  • 1. Data: 2009-06-01 23:16:31
    Temat: Obsadzenie gniazd DDR3
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Czy plyta na chipsecie AMD 790X/AMD SB750 posiadaja 4 gniazda pamieci
    lepiej, zeby byla obsadzona 4x1GB czy 2x2GB? Pytam, bo obilo mi sie o oczy
    gdzies, ze 2x2GB nie bedzie pracowalo w pelnej wydajnosci.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-06-01 23:43:27
    Temat: Re: Obsadzenie gniazd DDR3
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
> [...]
    > lepiej, zeby byla obsadzona 4x1GB czy 2x2GB? Pytam, bo obilo mi sie o oczy
    > gdzies, ze 2x2GB nie bedzie pracowalo w pelnej wydajnosci.

    ?
    Jesli juz to z reguly przy wiekszej ilosci modulów (banków) pamieci
    wystepowaly problemy typu, ze trzeba bylo zmniejszac MEM CLOCK ponizej
    teoretycznie dopuszczalnego.
    Natomiast zawsze w takich przypadkach nalezy siegnac do opisu w instrukcji
    danej plyty glównej. W AMD kontroler pamieci jest zintegrowany w CPU i
    dopóki nie podkrecamy za mocno, to nie powinno byc problemów przy pelnym
    obsadzeniu gniazd pamieci. W LGA775 co chipset to inaczej i moze to miec
    znaczenie.

  • 3. Data: 2009-06-02 07:34:10
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 01:16:31 +0200, Norbert napisał(a):

    > Czy plyta na chipsecie AMD 790X/AMD SB750 posiadaja 4 gniazda pamieci
    > lepiej, zeby byla obsadzona 4x1GB czy 2x2GB? Pytam, bo obilo mi sie o oczy
    > gdzies, ze 2x2GB nie bedzie pracowalo w pelnej wydajnosci.

    Ktoś Cie w błąd wprowadzał

    --
    Mark