciowa.
    Za 1700 zl sa do dostania znakomite szkla , ale chyba nie sa topowe , czyli nie sa
    szczytem mozliwosci.

    rownie dobrze mozna zapytac japonczykow - dlaczego solaris nie produkuje dla jelcza /
    Volvo. Moze i produkuje tylko skad maja o tym w japoni wiedziec?
    skad my w polsce mamy wiedziec co robi olympus?
    Na ogol i tak rollingi szkiel kupuja wszyscy u innych zrodel.
    Wcale bym sie ni zdziwil , gdyby rozne firmy w jakims zakresie ze soba wspolpracowaly
    - choc nie wiem czy akurat olympus z nikonem i w jakim zakresie?

    rownie dobrze moznaby odwrocic pytanie - dlaczego inni produceni nie produkuja body
    do tych szkiel olympusa za 1700 zl?

    To pytanie wydaje mio sie rownie nieciekawe jak pierwsze.

    A gdyby tak olympus wypuscil body pod szkla canona i nikona - body ze stabilizacja
    matrycy? dlaczego , dlaczego , dlaczego... mozna stawiac w nieskonczonosc.

    nie produkuje - bo nie chce.
    dlaczgeo nie chce - dokladnie nie wiadomo - a jak nie wiadoo , to wiadomo , ze chodzi
    o kase.