  • 1. Data: 2009-06-01 19:51:36
    Temat: Palmtop i ethernet
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Ja nie o pecetach (choć jesli się uprzeć to palm może być traktowany
    jako PC), ale zapytam tutaj - bo grupa aktywna i mało trolli :)

    Szukam urządzenia klasy palmtop z wbudowanym interfejsem ethernet - ale
    nie WiFi (choć też może być). Mam na myśli klasyczną kartę sieciową -
    niekoniecznie wbudowaną w bebechy - może być jako dołączany moduł, byle
    małe i zgrabne to było. Można coś takiego dostać na polskim rynku? I za
    normalne (>1500zł) pieniądze? Przeszukałem pobieżnie allegro, ale tam nic
    ciekawego nie znalazłem... Może ktoś tutaj wie coś więcej o takim
    sprzęcie?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    In /dev/null no one can hear your scream

  • 2. Data: 2009-06-01 20:03:58
    Temat: Re: Palmtop i ethernet
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Artur Frydel pisze:
> [...]
    > normalne (>1500zł) pieniądze? Przeszukałem pobieżnie allegro, ale tam nic
    > ciekawego nie znalazłem... Może ktoś tutaj wie coś więcej o takim

    pychodzą mi na myśl 3 rozwiazania.
    1. karty rozszerzeń w postaci takiej jak karta pamieci SD
    2. telefon z funkcją host usb (toshiba g900) która "skuma" ze podłączasz
    jej karte sieciową do usb, z tym ze pomysł moze przekreślic brak sterowinków
    3. prawie każdy telefon (pda) podłaczony do komputera, moze działać jak
    gdyby był podłączony w sieci.

    Niestety, chyba najtańszym wyjściem będzie zakup PDA z wifi, +
    router/acces point z wifi.

    ToMasz

    PS Polecam takie rozwiazanie. tak słucham radia internetowego na PDA. Na
    tym pda "chodzi" serwer FTP, wiec mam łatwy dostęp do plików, pomimo ze
    nie mam windowsa, niepotrzebuje sterowników, activesynca...

  • 3. Data: 2009-06-02 00:28:07
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    1) piszac palmtop na pewno masz na mysli palma z palm-os?
    2) jaki sens przykuwac urzadzenie *mobilne* do kabla?
    3) jakie to dziwo ma spelniac zadanie?

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-06-02 02:23:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 01:28:07 +0100, G Nowak napisał(a):

    > 3) jakie to dziwo ma spelniac zadanie?

    Pewnie koledze chodzi o serwisowanie sieci.

  • 5. Data: 2009-06-02 08:12:27
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    To chyba zamiast palm-a lepszy bedzie tablet 7 cali z procesorem x86.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-06-02 11:41:12
    Od: "Robson" <r...@...pl>

    Simpad + karta sieciowa PCMCIA 16 bit.

  • 7. Data: 2009-06-03 20:31:08
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    G Nowak wrote:

    > To chyba zamiast palm-a lepszy bedzie tablet 7 cali z procesorem x86.

    Otóż to; muszę od czasu do czasu podłączyć się do sieci i puścić gdzieś
    pinga :) W zasadzie tylko do tego potrzebuję kablowy ethernet. Chciałbym
    sprzęt klasy palmtop, bo ma się to mieścić do kieszeni. Idealnie byłoby
    gdyby był tam jeszcze moduł GSM GPS WiFi, żeby można było na tym czytać
    pdfy, i żeby można było zainstalować Automape. Pewno takie rzeczy to tylko
    w erze.... ale może znajdę gdzieś jakiegoś palma z w/w dodatkami.

  • 8. Data: 2009-06-03 20:37:53
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    ToMasz wrote:

    > pychodzą mi na myśl 3 rozwiazania.
    > 1. karty rozszerzeń w postaci takiej jak karta pamieci SD

    Chyba to będzie najrozsądniejsze wyjscie - o ile takie karty istnieją.
    Poniższe odpada. Chcę aby toto mieściło mi się w kieszeni. Kabelek
    potrzebuję w zasadzie od czasu do czasu. Jak jestem na gościnnych
    występach i muszę zdiagnozować jakiś problem w sieci. W sumie mam od tego
    laptopa, ale zdarzało się już że laptopa akurat pod ręką nie było, a
    trzeba było się do sieci podłączyć. Taki palm (robiący jednocześnie za
    komórkę, automapę, z modułem wifi) byłby jak znalazł.