    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 2 Aug 2014 10:48:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Obiektywy Zuiko czemu nie klepią ich dla innych systemów?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 29. Juli 2014 20:19:35 UTC+2 schrieb user:
    > Miałem kiedyś 2 obiektywy z Olympusem, nowy topowy uszczelniony obiektyw
    >
    > kupiłem za ok 1700 zł czemu ta firma nie robi obiektywów dla np. Nikona
    >
    > czy innych producentów ?

    jeli mozna zapytac jaki to topowy obiektyw zuiko kosztuje 1700 zl?

    topowe sa znakomite , ale i w znakomitej cenie - dobrze powyzej 2000 euro.

    za 1700 zl inni producenci produkuja rowniez znakomite szkla , choc trudno nazwyc je
    topowymi. Top to chyba oznacza najwyzsza polke jakosciowa.
    Za 1700 zl sa do dostania znakomite szkla , ale chyba nie sa topowe , czyli nie sa
    szczytem mozliwosci.

    rownie dobrze mozna zapytac japonczykow - dlaczego solaris nie produkuje dla jelcza /
    Volvo. Moze i produkuje tylko skad maja o tym w japoni wiedziec?
    skad my w polsce mamy wiedziec co robi olympus?
    Na ogol i tak rollingi szkiel kupuja wszyscy u innych zrodel.
    Wcale bym sie ni zdziwil , gdyby rozne firmy w jakims zakresie ze soba wspolpracowaly
    - choc nie wiem czy akurat olympus z nikonem i w jakim zakresie?

    rownie dobrze moznaby odwrocic pytanie - dlaczego inni produceni nie produkuja body
    do tych szkiel olympusa za 1700 zl?

    To pytanie wydaje mio sie rownie nieciekawe jak pierwsze.

    A gdyby tak olympus wypuscil body pod szkla canona i nikona - body ze stabilizacja
    matrycy? dlaczego , dlaczego , dlaczego... mozna stawiac w nieskonczonosc.

    nie produkuje - bo nie chce.
    dlaczgeo nie chce - dokladnie nie wiadomo - a jak nie wiadoo , to wiadomo , ze chodzi
    o kase.