  • 1. Data: 2013-09-26 09:07:59
    Temat: Olej 10-W30 vs 5-W40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Producent zaleca lać olej 10-W30.
    Ja lubię 5-W40.

    Czy to zaszkodzi silnikowi w długim terminie? Wiem, że w krótkim jest
    bez znaczenia.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-09-26 09:22:03
    Temat: Re: Olej 10-W30 vs 5-W40
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 września 2013 09:07:59 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Producent zaleca lać olej 10-W30.
    > Ja lubię 5-W40.

    Zaloze sie, ze producent zaleca zeby olej spelnial norme API costam, a lepkosc ma byc
    dostosowana do warunkow uzytkowania.

  • 3. Data: 2013-09-26 09:39:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Producent zaleca lać olej 10-W30.
    > Ja lubię 5-W40.
    >
    > Czy to zaszkodzi silnikowi w długim terminie? Wiem, że w krótkim jest bez
    > znaczenia.

    To co lubisz ma małe znaczenie. Jakie konkretnie te oleje i jakie oznaczenia
    ACEA ?

  • 4. Data: 2013-09-26 10:11:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-26 09:39, Czesław Wiśniak pisze:

    > To co lubisz ma małe znaczenie. Jakie konkretnie te oleje i jakie
    > oznaczenia ACEA ?

    Zalecają:
    10W-30 lub 5W-30 ACEA A1/B1 lub A1, lub API SL, API SM, lub ILSAC

    Lubię:
    5w-40 API SN/CF, ACEA A3/B4-08.

    Można?

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-09-26 10:24:38
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-26 09:07, Marcin N pisze:
    > Producent zaleca lać olej 10-W30.
    > Ja lubię 5-W40.
    >
    > Czy to zaszkodzi silnikowi w długim terminie? Wiem, że w krótkim jest
    > bez znaczenia.

    Zależy co producent zaleca do naszego klimatu...
    Przy hydraulicznych popychaczach oraz wariatorach faz rozrządu zbyt
    rzadki olej może spowodować nieprawidłową pracę.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 6. Data: 2013-09-26 10:35:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-26, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Producent zaleca lać olej 10-W30.
    > Ja lubię 5-W40.

    Ale co ma silnik do tego czym Ty sie smarujesz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-09-26 11:04:13
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Zalecają:
    > 10W-30 lub 5W-30 ACEA A1/B1 lub A1, lub API SL, API SM, lub ILSAC
    >
    > Lubię:
    > 5w-40 API SN/CF, ACEA A3/B4-08.
    >
    > Można?

    Co to za auto, nowe ?

  • 8. Data: 2013-09-26 13:56:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-26 10:35, AZ pisze:

    > Ale co ma silnik do tego czym Ty sie smarujesz?

    Sam? Kolega z celi mnie smaruje.

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-09-26 13:57:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-26 11:04, Czesław Wiśniak pisze:

    > Co to za auto, nowe ?

    A czy to ma znaczenie? Pytanie brzmi, czy ten olej spełnia normy
    producenta, czy nie?

    --
    MN

  • 10. Data: 2013-09-26 14:18:17
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-09-26 10:24, ZIWK pisze:

    > Zależy co producent zaleca do naszego klimatu...
    > Przy hydraulicznych popychaczach oraz wariatorach faz rozrządu zbyt
    > rzadki olej może spowodować nieprawidłową pracę.

    Co ty nie powiesz, gdzie tego uczą?
    Czyli wszystkie najlepsze syntetyki są do bani?
    Leje się takie # rzadkie# oleje do prawie wszystkich nowych silników, a
    ty twierdzisz, że to spowoduje problemy.
    Tak samo klimat.Jak do niego dopasować olej, jeżeli w ciągu roku mamy
    -30 i + 40 stopni, nie da się, dlatego taki olej jest w miarę
    uniwersalny i * rzadki* jest lepszy, oczywiście nie do starego rzęcha.