  • 1. Data: 2013-09-07 08:07:53
    Temat: Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa
    Od: Helios <h...@w...pl>

    Tak się zastanawiam jak porównać zużycie samochodu eksploatowanego w
    mieście z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z
    przebiegiem 200tys ?

    Np wyliczenie ile obrotów wykonały silniki w obu przypadkach?

    temat czysto teoretyczny :P

    teoretycznie miasto: silnik średnia rpm 3500 średnia prędkość 35km/h
    przy przebiegu 60tys ilość obrotów silnika=6 milionów

    teoretycznie trasa: silnik średnia rpm 3000 średnia prędkość 80km/h
    przy przebiegu 200tys ilość obrotów silnika=7.5 miliona

  • 2. Data: 2013-09-07 08:26:19
    Temat: Re: Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 08:07:53 +0200, Helios napisał(a):
> [...]
    >
    > teoretycznie miasto: silnik średnia rpm 3500 średnia prędkość 35km/h
    > przy przebiegu 60tys ilość obrotów silnika=6 milionów

    Nie wiem jak ty to liczysz. 60kkm/35 = 1700h jazdy.
    100k minut. 350 mln obrotow.

    W praktyce to bym jeszcze dodal drugie tyle czasu na biegu jalowym
    czyli 85M obrotow. Razem 435M.

    > teoretycznie trasa: silnik średnia rpm 3000 średnia prędkość 80km/h
    > przy przebiegu 200tys ilość obrotów silnika=7.5 miliona

    200k/80=2500h = 150k min = 450M obrotow.

    Tylko nie wiem czy same obroty wystarcza, bo liczy sie jeszcze
    obciazenie. I ilosc zimnych rozruchow.

    J.

  • 3. Data: 2013-09-07 08:40:55
    Od: Helios <h...@w...pl>

    > Nie wiem jak ty to liczysz. 60kkm/35 = 1700h jazdy.
    > 100k minut. 350 mln obrotow.

    tak walnąłem sie z jednostkami ma być:
    miasto 360mln obrotów silnika
    trasa 450mln obrotów silnika

    biegi jałowe pomijam bo to tylko 900obrotów

  • 4. Data: 2013-09-07 09:27:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > teoretycznie trasa: silnik średnia rpm 3000 średnia prędkość 80km/h
    > przy przebiegu 200tys ilość obrotów silnika=7.5 miliona

    Z mojego doświadczenia: przebieg ma stosunkowo niewielkie znaczenie.
    Wieksze znaczenie ma sposób jazdy i uzytkowania (np. wymienianie czesci
    które zaczynaja stwarzac problemy a nie czekanie az problemik stanie sie
    wielkim problemem)

    A co do zuzycia silnika - nie mam zielonego pojecia. :)
    Jak ktos przejechał 200 tysiecy jezdzac z predkosciami stosunkowo niskimi
    (np. rzedu 110-120km maks), jezdził płynnie to taki silnik pewnie nie
    bedzie specjalnie zuzyty.
    A jak but w podloge to moze być roznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 5. Data: 2013-09-07 09:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 08:40:55 +0200, Helios napisał(a):
    > tak walnąłem sie z jednostkami ma być:
    > miasto 360mln obrotów silnika
    > trasa 450mln obrotów silnika
    >
    > biegi jałowe pomijam bo to tylko 900obrotów

    A nieslusznie jak widac.
    Bo z nimi to juz prawie tyle samo :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-09-07 10:26:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Helios" <h...@w...pl>

> [...]
    >
    > teoretycznie trasa: silnik średnia rpm 3000 średnia prędkość 80km/h
    > przy przebiegu 200tys ilość obrotów silnika=7.5 miliona

    Robisz histogramy obrotów w mieście i poza nim

  • 7. Data: 2013-09-07 14:46:15
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.09.2013 08:07, Helios pisze:
    > Tak się zastanawiam jak porównać zużycie samochodu eksploatowanego w
    > mieście z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z
    > przebiegiem 200tys ?

    Pozwól że ja się zapytam czy Twoje rozważania mają charakter praktyczny
    czy teoretyczny? Bo w praktyce silnik jest stosunkowo niezawodnym
    podzespołem. Jeśli rozpatrujemy 200tyś.km auta to raczej kategoria
    cenowa 10-20 tyś zł. Silnik HDI to takiego citroena/peugeota możesz
    kupić za 1tyś.zł, podobnie jak komplet opon.... więc dyskusja staje się
    mocno teoretyczna.

    ToMasz