  • 1. Data: 2009-05-16 23:06:02
    Temat: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"
    Od: "marek" <q...@p...fm>

    Witam!
    Myślę że jest to ogólny problem....."dopasowania" dysków do obudowy tzn.czy
    mając obudowę 2.5"(3,5")
    zadziała mi tam każdy dysk dowolnej firmy i dowolnej wielkości (czy też
    niektórych nie będzie widział)
    i drugi problem czy w obudowie razem z dyskiem o określonej wielkości
    (zakupiona w calości razem z dyskiem) można wymienic dysk np na dysk
    większej pojemności ?? Czy można sobie to dowolnie zamieniać
    (oczym firmy nie mówią) czy też nie bardzo.
    Z poważaniem :
    marek

  • 2. Data: 2009-05-17 07:21:33
    Temat: Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-17 01:06, Użytkownik marek napisał:
> [...]
    > mając obudowę 2.5"(3,5")
    > zadziała mi tam każdy dysk dowolnej firmy i dowolnej wielkości (czy też

    1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
    ATA/SATA.
    2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
    na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
    zakupem.

> [...]
    > większej pojemności ?? Czy można sobie to dowolnie zamieniać
    > (oczym firmy nie mówią) czy też nie bardzo.

    Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
    kto ci zabroni ? Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
    dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-05-17 11:57:12
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
    > dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

    Jesli taka kieszen mialaby zastapic ktorys z tanich, sprzedawanych po
    droznymi markami tworow, to rachunek ekonomiczny moze byc calkiem
    korzystny, bo jednak twor firmowany przez Seagate czy WD powinien byc
    mniej zadowny, niz jakis "aluminium external hdd case".

    k,

  • 4. Data: 2009-05-17 14:06:21
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-17 13:57, Użytkownik KILu napisał:

> [...]
    > korzystny, bo jednak twor firmowany przez Seagate czy WD powinien byc
    > mniej zadowny, niz jakis "aluminium external hdd case".

    Od kilku lat używam "tworów" na 2,5 cala i sobie chwalę.
    Jak jakiś znajomy posiał mi kabelek od dysku to bez żalu
    kupiłem za 20zł drugą obudowę. Poza tym zgubionym kabelkiem
    problemów nie miałem. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-05-17 16:42:22
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Od kilku lat używam "tworów" na 2,5 cala i sobie chwalę.

    Szczerze to ja tez. :) W biedronkowej, calkiem porzadnie wygladajacej
    kieszeni siedzi bodajze dysk Hitachi. Dziala to pieknie, ale jesli
    przechowywalbym na tym naprawde cenne dane, to doplacilbym do czegos
    firmowego. Takie drobiazgi jak zle poprowadzona masa na PCB moga wplynac
    na bezpieczenstwo danych.

    k,

  • 6. Data: 2009-05-17 17:16:23
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-17 18:42, Użytkownik KILu napisał:

> [...]
    > przechowywalbym na tym naprawde cenne dane, to doplacilbym do czegos
    > firmowego. Takie drobiazgi jak zle poprowadzona masa na PCB moga wplynac

    Gdybym przechowywał cenne dane to miałbym dwie kopie a nie jedną.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-18 13:36:47
    Od: BearBag <c...@g...com>

    kupilem jakis czas temu sama zewn obudowe 2,5" za grosze bo chyba 35zl
    ale szybko pozalowalem,. Chodzi glownie o wtyki, szczegolnie mini usb
    po stronie dysku, po tygodniu czy dwoch sie wyrobilo i teraz wystarczy
    ze ktos mocniej tupnal i dysk rozlaczalo. Po miesiacu trzeba bylo juz
    specjalnie wygniac kabelek zeby w ogole stykalo. Masakra. Jakos
    wykonania zenujaca.

  • 8. Data: 2009-05-18 14:06:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    RadoslawF pisze:
    > 1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
    > ATA/SATA.
    Tzn dopasowany = jak kontroler jest sata to i dysk sata, i odwrotnie,
    ata + ata...

    > 2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
    > na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
    > zakupem.
    W markowych kieszeniach? W macanych osobiście kieszeniach WD i
    Seagate/Maxtor - nigdy się z tym nie spotkałem. Sam używam pudełka
    Maxtor OneTouch 80GB sprzedawanego z dyskiem Maxtora 80GB ATA100
    (zwykłym, desktopowym, 3,5"), gdzie obecnie siedzi tam jakiś 750GB chyba
    Samsung...

    > Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
    > kto ci zabroni ? Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
    > dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.
    Obecnie może to racja, ale firmowe kieszenie jednak miewają
    sensowniejsze kontrolery i sensowniejszą mechanikę i wykonanie (choćby
    złącza). Teraz "nieoryginalne" pudełka USB-2.5" produkcji Akasa,
    Chieftec, itp są na dość dobrym poziomie, ale do niedawna typowa
    chińszczyzna "aluminium 2,5" case" miewała kontrolery ledwo 20MB/s
    ciągnące...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2009-05-18 21:53:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" gup7qb$vkc$...@n...news.atman.pl

    > Gdybym przechowywał cenne dane to miałbym dwie kopie a nie jedną.

    A ja miałem nieraz dane tylko w jednym komputerze -- żadnych kopii
    bezpieczeństwa nie było, a jednak dane uważałem (i uważam nadal)
    za ważne i cenne. :) Jakiś czas nawet miałem stale padający dysk
    IBMa -- słynny DTLA. :) Padał i padał... I jakoś poza śmieciami
    niewiele utraciłem. Utraciłem dwa m@ile -- jeden od Palusińskiego
    i jeden od pewnej Małgorzaty (w chatkach wabiła się Bernadeta czy
    Bernadetta) ale nie dlatego ich nie odzyskałem, że nie mogłem,
    a dlatego, iż miałem nadzieję na ich przysłanie powtórne. Ani
    Palusiński nie posłał mi utraconego m@ila, ani owa Bernadeta...

    Kontrastowo -- m@ile backupowałem stale i regularnie przez wiele lat. :)
    (o ironio!! -- właśnie dwa m@ile utraciłem, nie zaś to, co nie było
    backupowane)

    Ktoś tu pisał o słabościach zapisu DVD. Właśnie miałem możliwość
    (a raczej -- konieczność) sprawdzenia nagranych przed dwoma laty
    płyt -- czytają się bez najmniejszego trudu. Może nawet posprawdzam
    je za pomocą NeroDiskSpeed. :)

    Dysków bezbackupowych naliczę co najmniej kilkanaście. :)

    Najbardziej obawiam się kradzieży notebooka z bagażnika samochodu,
    mniej wypadku, który by uszkodził dysk, a najmniej awarii dysku. :)

    A największe straty można ponieść poprzez pochopne kasowanie. :)
    Tak całkiem niedawno utraciłem fotki obrabiane przez kilka dni.
    Na szczęście na karcie były wciąż nieobrobione...

    Na nieszczęście -- nie chce się obrabiać tego samego drugi raz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-05-19 08:37:56
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-18 16:06, Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > Chieftec, itp są na dość dobrym poziomie, ale do niedawna typowa
    > chińszczyzna "aluminium 2,5" case" miewała kontrolery ledwo 20MB/s

    Wszystko zależy do czego ma służyć taki dysk.
    Mam znajomego miłośnika kinematografii który lata z 3,5 calowym
    dyskiem z kontrolerami USB i FireWire. Dla niego najważniejsza
    jest prędkość.
    Ja od kilku lat używam 2,5 calowego maleństwa o pojemności 80GB
    i moja pierwsza obudowa nie pozwalała na przekroczenie 20MB/s.
    I jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało.