  • 11. Data: 2010-08-17 13:04:08
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: PaPi <...@...3>

    > Zastanow sie na kogo oddales ostatnio glos i napisz mu co o tym
    > myslisz :-P

    Zastanow sie na kogo oddales wczesniej glos i napisz mu co myslisz np. o
    drozszej o polowie i trwajacej o 2 lata dluzej budowie odcinka A1 -
    Grudziadz - Torun.

  • 12. Data: 2010-08-17 13:09:42
    Od: PaPi <...@...3>

    > Buzek o tym nie wiedzial, i wymyslil sobie prywatne autostrady.

    Pitolisz.
    Koncesje na budowe autostrad zostaly udzielone w marcu 1997 a Buzek
    zostal premierem 17 pazdziernika 1997.

  • 13. Data: 2010-08-17 13:21:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-17 13:04, PaPi pisze:

    > Zastanow sie na kogo oddales wczesniej glos i napisz mu co myslisz np. o drozszej o
    polowie i trwajacej o 2 lata dluzej budowie odcinka A1 - Grudziadz - Torun.

    A po co mam pisać Korwinowi, co o tym myślę? ;)

  • 14. Data: 2010-08-17 13:30:19
    Od: PaPi <...@...3>

    > A po co mam pisać Korwinowi, co o tym myślę? ;)

    Nie no z Korwinem to mozna byloby porozmawiac o jego chorobie
    psychicznej, sugerowalem korespondencje z panem Jerzym Polaczkiem, ktory
    z naruszeniem prawa odebral koncesje GTC za czasow sp. IV RP.

  • 15. Data: 2010-08-17 13:45:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 11:06:13 +0100, go! wrote:

    >Zgadza sie, tylko skad te dysproporcje w oplatach? Koszty utrzymania czy
    >budowy budowy autostrady w takiej Irlandii sa bez porownania wyzsze (ze
    >wzgledu na to ze to wyspa, oraz ze trzeba sie porzebijac wszedzie przez
    >skaly), a przejazd 200km odcinka kosztuje 2.90 euro

    Nie wiesz jak tam ustalone - moze doplacaja z budzetu, wszak benzyna
    na autostradzie nadal wysoko opodatkowana.

    Przyjmujac jakies 10mln euro/km kosztow budowy, 100km bedzie
    kosztowalo rzedu 1 mld, i rozkladajac splate kapitalu na powiedzmy 10
    lat, wypadaloby zeby kazda jezdnia przynosila 50 mln eur rocznie.
    Jakies 140 tys dobowo, czyli 5800 euro na godzine.
    Co przy 1000 aut/h w jedna strone daje 5.8 euro, a naprawde wiecej, bo
    przeciez nie masz takiego ruchu przez cala dobe. Czyli powiedzmy
    8eur/100km. Czyli ~30 zl.

    A z drugiej strony - jakby tak uczciwie przeznaczac chocby 1/3 wplywow
    z akcyzy od paliw na autostrady, to tego jest ~5mld zl, 120km rocznie.
    Bez doplat unijnych powinnismy miec juz szkielet kraju zrobiony i
    przejsc do nastepnych etapow ..

    J.

  • 16. Data: 2010-08-17 13:53:36
    Od: PaPi <...@...3>

    > A z drugiej strony - jakby tak uczciwie przeznaczac chocby 1/3 wplywow
    > z akcyzy od paliw na autostrady, to tego jest ~5mld zl,

    A z czego utrzymalbys najmlodszych w Europie emerytow (min. dzieki sp.
    Lechowi Kaczynskiemu), najwieksza w UE armie rencistow, KRUS, publiczna
    sluzbe zdrowia ?

  • 17. Data: 2010-08-17 14:07:17
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    topek pisze:
    > "ten kraj powiadam jest chory,
    > wladaja nim potwory"

    To potwierdza moje przekonanie, że ten kraj to dno.

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-08-17 14:24:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 13:53:36 +0200, PaPi wrote:

    >A z czego utrzymalbys najmlodszych w Europie emerytow (min. dzieki sp.
    >Lechowi Kaczynskiemu), najwieksza w UE armie rencistow, KRUS, publiczna
    >sluzbe zdrowia ?

    Ale w posredniaku nie rozdawalbym zasilkow, bo byloby pelno ofert
    pracy przy drogach :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-08-17 14:29:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 13:30:19 +0200, PaPi wrote:
    >Nie no z Korwinem to mozna byloby porozmawiac o jego chorobie
    >psychicznej, sugerowalem korespondencje z panem Jerzym Polaczkiem, ktory
    >z naruszeniem prawa odebral koncesje GTC za czasow sp. IV RP.

    powiedzmy sobie szczerze ze GTC to koncesje dostalo, ale robic im sie
    nie chcialo. Dopiero jak zobaczyli przyszly zysk po reformach systemu,
    to nagle im zaczelo zalezec.

    Akurat jesli o to chodzi to bardzo dobrze ze Polaczek chcial odebrac,
    szkoda ze sie kiepsko przygotowal.

    Tyle informacji z popularnych zrodel - jesli ktos zna szczegoly to
    niech sie podzieli.

    J.

  • 20. Data: 2010-08-17 14:49:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 13:09:42 +0200, PaPi wrote:
    >Pitolisz.
    >Koncesje na budowe autostrad zostaly udzielone w marcu 1997 a Buzek
    >zostal premierem 17 pazdziernika 1997.

    Czekaj czekaj - moglo mi sie cos pop*, ale zeby az tak ?

    Faktycznie, ustawa o autostradach platnych to rok 1994, czasy
    SLD+PSL, wiec jeszcze Pawlak zawinil ?

    Premierow za tej kadencji bylo trzech - Pawlak, Oleksy i Cimoszewicz,
    ministre transportu tylko jeden - Boguslaw Liberadzki z SLD.

    J.