1. Data: 2014-01-04 21:28:32
Temat:gdzie kupić pewne, oryginalne żarniki xenonowe
Od:Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
xenon mi się skończył i trzeba zanabyć nowy palnik.
Ostatnio kupowałem 3..4 lata temu i na szczęście udało kupić oryginały.
Teraz jakoś się więcej boję...
Macie jakieś miejsce gdzie można w rozsądnej cenie dostać pewny
oryginał? Bo kupowanie na allegro i kierowanie się wyłącznie ceną nie
jest najlepszym wyjściem.

Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za
palnik d2r.

2. Data: 2014-01-05 00:49:28
Od:Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-04 21:28, Albercik pisze:
> [...]
> jest najlepszym wyjściem.
>
> Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za

xenonowe.pl

--
Pozdrawiam.

Adam

3. Data: 2014-01-05 11:22:13
Od:KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-04 21:28, Albercik pisze:
> Witam xenon mi się skończył i trzeba zanabyć nowy palnik. Ostatnio
> kupowałem 3..4 lata temu i na szczęście udało kupić oryginały.

3-4 lata i się kończy palnik oryginalny? Coś nie tak.

Odbłyśniki sprawdzałeś w jakim są stanie? To one wypalają się szybko i
trzeba je regenerować.
Przerabiałem to u siebie i też myślałem że żarniki siadają a okazało się
że lustra zmatowione a po próbie czyszczenia schodzi powłoka.

Po regeneracji luster na tych samych żarnikach efekt piorunujący.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

4. Data: 2014-01-05 14:10:46
Od:AA <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 4 stycznia 2014 21:28:32 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
> jest najlepszym wyjściem.
>
> Jestem świadom że cena oryginału znacznie może przekroczyć 100zł za

Z tego, co mówią alibabka i inne chinskie portale, holenderska Bosma nie jest nigdzie
podrabiana. Do dostania na allegro w granicach <100PLN/palnik.

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=bosma+d
2r&search_scope=

U siebie mam D2S od 40kkm, bez świateł dziennych - świecą wyśmienicie.

pozdr
AA

5. Data: 2014-01-05 14:34:01
Od:Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.01.2014 11:22, KS pisze:

> 3-4 lata i się kończy palnik oryginalny? Coś nie tak.
>
> Odbłyśniki sprawdzałeś w jakim są stanie? To one wypalają się szybko i
> trzeba je regenerować.
właśnie jakieś 3..4 lata temu jakiś koleś mi wyjechał i skasował cały
przód - reflektory miałem funkiel nówki oryginały na koszt Jego OC,
palniki też. Puki co są w stanie idealnym. Jeden reflektor świeci na
czerwono/fioletowo i czasem gaśnie, po zamianie miejscami palników,
objawy się przerzuciły na drugą stronę.

6. Data: 2014-01-05 17:07:59
Od:KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-05 14:34, Albercik pisze:

> właśnie jakieś 3..4 lata temu jakiś koleś mi wyjechał i skasował
> cały przód - reflektory miałem funkiel nówki oryginały na koszt Jego
> OC, palniki też.

Co do palników nie masz pewności czy wsadzili oryginalne.

Ja ciągnę ponad pięć lat na philipsach kupionych w Niemczech i śladu
zużycia nie ma. Tylko odbłyśniki regenerowałem.
Trudno mi w to uwierzyć że palniki oryginalne 4300K siadają po 3-4
latach. Albo coś z napięciami lub przetwornicą jest nie tak.

Ja bym celował w Osramy lub GM. Znikomy procent że trafisz podróbki na
allegro. Koleś taryfiarz na GM już tez kilka lat pomyka i pala jak nówki.

A na marginesie. Kupując w sklepie Philipsy, oglądaj je dokładnie bo i w
sklepie bywają podróby. Palnik palnikowi nie równy. Od napisów, po
zadymienie bańki szklanej.
W necie mnóstwo jest materiału jak je rozróżnić.

7. Data: 2014-01-05 19:00:37
Od:AA <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 17:07:59 UTC+1 użytkownik KS napisał:

> Ja ciągnę ponad pięć lat na philipsach kupionych w Niemczech i śladu
> zużycia nie ma.

Jesli nie jezdzisz <5kkm/rok - zuzycie jest, tylko sie przyzwyczailes.

Podmien sobie jeden palnik na nowy, chocby na chwile - zdziwisz sie, o ile jasniej
bedzie swiecil.

pozdr
AA

8. Data: 2014-01-05 19:07:03
Od:KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-05 19:00, AA pisze:

> Jesli nie jezdzisz <5kkm/rok - zuzycie jest, tylko sie
> przyzwyczailes.
>
> Podmien sobie jeden palnik na nowy, chocby na chwile - zdziwisz sie,
> o ile jasniej bedzie swiecil.

Robię około 15-20 tysia w rok.
Często jeżdżę z kolesiem w dwa auta, on ma półroczne jakies osramy 4300K.
Barwa naszych świateł na białej ścianie po za optyką jest prawie identyczna.

9. Data: 2014-01-05 19:12:52
Od:"J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Jan 2014 17:07:59 +0100, KS napisał(a):
> [...]
> Trudno mi w to uwierzyć że palniki oryginalne 4300K siadają po 3-4
> latach. Albo coś z napięciami lub przetwornicą jest nie tak.

Akurat Philips deklaruje ze po 1500h swiatlo ma prawo spascc do 75%.

A 1500h to w sam raz 4 lata po godzince dziennie.

Zachcialo sie lepszej widocznosci samochodow w warszawskich korkach,
to teraz trzeba palniki zmieniac :-)

J.

10. Data: 2014-01-06 01:05:56
Od:KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-05 19:12, J.F. pisze:

> Akurat Philips deklaruje ze po 1500h swiatlo ma prawo spascc do 75%.

Taki spadek jest prawie nie zauważalny. A jeżeli palnik zmienia barwę to
już padlina.

> A 1500h to w sam raz 4 lata po godzince dziennie.

Nie kwestionuję bo nie wnikałem. Możliwe że tak może wychodzić.

> Zachcialo sie lepszej widocznosci samochodow w warszawskich korkach,
> to teraz trzeba palniki zmieniac :-)

Wiesz, gdybym pomykał 70-80% po mieście, to nawet halogenu nie
potrzebuje. Wystarczała by taka zwykła bańka co była w syrenkach ;)
Ale w trasach nocnych, nie wiem czy czuł bym się z powrotem komfortowo
na H4 choć bardzo dobrze wspominam robotę philipsów Blue Vision czy
Vision plus.