  • 1. Data: 2010-02-26 19:21:42
    Temat: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    http://tinyurl.com/ydopzdf

    [']

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2010-02-26 19:33:07
    Temat: Re: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-02-26 20:21, Włodzimierz Wojtiuk napisał/a:

    > http://tinyurl.com/ydopzdf

    A tu trochę do poczytania o tym wspaniałym człowieku:
    http://tinyurl.com/ygbt2z8

    --
    Cz

  • 3. Data: 2010-02-26 19:47:14
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    wybral swoj sposob na zycie i sadze, ze bylo to jego prawo
    i tak kazdy z nas umrze i robaki nas zjedza

    ale jakos, ani bratkowski, ani "wolna europa", ani inne pismaki,
    nie chcieli mu na to pozwolalic

    na tej grupie - pl.misc.elektronika, oceniono cala sprawe,
    jakis czas temu, bardzo rzeczowo - chwala dyskutantom

    matomiast wiekszych bzdur niz na pl.regionalne.warszawa:
    http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.warszawa
    /browse_thread/thread/f082f82da13fef4a

    to jeszcze w zyciu nie widzialem

    jp

  • 4. Data: 2010-02-26 20:21:09
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    > A tu troch do poczytania o tym wspania ym cz owieku:http://tinyurl.com/ygbt2z8

    Jest dość obszerny temat na pl.sci.fizyka. Z tego co piszą starsi
    koledzy, to było zupełnie inne programowanie. Tu na elektronice, może
    jest ku temu troszkę bliżej, zwłaszcza w programowaniu
    mikroprocesorów. Ostała się mocna optymalizacja. Natomiast jeśli
    chodzi o tzw. "inne czasy" ustrojowo i jeśli chodzi o dostęp do
    sprzętu, to nie mogę się wypowiedzieć.

    I napiszę jeszcze raz, interdyscyplinarny umysł. Szkoda, że tak
    wspaniały człowiek nie był odpowiednio wynagradzany i nie mógł w pełni
    rozwinąć skrzydeł.

  • 5. Data: 2010-02-26 21:20:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Feb 2010 12:21:09 -0800 (PST), Jan Górski wrote:
> [...]
    >I napiszę jeszcze raz, interdyscyplinarny umysł. Szkoda, że tak
    >wspaniały człowiek nie był odpowiednio wynagradzany i nie mógł w pełni

    Temat tematem - ale schemat K202 ktos ma ?
    Albo np fotki z wnetrza ?

    J.

  • 6. Data: 2010-02-26 22:03:09
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    > Temat tematem - ale schemat K202 ktos ma ?
    > Albo np fotki z wnetrza ?

    google mówi : http://www.zenker.poznan.pl/k-202/

    "Ulotka reklamowa mikrokomputera K-202 rozdawana podczas MTP Poznań
    1971" tu jest schemat blokowy, natomiast tu jest znacznie więcej :
    "Broszura reklamowa mikrokomputera K-202 rozdawana podczas MTP Poznań
    1971 - j. angielski"

  • 7. Data: 2010-02-26 23:10:24
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    ale to było tydzień temu, masz ewidentnie spóźniony zapłon

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 8. Data: 2010-02-27 10:26:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Feb 2010 14:03:09 -0800 (PST), Jan Górski wrote:

> [...]
    >1971" tu jest schemat blokowy, natomiast tu jest znacznie więcej :
    >"Broszura reklamowa mikrokomputera K-202 rozdawana podczas MTP Poznań

    To znam, ale tego co mnie interesuje tam nie ma :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-02-28 17:01:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-27 11:26, J.F. pisze:

    > To znam, ale tego co mnie interesuje tam nie ma :-)

    Też swego czasu szukałem, ze względu na swoje zainteresowanie historią
    techniki. Niestety bez efektu.
    Tak samo zresztą chętnie przyjrzałbym się schematom powstańcze
    "Błyskawicy". Takowe powinny istnieć, w końcu parę lat temu powstała
    działająca replika, obecnie eksponowana w Muzeum Powstania
    Warszawskiego. Niestety nie udało mi się znaleźć niczego konkretnego... :/

  • 10. Data: 2010-02-28 17:13:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-26 20:47, Jerzy Pastusiak pisze:

    > matomiast wiekszych bzdur niz na pl.regionalne.warszawa:
    > http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.warszawa
    /browse_thread/thread/f082f82da13fef4a

    > to jeszcze w zyciu nie widzialem

    Niestety. Szukając w związku ze śmiercią Pana Karpińskiego jakichś
    informacji biograficznych na jego temat trafiłem na pewien wpis na
    blogu. Obecnie nie mogę go znaleźć. Być może autor uszanował pamięć
    zmarłego i zdecydował się na autocenzurę. Być może zrobił to za niego
    ktoś inny, a być może wpis utonął w morzu nowych tekstów, związanych ze
    śmiercią konstruktora.
    Autor próbował wykręcić kota ogonem. Stwierdzał, iż to najwyraźniej
    nieporadność była przyczyną klęski i z tego powodu powinno się skończyć
    z "hagiografią". Zapomniał tylko o jednym - genialny konstruktor nie
    musi być genialnym biznesmenem. Czasem się taki trafi, ale nie jest to
    regułą. Czasem dwie takie osoby współpracują na zasadzie symbiozy (Steve
    Wozniak i Steve Jobs; Alexander Graham Bell i jego [przyszły] teść). Czy
    jednak brak rynkowego sukcesu ma świadczyć przeciwko technicznej
    innowacyjności?
    Przecież już nie jedne fenomenalna konstrukcja poległa, bo pojawiła się
    za wcześnie (nie było na nią zapotrzebowania, koszta wprowadzenia do
    użytku były zbyt duże) i dopiero po jakimś czasie ktoś inny "zbił na
    niej kokosy".

    Ja widzę w Jacku Karpińskim przede wszystkim tragiczną postać. Pomimo
    talentu nie udało mu się odnaleźć w komunizmie, sukcesu nie odniósł
    również w realiach wolnorynkowych. Co wcale nie deprymuje go jako inżyniera.