  • 51. Data: 2014-01-05 14:13:12
    Temat: Re: Ochrona ubezpieczeniowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Jan 2014 04:27:39 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Tym co nawet jak się napiją wódy i nie jeżdżą po wypiciu żadne restrykcyjne prawo
    nie jest straszne.

    Nie jest to tak do końca prawda.

    Prawo musi być racjonalne, inaczej po prostu nie zadziała.
    To nie jest takie proste jak się może wydawać że za dowolne przewinienie
    można dowalić kary z kosmosu, a "uczciwi nie mają sie czego bać".

    W kodeks można wpisać nawet i śmierć w męczarniach jako karę za jazdę po
    pijaku, ale efekt jaki się uzyska będzie raczej taki, że policjant nie
    wyjmie alkomatu, a nawet jak już wyjmie to sąd oskarżonego uniewinni jeżeli
    możliwe kary nie będą w ocenie sądu adekwatne do przewinienia.

    To samo dotyczy też każdego innego przewinienia - również można wpisać
    przepadek samochodu, windykację do siódmego pokolenia i śmierć w
    męczarniach wpisać jako karę za przekroczenie prędkości, błąd w deklaracji
    PIT czy cokolwiek innego. I myślisz że to cokolwiek uzdrowi?

  • 52. Data: 2014-01-05 14:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Jan 2014 14:13:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > To nie jest takie proste jak się może wydawać że za dowolne przewinienie
    > można dowalić kary z kosmosu, a "uczciwi nie mają sie czego bać".

    Na przyklad trzeba zaczac od wybudowania wiezen na te pol miliona
    skazanych :-)

> [...]
    > wyjmie alkomatu, a nawet jak już wyjmie to sąd oskarżonego uniewinni jeżeli
    > możliwe kary nie będą w ocenie sądu adekwatne do przewinienia.

    Od tego jest kodeks karny, aby sedzia go przestrzegal.
    Wpisze sie minimalny wymiar, zabroni zawieszania ... i niech sie
    sedziowie zwalniaja, jesli to sprzeczne z ich sumieniem :-)

    J.

  • 53. Data: 2014-01-05 14:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2014 14:06:11 +0100, Piękny Marian postrach dziewic

    > Bo co tu nagłaśniać? cytat z linka powyżej: "Już ponad 40 tysięcy
    > nieubezpieczonych - z własnej kieszeni - zwróciło Funduszowi
    > świadczenia wypłacone ofiarom spowodowanych przez siebie wypadków. W
    > ciągu dwudziestu lat działalności UFG odzyskał, z tego tytułu, łącznie
    > blisko 140 mln złotych."
    >
    > 140 mln podzielone prze 40 tys to 3500 zł na łebka. A w praktyce
    > jeszcze mniej, bo mamy "PONAD 40 tys nieubezpieczonych" i "BLISKO 140
    > mln zł". Śmiech na sali, potencjał odstraszający żaden, nie ma się
    > czym chwalić.

    Kto sobie podzieli, ten owszem, moze dojsc do takiego wniosku. Innym
    zostanie w glowie "40 tys" "z wlasnej kieszeni" i "140 mln zl".

    Ci pierwsi moga tez odszukac ze grozi im nie tylko 3.5 tys, ale np
    wyplacanie dozywotniej renty.

    No i tu widac drobne stluczki byly, w przypadku pijanych kwota bedzie
    wieksza.

    J.

  • 54. Data: 2014-01-05 15:02:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Jan 2014 14:41:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na przyklad trzeba zaczac od wybudowania wiezen na te pol miliona
    > skazanych :-)

    Trzeba będzie zrobić jakieś miasto-więzienie ;)

    > Od tego jest kodeks karny, aby sedzia go przestrzegal.
    > Wpisze sie minimalny wymiar, zabroni zawieszania ... i niech sie
    > sedziowie zwalniaja, jesli to sprzeczne z ich sumieniem :-)

    Obawiam się że sędzia po prostu tak skrupulatnie rozpatrzy wszelkie
    niejasności, że takiego kogoś uniewinni jak się okaże że złapali
    skacowanego rowerzystę w lesie a tu w kodeksie, wieloletnie więzienie i
    miliony kary.
    Tam ani głąby, ani roboty nie pracują.

  • 55. Data: 2014-01-05 15:16:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 05 Jan 2014 14:41:09 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Od tego jest kodeks karny, aby sedzia go przestrzegal. Wpisze sie
    > minimalny wymiar, zabroni zawieszania ... i niech sie sedziowie
    > zwalniaja, jesli to sprzeczne z ich sumieniem :-)

    to może od razu wpiszmy karę śmierci za wszytko począwszy od rzucenia
    papierka na ulicę. W końcu i tak dojdziemy do takiego absurdu stosujać
    twoją metode stanowienia prawa

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 56. Data: 2014-01-05 20:03:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > W sumie to że obowiązkowe ubezpieczenie zabezpiecza w zasadzie całkowicie
    > również interes sprawcy jest nadmiarowe i nie ma za bardzo uzasadnienia.
    >
    > Ubezpieczenie w podstawowym, obowiązkowym (jeśli już koniecznie musi być
    > obowiązkowe) stopniu powinno zapewniać wypłatę poszkodowanemu
    > odszkodowania, ale potem ubezpieczyciel tym odszkodowaniem powinien
    > obarczać sprawcę. I bez znaczenia czy wina była większa czy mniejsza.
    >
    > Dopiero jak ktoś chce swoją odpowiedzialność cywilną wyłączyć w szerszym
    > stopniu, to już się powinien móc dowolnie doubezpieczyć.

    Jak to szerszym ? W poprzednim akapicie twierdzisz, że sprawca zawsze ma
    odpowiadać :-)

    Wzruszają mnie takie bajki :-)

  • 57. Data: 2014-01-06 12:35:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Jan 2014 20:03:07 +0100, John Kołalsky napisał(a):

    > Jak to szerszym ? W poprzednim akapicie twierdzisz, że sprawca zawsze ma
    > odpowiadać :-)

    No to przeczytaj raz jeszcze.
    Obowiązkowa część ubezpieczenia powinna chronić tylko poszkodowanego.

    A jak ktoś chce sobie wykupić osobne, dowolne ubezpieczenie które chronić
    go będzie jako sprawce to oczywiście nikt mu tego nie zabroni.

  • 58. Data: 2014-01-06 13:42:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 12:35:49 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Sun, 5 Jan 2014 20:03:07 +0100, John Ko�alsky napisa�(a):

    > No to przeczytaj raz jeszcze.
    >
    > Obowi�zkowa cz�� ubezpieczenia powinna chroni� tylko poszkodowanego.
    >

    > A jak kto� chce sobie wykupi� osobne, dowolne ubezpieczenie kt�re chroni�
    >
    > go b�dzie jako sprawce to oczywi�cie nikt mu tego nie zabroni.

    I w przypadku likwidacji szkody chroni tylko poszkodowanego. Sprawca nie naprawi
    samochodu z OC. Ono ma również chronić sprawcę jeśli szkoda została wyrządzona
    nieumyślnie. Trzeba zadać pytanie czy przekroczenie prędkości skutkujące szkodą jest
    działaniem nieumyślnym. Nieumyślne to pękł pzrewod hamulcowy, pękła opona, zawał itp.
    Umyślne to przekroczenie prędkości, nie zachowanie odstępu, wjechanie na skrzyżowanie
    przy czerwonym świetle. Ustawodawca żeby nie było żadnych wątpliwości zrobił zapis że
    jazda po gorzale jest zawsze umyślna z pewnym drobnym wyjątkiem który umożliwia jazdę
    po gorzale. Ale nie podanym w przepisach jako reguła tylko do ustalenia w sądzie.

  • 59. Data: 2014-01-06 15:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2014, J.F. wrote:

    > Nie wiem jak jest z przedawnieniem ...

    Przedawnienie zależy od tego, czy uprawniony wniósł sprawę do sądu.
    Jak odszkodowanie zostanie zasądzone *i* uprawniony rozpocznie egzekucję,
    to klauzula jest ważna 10 lat i moze być ponawiana "do skutku" (do
    śmierci zobowiązanego ewentualnie na jego spadkobierców).

    > bo sie moze okazac ze najlepiej
    > to przez trzy lata unikac w wiezieniu roboty.

    Aż tak przestępcy nie są chronieni ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2014-01-06 16:00:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jan 2014, Tomasz Pyra wrote:

    > Ja rozumiem, ale zastanawiam się dlaczego więc prawnik z urzędu nie potrafi
    > takiego odszkodowania również wywalczyć?

    Jako mniemam, pytanie jest retoryczne :>

    > Jakoś w ASO potrafią każdą część samochodu wycenić na kwoty z kosmosu - 8x
    > drożej niż są warte i tego nikt nie potrafi zakwestionować
    [...]
    > A ręki, nogi czy utraty zdrowia nie potrafią równie godnie wycenić co ASO
    > wycenia błotniki i reflektory.

    Mówisz, że "prawnik z urzędu" *sam* nie sprzedaje rąk i nóg (poszkodowanym)?
    Chyba trafiłeś :(

    pzdr, Gotfryd