  • 1. Data: 2009-05-17 07:52:34
    Temat: Baterie do laptopów
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Zamierzam sobie kupić baterię do laptopa IBM thinkpad T23, gdyż stara
    już odmawia posłuszeństwa. Czy zamienniki baterii dużo różnią się od
    oryginałów?( pojemność faktyczna, a deklarowana ) Czy możecie polecić
    jakiegoś producenta zamienników, który produkuje zamienniki wysokiej
    jakości albo wyróżnia się na tle konkurencji jakością właśnie. Czytając
    różne fora dochodzę do wniosku, że z zamiennikami mogą być dwa problemy:
    - bateria trzyma za krótko jak na pojemność podawaną na etykiecie
    - zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"

    Szukać czegoś z zamienników czy lepiej kupić oryginalną?
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 2. Data: 2009-05-17 14:35:06
    Temat: Re: Baterie do laptopów
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"
    >
    > Szukać czegoś z zamienników czy lepiej kupić oryginalną?

    Szukaj na alledrogo.
    Kieruj sie dlugoscia trwania gwarancji (na zamiennik).
    Pojemnosci w znakomitej wiekszosci przypadkow nie maja realnego
    odzwierciedlenia (zwykle jest mniej niz deklarowano na ogniwie od 20 do
    nawet 60%)
    Dlatego najwazniejsza jest jak najdluzsza gwarancja...

    Nie zdziw sie, ze jezeli otrzymasz gwarancje na 12 miesiecy to w... 13 masz
    aku do wyrzucenia ;)

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-05-17 15:13:43
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Nie zdziw sie, ze jezeli otrzymasz gwarancje na 12 miesiecy to w... 13 masz
    > aku do wyrzucenia ;)

    Skoro oryginalny aku Sony w Lenovo T61 wytrzymał własnie 13 miesięcy (oczywiscie
    gwarancja fabryczna tylko 6 miesięcy), to czego oczekujesz od zamienników.
    Obecnie TF1 (Forever) daje 2 lata gw i chyba warto kupić.
    W każdym razie taki zamiennik do F-S trzyma ok 80% czasu nowego oryginału.
    S.

  • 4. Data: 2009-05-17 15:44:00
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Skylla pisze:
> [...]
    > W każdym razie taki zamiennik do F-S trzyma ok 80% czasu nowego oryginału.

    Spodziewałem się, że potrzyma dłużej... :(

  • 5. Data: 2009-05-18 11:15:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 17 May 2009 09:52:34 +0200, Tomaszek <t...@j...pl>
    wrote:

> [...]
    >- zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"
    >
    >Szukać czegoś z zamienników czy lepiej kupić oryginalną?

    Ja do T40 kumplowi z robotry kupiłem jakieś 3 miesiące temu 4400Ah tej
    firmy: http://www.whitenergy.pl/categories/product/139/781/
    Gwarancja jest 12-miesieczna - kosztował firmę 270 złotych brutto. Na
    razie nie dostrzegł żadnych negatywów - moze dlatego że stara bateria
    trzymała mu 10-15 minut a ta "ciut" więcej. ;-)

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-05-21 21:23:34
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Skoro oryginalny aku Sony w Lenovo T61 wytrzymał własnie 13 miesięcy
    > (oczywiscie gwarancja fabryczna tylko 6 miesięcy), to czego oczekujesz od
    > zamienników.

    uuu to co ty z nim robiles :)
    moja T61 ma juz poltora roku i smiga bez problemu, generalnie baterie T61 ma
    gorsza niz T60(ta po 5 godz trzyma.....) ale do tej pory okolo 3 godz
    pracuje spokojnie na "polowie mocy"
    generalnie nie spotkalem sie z jakimis nagminnymi awariami bateri po tak
    krotkim czasie w T60 i T61(probka z jakis +/- 300 sztuk w pracy :)

    obecnie poszla mala seria padnietych bateri w T60 ale mialy one miedzy 2,5-3
    lata ciaglej pracy. co ciekawe awaria na 4 sztukach objawiala sie tak samo.
    zupelny brak podtrzymania, po wypieciu zasilacza notebook sie wylaczal.
    problem z bateriabyl sygnalizowany przez diody i przez soft do zarzadzania
    bateria.

    no i baterie maja kiepskie warunki u nas. praca w 90% przy biurku po 8-10
    godz pod zasilaczem :)
    chodzenie miedzy pomieszczniami(jakies spotkania, telekonferencje) co
    sprowadza sie do 1 godz rozladowywania, powrot do biurka i znowuy pod
    zasilaczem wiec sie doladowywuje.
    i tak w kolko

    --
    pzdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-07-10 11:45:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.05.2009 09:52, Tomaszek pisze:
    > Zamierzam sobie kupić baterię do laptopa IBM thinkpad T23, gdyż stara
    > już odmawia posłuszeństwa. Czy zamienniki baterii dużo różnią się od
    > oryginałów?( pojemność faktyczna, a deklarowana ) Czy możecie polecić

    Niestety różnią się zazwyczaj zauważalnie.

    > - bateria trzyma za krótko jak na pojemność podawaną na etykiecie
    > - zaczepy nie pasują i baterię trzeba "dopychać"

    Potwierdzam obydwa w stosunku do baterii do Thinkpada X61s.
    W tym, że "trzyma za krótko" przeformułowałbym jako "w zbyt
    dużym tempie traci pojemność wraz z wiekiem", a "zaczepy nie
    pasują" jako "bateria słabo pasuje, są większe szpary i
    większe luzy".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |