  • 1. Data: 2009-05-16 15:31:24
    Temat: Częstotliwość a obciążenie.
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, tak z ciekawości mi przyszło do głowy. W programie RightMark CPU
    Clock Utility, jest opcja zmiany częstotłiwości procesora do potrzeb. O
    co chodzi. Ustawiamy stany możliwe stany które ma przyjmować (u mnie to
    od 1,2GHz do 2,4 GHz z wszystkimi różniącymi się o 200Mhz pomiędzy).
    Program tak ustawia częstotliwość, żeby użycie procesora było <= danemy
    procentowi.

    I tak się zastanawiam. Mniej prądu potrzebuje procesor obciążony 100%,
    ale z zegarem ustawionym 1,2GHz, czy obciążony w 50%, ale ustawiony na
    2,4GHz. Wiem że różnice tutaj mogą być minimalne, ale tak czysto
    teoretycznie mnie to zainteresowało.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2009-07-12 14:26:02
    Temat: Re: Częstotliwość a obciążenie.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.05.2009 17:31, Karol Y pisze:
> [...]
    > ale z zegarem ustawionym 1,2GHz, czy obciążony w 50%, ale ustawiony na
    > 2,4GHz. Wiem że różnice tutaj mogą być minimalne, ale tak czysto

    Co to znaczy "obciążony w 50%" według Ciebie? Po procesor
    albo wykonuje jakiś kod i jest po prostu obciążony, albo
    jest w jakimś stanie uśpienia i nie wykonuje kodu (nie jest
    obciążony). A to, ile energii pobiera, zależy od stanu pra-
    cy *i* od częstotliwości taktowania.

    Przyjmuje się obecnie, że jest lepiej, by mikroprocesor pra-
    cował krótko z dużą częstotliwością taktowania i długo być w
    stanie głębokiego uśpienia.

    A wszystko zależy jeszcze od modelu mikroprocesora.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-07-12 21:08:43
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > stanie głębokiego uśpienia.
    >
    > A wszystko zależy jeszcze od modelu mikroprocesora.

    Czy warto włączyć Hibernację?
    Jak miałam włączoną, to komputer wolniej mi działał.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-07-15 08:34:32
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Animka pisze:
    > Czy warto włączyć Hibernację?

    To zależy.

    > Jak miałam włączoną, to komputer wolniej mi działał.

    Nie ma związku, nie miał prawa, przyczyna musiała być inna.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |