  • 1. Data: 2014-01-04 21:28:32
    Temat: gdzie kupić pewne, oryginalne żarniki xenonowe
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    xenon mi się skończył i trzeba zanabyć nowy palnik.
    Ostatnio kupowałem 3..4 lata temu i na szczęście udało kupić oryginały.
    Teraz jakoś się więcej boję...
    Macie jakieś miejsce gdzie można w rozsądnej cenie dostać pewny
    oryginał? Bo kupowanie na allegro i kierowanie się wyłącznie ceną nie
    jest najlepszym wyjściem.

    Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za
    palnik d2r.

  • 2. Data: 2014-01-05 00:49:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-04 21:28, Albercik pisze:
> [...]
    > jest najlepszym wyjściem.
    >
    > Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za

    xenonowe.pl

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2014-01-05 11:22:13
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-04 21:28, Albercik pisze:
    > Witam xenon mi się skończył i trzeba zanabyć nowy palnik. Ostatnio
    > kupowałem 3..4 lata temu i na szczęście udało kupić oryginały.

    3-4 lata i się kończy palnik oryginalny? Coś nie tak.

    Odbłyśniki sprawdzałeś w jakim są stanie? To one wypalają się szybko i
    trzeba je regenerować.
    Przerabiałem to u siebie i też myślałem że żarniki siadają a okazało się
    że lustra zmatowione a po próbie czyszczenia schodzi powłoka.

    Po regeneracji luster na tych samych żarnikach efekt piorunujący.
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 4. Data: 2014-01-05 14:10:46
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2014 21:28:32 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    > jest najlepszym wyjściem.
    >
    > Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za

    Z tego, co mówią alibabka i inne chinskie portale, holenderska Bosma nie jest nigdzie
    podrabiana. Do dostania na allegro w granicach <100PLN/palnik.

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=bosma+d
    2r&search_scope=

    U siebie mam D2S od 40kkm, bez świateł dziennych - świecą wyśmienicie.

    pozdr
    AA

  • 5. Data: 2014-01-05 14:34:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.01.2014 11:22, KS pisze:

    > 3-4 lata i się kończy palnik oryginalny? Coś nie tak.
    >
    > Odbłyśniki sprawdzałeś w jakim są stanie? To one wypalają się szybko i
    > trzeba je regenerować.
    właśnie jakieś 3..4 lata temu jakiś koleś mi wyjechał i skasował cały
    przód - reflektory miałem funkiel nówki oryginały na koszt Jego OC,
    palniki też. Puki co są w stanie idealnym. Jeden reflektor świeci na
    czerwono/fioletowo i czasem gaśnie, po zamianie miejscami palników,
    objawy się przerzuciły na drugą stronę.

  • 6. Data: 2014-01-05 17:07:59
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-05 14:34, Albercik pisze:

    > właśnie jakieś 3..4 lata temu jakiś koleś mi wyjechał i skasował
    > cały przód - reflektory miałem funkiel nówki oryginały na koszt Jego
    > OC, palniki też.

    Co do palników nie masz pewności czy wsadzili oryginalne.

    Ja ciągnę ponad pięć lat na philipsach kupionych w Niemczech i śladu
    zużycia nie ma. Tylko odbłyśniki regenerowałem.
    Trudno mi w to uwierzyć że palniki oryginalne 4300K siadają po 3-4
    latach. Albo coś z napięciami lub przetwornicą jest nie tak.

    Ja bym celował w Osramy lub GM. Znikomy procent że trafisz podróbki na
    allegro. Koleś taryfiarz na GM już tez kilka lat pomyka i pala jak nówki.

    A na marginesie. Kupując w sklepie Philipsy, oglądaj je dokładnie bo i w
    sklepie bywają podróby. Palnik palnikowi nie równy. Od napisów, po
    zadymienie bańki szklanej.
    W necie mnóstwo jest materiału jak je rozróżnić.

  • 7. Data: 2014-01-05 19:00:37
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 17:07:59 UTC+1 użytkownik KS napisał:

    > Ja ciągnę ponad pięć lat na philipsach kupionych w Niemczech i śladu
    > zużycia nie ma.

    Jesli nie jezdzisz <5kkm/rok - zuzycie jest, tylko sie przyzwyczailes.

    Podmien sobie jeden palnik na nowy, chocby na chwile - zdziwisz sie, o ile jasniej
    bedzie swiecil.

    pozdr
    AA

  • 8. Data: 2014-01-05 19:07:03
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-05 19:00, AA pisze:

    > Jesli nie jezdzisz <5kkm/rok - zuzycie jest, tylko sie
    > przyzwyczailes.
    >
    > Podmien sobie jeden palnik na nowy, chocby na chwile - zdziwisz sie,
    > o ile jasniej bedzie swiecil.

    Robię około 15-20 tysia w rok.
    Często jeżdżę z kolesiem w dwa auta, on ma półroczne jakies osramy 4300K.
    Barwa naszych świateł na białej ścianie po za optyką jest prawie identyczna.

  • 9. Data: 2014-01-05 19:12:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2014 17:07:59 +0100, KS napisał(a):
> [...]
    > Trudno mi w to uwierzyć że palniki oryginalne 4300K siadają po 3-4
    > latach. Albo coś z napięciami lub przetwornicą jest nie tak.

    Akurat Philips deklaruje ze po 1500h swiatlo ma prawo spascc do 75%.

    A 1500h to w sam raz 4 lata po godzince dziennie.

    Zachcialo sie lepszej widocznosci samochodow w warszawskich korkach,
    to teraz trzeba palniki zmieniac :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-01-06 01:05:56
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-05 19:12, J.F. pisze:

    > Akurat Philips deklaruje ze po 1500h swiatlo ma prawo spascc do 75%.

    Taki spadek jest prawie nie zauważalny. A jeżeli palnik zmienia barwę to
    już padlina.

    > A 1500h to w sam raz 4 lata po godzince dziennie.

    Nie kwestionuję bo nie wnikałem. Możliwe że tak może wychodzić.

    > Zachcialo sie lepszej widocznosci samochodow w warszawskich korkach,
    > to teraz trzeba palniki zmieniac :-)

    Wiesz, gdybym pomykał 70-80% po mieście, to nawet halogenu nie
    potrzebuje. Wystarczała by taka zwykła bańka co była w syrenkach ;)
    Ale w trasach nocnych, nie wiem czy czuł bym się z powrotem komfortowo
    na H4 choć bardzo dobrze wspominam robotę philipsów Blue Vision czy
    Vision plus.