  • 1. Data: 2009-06-02 09:52:37
    Temat: Jaki dysk 1TB?
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Witam,

    Potrzebuję kupić wewnętrzny dysk 3.5", SATA.
    Jakie konkretnie dyski 1TB są godne polecenia "na dzień dziesiejszy"?
    Ma pracować jako dysk systemowy, windows XP.

    Priorytety:

    1. brak wibracji,
    2. niski poziom hałasu ogólnego (stały szum silnika, stałe piski),
    3. niezawodność (wiem, że to raczej wróżenie z fusów),
    5. głośność "seeking noise" bez większego znaczenia - raz że to łatwo wytłumić,
    a dwa że mi nie przeszkadza,
    6. przyzwoita wydajność,
    7. brak skłonności do przegrzewania się (a więc np. max. 2 talerze).

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2009-06-02 10:17:41
    Temat: Re: Jaki dysk 1TB?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > wytłumić, a dwa że mi nie przeszkadza,
    > 6. przyzwoita wydajność,
    > 7. brak skłonności do przegrzewania się (a więc np. max. 2 talerze).

    Któryś z samsungów opcjonalnie WD (który dokładniej to poczytaj w
    specyfikacjach)

    Natomiast ja bym kupił dwa dyski i oddzielił część systemowa od danych.
    1TB to już wystarczająco dużo do stracenia.

  • 3. Data: 2009-06-02 13:44:41
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h02spe$aav$1@inews.gazeta.pl>, Latet napisał(a):

    > Potrzebuję kupić wewnętrzny dysk 3.5", SATA.
    > Jakie konkretnie dyski 1TB są godne polecenia "na dzień dziesiejszy"?
    > Ma pracować jako dysk systemowy, windows XP.
    >
    > Priorytety:
    [...]

    np: Seagate ST31000528AS

    Jacek

  • 4. Data: 2009-06-03 19:45:12
    Od: tomekr <t...@n...com>

    Latet pisze:
> [...]
    > Jakie konkretnie dyski 1TB są godne polecenia "na dzień dziesiejszy"?
    > Ma pracować jako dysk systemowy, windows XP.

    To zależy od modelu, jeżeli chodzi o firmę, to chyba najmniej wibracji
    mają dyski Samsung. Western Digitale trzymają się dobrze w sztywnych
    obudowach, lecz rzucają się w sankach Chiefteca.

    > 2. niski poziom hałasu ogólnego (stały szum silnika, stałe piski),

    Samsung.

    > 3. niezawodność (wiem, że to raczej wróżenie z fusów),

    Western Digital - powinna być najwyższa.
    Seagate ostatnio zszedł na psy ich przedostatnia seria 7200.11 była
    legendą jeżeli chodzi o pady. Wstrzymałbym się jeszcze z rok przed
    zakupem seagate, dajmy czas ich nowym dyskom 7200.12 na sprawdzenie się.

    > 5. głośność "seeking noise" bez większego znaczenia - raz że to łatwo
    > wytłumić, a dwa że mi nie przeszkadza,
    > 6. przyzwoita wydajność,

    Western Digital - serial "Black" (ZDECYDOWANIE!).