  • 11. Data: 2007-08-04 15:14:46
    Temat: Re: [Odrobin? NTG] Dobry serwer news?
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Piotr KUCHARSKI pisze:
    > Po prostu się podłączyłeś do typowego liścia i dlatego kazano ci
    > przepiąć się do jakiegoś huba. Dowolnego huba. A że ktoś akurat
    > gazetę polecił, to nie ma znaczenia. To *nie* jest główny serwer
    > usenetu (w zasadzie nie ma takiego w ogóle), choć jest jednym
    > z większych, a także jednym z hubów.

    Poźniej dostałem wyjaśnienia ze agora zostala glownym feedujacym i tak
    ma byc. Nie wnikalem dlaczego co i jak.

  • 12. Data: 2007-08-04 17:42:48
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...pl>

    Marcin J. Kowalczyk <k...@k...kom> wrote:

    : Po?niej dosta?em wyja?nienia ze agora zostala glownym feedujacym i tak
    : ma byc. Nie wnikalem dlaczego co i jak.

    Hm, dziwne to...
    Spojrz na www.top1000.org - "The Official TOP1000 Usenet Servers page".

    --
    -Mirek

  • 13. Data: 2007-08-04 19:49:25
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007 17:42:48 +0000 (UTC), Miroslaw Luc wrote:

    > Spojrz na www.top1000.org - "The Official TOP1000 Usenet Servers page".
    To nie są jakoś szczególnie wiarygodne dane. Wynika z nich np., że
    news.agh.edu.pl jest "większym" serwerem niż news.icm.edu.pl:
    489 0.348 news.agh.edu.pl
    597 0.231 news2.icm.edu.pl
    Jako administrator jednego i drugiego mogę z całą pewnością stwierdzić, że
    tak nie jest. Po prostu w próbce statystycznej, na której bazuje to
    zestawienie, ten pierwszy ma przewagę.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 14. Data: 2007-08-04 20:16:53
    Od: wer <b...@n...pl>

    Szymon Sokół napisał(a):

> [...]
    > Jako administrator jednego i drugiego mogę z całą pewnością stwierdzić, że
    > tak nie jest. Po prostu w próbce statystycznej, na której bazuje to

    Koniec tej statystyki, jakiś dziwny dla mnie.

    4866 0.000 nntp.oasisol.com
    4867 0.000 "well
    4868 0.000 mistral-news-newnet-co-uk.cancel.httrack.com
    4869 0.000 is
    4870 0.000 yes
    4871 0.000 news.ininx.com
    4872 0.000 can
    4873 0.000 you
    4874 0.000 "cramer"
    4875 0.000 this
    4876 0.000 comment
    4877 0.000 on
    4878 0.000 .giganews.com
    4879 0.000 antivirus.darktech.org

    wer

  • 15. Data: 2007-08-05 07:12:29
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...pl>

    Szymon Sok?? <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    : On Sat, 4 Aug 2007 17:42:48 +0000 (UTC), Miroslaw Luc wrote:

    : > Spojrz na www.top1000.org - "The Official TOP1000 Usenet Servers page".
    : To nie s? jako? szczeg?lnie wiarygodne dane. Wynika z nich np., ?e
    : news.agh.edu.pl jest "wi?kszym" serwerem ni? news.icm.edu.pl:
    : 489 0.348 news.agh.edu.pl
    : 597 0.231 news2.icm.edu.pl
    : Jako administrator jednego i drugiego mog? z ca?? pewno?ci? stwierdzi?, ?e
    : tak nie jest. Po prostu w pr?bce statystycznej, na kt?rej bazuje to
    : zestawienie, ten pierwszy ma przewag?.

    Wszystkimi rekami i nogami zgadzam sie z przedpisca - do tej listy nalezy
    podchodzic z duza doza niesmialosci:) Choc zapewne daje jakis ogoly obglad.
    Chyba gdzies tam byla opisana metoda wyliczania tych statystyk...

    --
    -Mirek

  • 16. Data: 2007-08-05 12:20:27
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 5 Aug 2007 07:12:29 +0000 (UTC), Miroslaw Luc wrote:

    > Chyba gdzies tam byla opisana metoda wyliczania tych statystyk...
    Była, była. Cały problem polega na tym, że one są liczone z danych
    podsyłanych przez ochotników. Obecnie bodaj ok. 200, a to nie jest jeszcze
    znacząca reprezentacja całej populacji serwerów.

  • 17. Data: 2007-08-05 12:57:25
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Beeth, po starej znajomości - jak Ci się podoba cenzurowanie Clive'a
    > Sinclaira na news.home.net.pl?

    Zupełnie mi się nie podoba, ale nic z tym nie mogę zrobić, to ich
    serwer, ich filtry, ich utraty klientów.

    Co do Usenetu i firmy home, to od chyba 3 lat mają popsuty[1] serwer
    poczty, który rozsyła maile do moderatorów grup moderowanych, wiedzą
    o tym, obiecali naprawić i nic.

    p.

    [1] Przełamuje długie References tak, że ich złamana część i reszta
    nagłówków za nią trafiają do body, a serwer dokleja wtedy swoje
    nagłówki Message-ID i Date.

  • 18. Data: 2007-08-05 14:09:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Sunday, August 5, 2007, 2:57:25 PM, you wrote:

    > Zupełnie mi się nie podoba, ale nic z tym nie mogę zrobić, to ich
    > serwer, ich filtry, ich utraty klientów.

    Teraz mogę napisać wprost - chodziło o frazę "live s", która się nie
    spodobała filtrom. Nie potrafię zrozumieć, kto i po co taką frazę do
    filtrów wstawił.

    Natomiast najbardziej żenujące były próby spławienia mnie przez
    konsultanta - od twierdzeń, jakoby to inne serwery odrzucały, poprzez
    twierdzenie, że fraza "live s" jest "globalnie zakazana" w usenecie, a
    kończąc na próbie przepytania mnie o konfigurację - pomimo tego, że
    doskonale już wiedział od swojego admina, że problem tkwi w ich
    filtrach.
    Przez litość nie będę się rozwodził nad nieodróżnianiem newsów od
    maili w początkowej fazie chata...

    > Co do Usenetu i firmy home, to od chyba 3 lat mają popsuty[1] serwer
    > poczty, który rozsyła maile do moderatorów grup moderowanych, wiedzą
    > o tym, obiecali naprawić i nic.

    Nie jest to chyba widoczne dla czytelników tych grup? Moderatorzy
    muszą poprawiać?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2007-08-05 21:16:37
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> w artykule
    <news:164032501.20070805160929@pik-net.pl> pisze:

    > Teraz mogę napisać wprost - chodziło o frazę "live s", która się nie
    > spodobała filtrom. Nie potrafię zrozumieć, kto i po co taką frazę do
    > filtrów wstawił.

    W spamerskich tekstach trafia się "live sex" czy "live support", więc jakiś
    geniusz od heurystyk sobie uprościł sprawę. Inni geniusze od filtrów nie
    wiedzą o istnieniu list dyskusyjnych, jeszcze inni uważają, że Polak nie
    może dostawać maili po angielsku, a ci najgenialniejsi kasują wszystko bez
    wiedzy i zgody użytkownika. Ale to już NTG.

    > Nie jest to chyba widoczne dla czytelników tych grup? Moderatorzy
    > muszą poprawiać?

    Nie ma tak dobrze.
    * Nagłówki popsute w podobny sposób (przerzucone do treści z powodu
    wystąpienia pustej linii) trafiają się często w spamie, więc maile do
    moderatora mogą w ogóle nie dotrzeć.
    * Niektóre narzędzia moderatora mają własne błędy, więc nie ma co liczyć na
    to, że poprawią błędy cudze i że zrobią to tak, jak trzeba.
    * Poprawa może być istotnie utrudniona. Przykładowo w wiadomości wysyłanej z
    OE referencje to trzecia linia nagłówka (sprawdź przez Google "Line 3 too
    long"), po "From:" i "Newsgroups:" więc do treści trafić może praktycznie
    cały nagłówek, w tym temat i deklaracja MIME wiadomości. Zgodnie z zasadami
    moderowania narzędzie moderatora może automatycznie odrzucać wiadomości
    niepoprawne technicznie, a nie zawsze jest czas, żeby wiadomościom tak
    odrzuconym bliżej się przyglądać.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 20. Data: 2007-08-06 05:45:22
    Temat: Re: [Odrobinę NTG] Dobry serwer news?
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    03.08.2007: RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Litości... Napisałem "dobrego".

    A sprawdzałeś chociaż? Bo news.onet.pl mogę z czystym sercem polecić,
    korzystam parę lat i na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuacje, w
    których były z nim krótkotrwałe problemy.

    --
    <http://www.rowerowe.net> - Wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt
    <http://www.bikertrzebinia.pl> - KTS BikerTrzebinia