  • 11. Data: 2009-05-19 08:43:42
    Temat: Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-18 15:36, Użytkownik BearBag napisał:
    > kupilem jakis czas temu sama zewn obudowe 2,5" za grosze bo chyba 35zl
    > ale szybko pozalowalem,. Chodzi glownie o wtyki, szczegolnie mini usb
    > po stronie dysku, po tygodniu czy dwoch sie wyrobilo i teraz wystarczy
    > ze ktos mocniej tupnal i dysk rozlaczalo. Po miesiacu trzeba bylo juz
    > specjalnie wygniac kabelek zeby w ogole stykalo. Masakra. Jakos
    > wykonania zenujaca.

    To masz szczęście że wymiana kabelka pomogła, najczęściej gniazdo
    jest do wymiany a to oznacza że wymienia się obudowę.
    A na przyszłość nie kupuj obudowy z miniUSB tylko z normalnym USB.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-05-19 14:05:34
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > A największe straty można ponieść poprzez pochopne kasowanie. :)
    > Tak całkiem niedawno utraciłem fotki obrabiane przez kilka dni.

    Ale slyszales, ze sa programy do odzyskiwania danych?
    Powiem wiecej - dzialaja! ;P

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 13. Data: 2009-05-19 14:44:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andre" guuebd$e94$...@n...onet.pl

    > Ale slyszales, ze sa programy do odzyskiwania danych?
    > Powiem wiecej - dzialaja! ;P

    Wiem, że działają, bo wielokrotnie ich używałem.
    Ale z HDD nie odzyskasz tego, co zostało nadpisane.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-05-19 14:50:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" guti57$koe$...@n...news.atman.pl

    > Wszystko zależy do czego ma służyć taki dysk.
    > Mam znajomego miłośnika kinematografii który lata z 3,5 calowym
    > dyskiem z kontrolerami USB i FireWire. Dla niego najważniejsza
    > jest prędkość.

    I jaką prędkość rozwija w takim locie? ;) Z USB szybko nie poleci.

    > Ja od kilku lat używam 2,5 calowego maleństwa o pojemności 80GB
    > i moja pierwsza obudowa nie pozwalała na przekroczenie 20MB/s.
    > I jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało.

    Są HDD 2.5 kręcące się z szybkością 7200 obrotów na minutę i można je
    połączyć za pomocą eSATAnistycznych praktyk. FW jest lepszy z innego
    powodu -- kamery to mają, a eSATAnizmu raczej nie mają.

    -=-

    Ja już chyba dysku 3.5 calowego nie kupię. :)
    Wkrótce będą bardzo tanie półgigowe 2.5 calowe
    a za kilka miesięcy będą całkiem tanie gigowe...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-05-19 15:16:51
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-19 16:50, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > I jaką prędkość rozwija w takim locie? ;) Z USB szybko nie poleci.

    Dlatego kupił z FireWire. I klnie że mało kto ma to w kompie. :-)

    > Są HDD 2.5 kręcące się z szybkością 7200 obrotów na minutę i można je
    > połączyć za pomocą eSATAnistycznych praktyk. FW jest lepszy z innego
    > powodu -- kamery to mają, a eSATAnizmu raczej nie mają.

    Jak kupowałem dysk to SATA nie było.

    > Ja już chyba dysku 3.5 calowego nie kupię. :)
    > Wkrótce będą bardzo tanie półgigowe 2.5 calowe
    > a za kilka miesięcy będą całkiem tanie gigowe...

    Albo mamy inne pojęcie określenia "tanie" albo jesteś
    nadmiernym optymistą.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-05-19 17:44:22
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wiem, że działają, bo wielokrotnie ich używałem.
    > Ale z HDD nie odzyskasz tego, co zostało nadpisane.

    Skoro sam usuwales, to powinienes byl sie zorientowac dosc szybko, co
    usunales.
    Ja tez tak mialem. Ale nawet odlaczylem dysk, zeby Windows paskuda
    niczego sam nie nadpisal. I odzyskalem prawie 40GiB :)

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 17. Data: 2009-05-19 17:53:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andre" guur5m$jj4$...@n...onet.pl

    > Skoro sam usuwales, to powinienes byl sie zorientowac dosc szybko, co usunales.

    Zgadnij -- dlcazego usuwałem? :)

    > Ja tez tak mialem. Ale nawet odlaczylem dysk, zeby Windows paskuda
    > niczego sam nie nadpisal. I odzyskalem prawie 40GiB :)

    Sam raczej nie nadpisze. :) Ja dość często kasuję i sprawdzam, czy skasowałem
    dostatecznie dużo do tego, aby zmieściło się to, co właśnie wrzucam. Ilość
    wolnego miejsca maleje w związku z wrzucaniem i rośnie w związku z kasowaniem,
    tak że jest ciągle bliska zeru w trakcie takiego kasowania. :)

    Może niezupełnie bliska zeru, bo w trakcie takich zabaw (właściwie w trakcie
    różnych zabaw -- zapis na karcie nie jest kompresowany, a na partycji, u mnie
    jest) na skompresowanej partycji często ilość miejsca jest źle raportowana.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-05-19 17:59:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" guu9h3$oev$...@n...news.atman.pl

    > Dlatego kupił z FireWire. I klnie że mało kto ma to w kompie. :-)

    Jeśli wejdzie SATAnizm zasilany -- USB i FW upadną. :)

    Raz jeszcze -- jak szybko potrafi lecieć z takim dyskiem po FW?

    > Jak kupowałem dysk to SATA nie było.

    SATAnizm jest w komputerach. :) FW jest w kamerach.
    Czyli z komapmi można po SATAnistycznych łączach
    a z kamerą nie można; trzeba użyć ognia innego/niepiekielnego.

    > Albo mamy inne pojęcie określenia "tanie" albo jesteś
    > nadmiernym optymistą.

    250 złotych za pół giga to dużo?
    A MZ ta cena będzie wkrótce całkiem wysoką...

    Porównaj to z ceną gigabajta na DVD czy CD. (które nie każdy zapisuje do samego
    końca)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-05-19 19:03:52
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-19 19:59, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Jeśli wejdzie SATAnizm zasilany -- USB i FW upadną. :)
    >
    > Raz jeszcze -- jak szybko potrafi lecieć z takim dyskiem po FW?

    Nie wiem ile dokładnie, ja też nie mam tego u siebie w kompie.
    Kolega twierdzi że trochę szybciej niż po USB.

    > 250 złotych za pół giga to dużo?
    > A MZ ta cena będzie wkrótce całkiem wysoką...

    To faktycznie mało, tyle że jak sprawdzałem to za 0,5GB
    krzyczeli od 350 do 500zł. Podasz jakieś namiary na ten sklep ?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-05-19 21:16:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" gup7qb$vkc$...@n...news.atman.pl

    > Gdybym przechowywał cenne dane to miałbym dwie kopie a nie jedną.

    Zazwyczaj, gdy coś zbackupuję, mam jakiś pad. Tym razem podobnie -- gdy
    wreszcie zapis na świeżej Toshibie ustabilizował się, padła mi w notebooku
    partycja ze zdjęciami...

    Tak jest niemal zawsze -- te dane muszą wiedzieć o tym, że są dublowane. ;)
    Fotki leżały spokojnie od października (a może dłużej) ubr. aż tu nagle
    i niespodziewanie... Trzask!!! Gdy jeszcze Toshiba wykazywał błędy
    w zapisie, notebookowy zapis był OK... 52 GB...

    Niestety -- wczoraj czy przedwczoraj wszystko na zewnętrznej Toshibie było
    poprawne...
    A dzisiaj pobieżna kontrola nie wykazuje na Toshibie błędów tej partycji. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'