  • 1. Data: 2010-08-17 09:12:37
    Temat: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    Wlasnie na gazeta.pl przeczytalem artykul:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8259622,Autostra
    dy_dla_bogatych__Sprawdz__ile_zaplacisz_za.html

    a w nim mapka:
    http://bi.gazeta.pl/im/6/8259/m8259786.jpg

    Moze mi ktos powiedziec dlaczego odcinek Wroclaw-Krzyzowa ma byc platny skoro
    ta droga nei jest autostrada?
    Nie ma pasa awaryjnego, siatek chroniacych kierowcow przed wtargnieciem zwierzyny?

    A w czechach winietka na rok kosztuje 190 zl
    czyli tyle ile za przejazd jednorazowy:
    Warszawa-Swiecko-Warszawa

    "ten kraj powiadam jest chory,
    wladaja nim potwory"
    :-(

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2010-08-17 09:18:58
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 07:12:37 +0000 (UTC), topek wrote:
    >Moze mi ktos powiedziec dlaczego odcinek Wroclaw-Krzyzowa ma byc platny skoro
    >ta droga nei jest autostrada?

    Alez jest, i to nieustannie od 1937 :-)

    >Nie ma pasa awaryjnego, siatek chroniacych kierowcow przed wtargnieciem zwierzyny?

    To sie zrobi jak na Katowice-Krakow - wydzierzawi koncesjonariuszowi,
    on doda siatki, telefony, i moze pas awaryjny, i bedzie pobieral
    oplaty niezaleznie od remontow

    >A w czechach winietka na rok kosztuje 190 zl
    >czyli tyle ile za przejazd jednorazowy:
    >Warszawa-Swiecko-Warszawa
    >"ten kraj powiadam jest chory, wladaja nim potwory"
    >:-(

    Zastanow sie na kogo oddales ostatnio glos i napisz mu co o tym
    myslisz :-P

    A powazniej piszac - niestety, ale jazda autostradami jest naprawde
    taka droga. Oczywiscie mozna jak w Niemczech lub Czechach czy
    Szwajcarii.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-17 09:22:02
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A powazniej piszac - niestety, ale jazda autostradami jest naprawde
    > taka droga. Oczywiscie mozna jak w Niemczech lub Czechach czy

    Ciekawe dlaczego nie może być tak samo droga, albo zdecydowanie droższa
    dla samochodów ciężarowych.
    Powinna być możliwość wyboru - albo winieta dal osobowych jak dla
    ciężarówek, albo opłata jednorazowa za przejazd odcinkiem.

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-08-17 09:31:27
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Zastanow sie na kogo oddales ostatnio glos i napisz mu co o tym
    > myslisz :-P

    Na kogo bym nie zaglosowal efekt bylby taki sam
    najbardziej mnie wkurwia to, ze Polacy w paliwie juz z 10 razy sfinansowali
    budowe tych drog, do tego UE daje olbrzymi fundusze na drogi a te skurwysyny i
    tak kroja biednych ludzi i zmuszaja ich do bujania sie drogami gdzie oni traca
    zdrowie i zycie.

    Niemoc i wscieklosc czlowieka ogarnia.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 5. Data: 2010-08-17 09:34:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 09:22:02 +0200, Czarek Daniluk wrote:

    >Ciekawe dlaczego nie może być tak samo droga, albo zdecydowanie droższa
    >dla samochodów ciężarowych.

    Alez jest. To znaczy byla.

    >Powinna być możliwość wyboru - albo winieta dal osobowych jak dla
    >ciężarówek, albo opłata jednorazowa za przejazd odcinkiem.

    Bo widzisz - jest w Unii przepis ze w kraju moga byc wszystkie drogi
    platne, albo tylko autostrady platne. Nie moze byc dla ciezarowek
    dodatkowej oplaty za przejazd autostradami.

    Buzek o tym nie wiedzial, i wymyslil sobie prywatne autostrady.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-17 10:15:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 07:31:27 +0000 (UTC), topek wrote:

> [...]
    >tak kroja biednych ludzi i zmuszaja ich do bujania sie drogami gdzie oni traca

    Ale to nie nam, tylko jemu to napisz. Z kopia do gazety :-)

    Przy czym czesc z tych drog jest zbudowana za prywatne pieniadze, i tu
    jest problem. A4 faktycznie nie - budzetowe plus unijne.

    J.

  • 7. Data: 2010-08-17 12:05:56
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    topek wrote:
    > Wlasnie na gazeta.pl przeczytalem artykul:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8259622,Autostra
    dy_dla_bogatych__Sprawdz__ile_zaplacisz_za.html

> [...]

    Ceny na odcunkach państwowych to jest na razie inwencja autorów tekstu
    -- ile będzie kosztować nie wiadomo (miejmy nadzieję że nie więcej)

    > Moze mi ktos powiedziec dlaczego odcinek Wroclaw-Krzyzowa ma byc platny skoro
    > ta droga nei jest autostrada?

    Autostradą jest jak najbardziej, nie spełnia warunków dla płątnej
    autostrady.

    > Nie ma pasa awaryjnego, siatek chroniacych kierowcow przed wtargnieciem zwierzyny?

    I na razie nie ma na nim opłat. Siatki to się dość łatwo dodaje --
    gorzej z pasem awaryjnym.

    > A w czechach winietka na rok kosztuje 190 zl
> [...]

    Przejedź się do Francji -- tam jest jeszcze drożej :)

    pzdr
    \SK

  • 8. Data: 2010-08-17 12:06:13
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 17/08/2010 09:15, J.F. wrote:

    > Przy czym czesc z tych drog jest zbudowana za prywatne pieniadze, i tu
    > jest problem. A4 faktycznie nie - budzetowe plus unijne.

    Zgadza sie, tylko skad te dysproporcje w oplatach? Koszty utrzymania czy
    budowy budowy autostrady w takiej Irlandii sa bez porownania wyzsze (ze
    wzgledu na to ze to wyspa, oraz ze trzeba sie porzebijac wszedzie przez
    skaly), a przejazd 200km odcinka kosztuje 2.90 euro (przy zarobkach od
    9/h w gore)

  • 9. Data: 2010-08-17 12:24:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "go!" <g...@g...nospam.us> napisał w wiadomości

> [...]
    > budowy budowy autostrady w takiej Irlandii sa bez porownania wyzsze (ze
    > wzgledu na to ze to wyspa, oraz ze trzeba sie porzebijac wszedzie przez

    Może skały są tańsze w zakupie niż ziemia w Polsce.
    Może nie muszą na budowie zarabiać pośrednicy i banki, mniej łapówek się
    płaci.

  • 10. Data: 2010-08-17 12:26:53
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skurwysyny i
    > tak kroja biednych ludzi i zmuszaja ich do bujania sie drogami gdzie oni

    Dokładnie. A jak słyszę te spoty wyborcze że jak to sie fajnie jedzie do
    dziadka po nowej drodze itp. to mnie szlag trafia.