  • 1. Data: 2013-04-13 11:59:31
    Temat: Odpalanie po 2-letniej przerwie
    Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl>

    Pacjent - opel Astra I 1.4, 97 rocznik. Stał 2 lata nie dotykany pod
    chmurką. Przed przerwą był sprawny. Da się go odpalić "po amatorsku"
    (jeśli tak - to co trzeba zrobić oprócz podłączenia aku i dania świeżego
    paliwa ?) czy lepiej na warsztat ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-13 12:03:48
    Temat: Re: Odpalanie po 2-letniej przerwie
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-04-13 11:59, Przemysłąw Dębski pisze:
> [...]
    > chmurką. Przed przerwą był sprawny. Da się go odpalić "po amatorsku"
    > (jeśli tak - to co trzeba zrobić oprócz podłączenia aku i dania świeżego

    Nieeeno, nawet nie ryzykuj!
    Bez profesjonalnej wymiany oleju z płukaniem silnika, płukania układu
    paliwowego i wymiany paliwa, płukania układu chłodzącego z wymianą
    czynnika, wymiany płynu wspomagania i hamulcowego - nawet nie myśl o
    uruchamianiu tego drogocennego pojazdu!
    Możesz coś popsuć!
    Koniecznie warsztat, zostaw to fachowcom!

  • 3. Data: 2013-04-13 12:14:26
    Od: k...@g...com

    Wsadź naładowany akumulator i pal. Jak nie odpali to warsztat. Sprawdź dla własnego
    spokoju czy jest woda i olej. jak jest możliwość to ręcznie obróć wałem. Dwójka i
    pchnij kawałek. Jak by się nie chciał obrócić co jest mało prawdopodobne to może być
    kiszka. Olej wymień po tym jak będziesz wiedział że warto. I nie słuchaj takich
    inteligentnych inaczej co każą remont robić przed odpaleniem.

  • 4. Data: 2013-04-13 12:16:40
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 13 kwietnia 2013 12:14:26 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    kiszka. Olej wymień po tym jak będziesz wiedział że warto. I nie słuchaj takich
    inteligentnych inaczej co każą remont robić przed odpaleniem. Świece wykręć i je
    przeczyść stalową szczotką. Po odpaleniu wsadź nowe.

  • 5. Data: 2013-04-13 21:06:44
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Świece wykręć i je przeczyść stalową szczotką.

    Brednie.

    Marek

  • 6. Data: 2013-04-13 21:17:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 11:59:31 +0200, Przemysłąw Dębski napisał(a):

> [...]
    > chmurką. Przed przerwą był sprawny. Da się go odpalić "po amatorsku"
    > (jeśli tak - to co trzeba zrobić oprócz podłączenia aku i dania świeżego

    Jak Ci się chce, to możesz wykręcić świece i wlać po kilka cm^3 oleju do
    każdego cylindra jakiś czas przed odpalaniem.
    A jak Ci się nie chce, to nie musisz :)

    Sprawdź wszystkie płyny i czy pedał hamulca jest twardy.

    Po uruchomieniu poczekaj aż silnik się nagrzeje, jak ruszysz to miej
    świadomość że hamulce mogą hamować słabo albo nierówno.
    A jak już doprowadzisz hamulce do używalności, to sprawdź czy w którymś
    kole hamulce się nie grzeją, bo przez taki czas coś się mogło pozapiekać.

  • 7. Data: 2013-04-14 00:53:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Po uruchomieniu poczekaj aż silnik się nagrzeje, jak ruszysz to miej
    > świadomość że hamulce mogą hamować słabo albo nierówno.

    Jak ruszy w ogóle to będzie mógł o tym pomyśleć

  • 8. Data: 2013-04-15 09:01:03
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]
    > chmurką. Przed przerwą był sprawny. Da się go odpalić "po amatorsku"
    > (jeśli tak - to co trzeba zrobić oprócz podłączenia aku i dania świeżego

    Odpalałem niedawno silnik wysokoprężny w łodzi stojący od 4 lat.
    Wlałem trochę oleju do cylindrów. Olej w skrzyni na oko jest dobry.
    Pokręciliśmy ręcznie silnikiem a potem a potem po prostu go odpaliliśmy.
    Jak na razie chodzi. :-)

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 9. Data: 2013-04-15 18:05:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl>

    ----And.. New... Read...

    Wyłącz ten syf

  • 10. Data: 2013-04-16 08:09:00
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Pierwszy post z czytnika na Androida, ogarnę, sorki.