  • Data: 2010-03-02 06:16:11
    Temat: Odp: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Polsce nie był potrzebny K202, bo nie było do niego oprogramowania.
    Ja czytałem, że w latach 80 dobre to były komputery w oparciu o Z80,
    bo mogły na nim działać programy pod CP/M, a tych była cała masa.
    Ostatni raz i jedyny widziałem CP/M na laborce w 1993.
    Obok stał komputer PC z podłączeniem do oscyloskopu przez GPIB i "z buta"
    pisało się programy,
    obsługujące nastawy i ściągające dane.
    Jakby studenci mieli szukać starego oprogramowania na CP/M, aby to
    obsługiwał, to laborka by się skończyła.

    Programy to jest najważniejsza część systemu, bo ... jest dużo programistów
    którzy tak mówią.
    Urządzenie to nie problem, bo ... jest dużo handlowców, którzy mówią, że
    wynagrodzenie dla projektanta to 1% moich zysków,
    więc uważają, że bez problemu znajdą innego Karpińskiego, który mi to
    polutuje za 2%.

    Tylko tak się jakoś składa, że ja tu widzę jakieś max. 20 osób od 13 lat,
    którzy potrafią poprawnie schemat narysować.

    Widzę kolegę Lisa, który jest wyjątkowym geniuszem, ale doskonale od wielu
    lat się marnuje na Politechnice,
    choć z pewnością z pożytkiem dla studentów. (o ile ma przynajmniej tych
    kilku w grupie, którzy są ambitni)

    O pytaniach i odpowiedziach na temat sklecenia protezy w 2010 na
    przekaźnikach - z poszanowania Pana Jacka,
    który w 1971 zbudował komputer na TTL-ach nie wspomnę :-)

    S.