  • 1. Data: 2014-10-20 13:56:44
    Temat: Odpowiednik Olypusa C-310
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam Olympusa C-310. Zdjęcia, które robi są dla mnie wystarczające. Aparat
    mechanicznie jest już wymęczony.
    Można prosić o polecenie czegoś porównywalnego, używanego, taniego.
    Jedyne co bym chciał więcej to, (chyba to się zwie głębia ostrości) taki
    efekt gdzie obiekty na pierwszym planie są ostre a tło rozmyte. Tym
    automatem tego na żadnym programie nie zrobiłem.

    Robert

  • 2. Data: 2014-10-20 14:12:14
    Temat: Re: Odpowiednik Olypusa C-310
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-20 13:56, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > efekt gdzie obiekty na pierwszym planie są ostre a tło rozmyte. Tym
    > automatem tego na żadnym programie nie zrobiłem.

    Bo to nie zależy od programu w aparacie tylko od wielkości fizycznej
    matrycy wymuszającej dłuższą ogniskową przy tym samym kącie widzenia
    oraz od światłosiły obiektywu.
    No i zdefiniuj jeszcze co znaczy "taniego"? Dla jednego będzie to 200 zł
    dla innego 700 zł.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-10-20 14:36:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "mt"
    > No i zdefiniuj jeszcze co znaczy "taniego"? Dla jednego będzie to 200 zł
    > dla innego 700 zł.

    Raczej 200 zł. Chciałem kupic identyczny na Allegro, ale nie ma. Jak były to
    po kilkadziesiąt zł.

    Robert

  • 4. Data: 2014-10-20 14:59:00
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-20 14:36, Robert Wańkowski pisze:
    > "mt"
    >
    > Raczej 200 zł. Chciałem kupic identyczny na Allegro, ale nie ma. Jak
    > były to po kilkadziesiąt zł.

    No ale taki sam z allegro niekoniecznie musi być w lepszym stanie
    technicznym niż Twój egzemplarz :)
    Jeżeli chciałbyś mieć lepszą kontrolę nad głębią ostrości, to
    potrzebujesz czegoś z większą matrycą bądź jaśniejszym szkłem (bądź
    jedno i drugie), ale to raczej nie za 200 zł. Dobrą opcją mógłby być
    Olympus XZ-1 lub XZ-2, ale najtaniej to jakieś 700 zł używka.
    Dobrą opcją mógłby być jakiś używany korpus bezlusterkowy, jakiś Samsung
    NX czy coś z m4/3, czasami trafiają się korpusy za 200-300 zł i do tego
    jakiś kitowy obiektyw używka za kolejne 200-300 zł. Cudów nie będzie jak
    chcesz w sumie wydać 2 stówki.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-10-21 00:49:39