  • 1. Data: 2013-01-17 16:08:09
    Temat: Opony Profil Alpiner
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Jakoś nie mam przekonania do "nalewek". Ostatnio miałem takie jeszcze za
    PRL. Mój gumiarz chwali Profil Alpiner - cenowo jest ok i na wygląd też
    w porządku. Czy ktoś jeździł na takich oponach? Jakie opinie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-01-17 17:14:13
    Temat: Re: Opony Profil Alpiner
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    > Jakoś nie mam przekonania do "nalewek". Ostatnio miałem takie jeszcze za
    > PRL. Mój gumiarz chwali Profil Alpiner - cenowo jest ok i na wygląd też w
    > porządku. Czy ktoś jeździł na takich oponach? Jakie opinie?

    Z ciekawosci jaka roznica w cenie do najtanszych polskich?
    pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2013-01-17 17:25:13
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Jacek wrote:

    > Jakoś nie mam przekonania do "nalewek". Ostatnio miałem takie jeszcze za
    > PRL. Mój gumiarz chwali Profil Alpiner - cenowo jest ok i na wygląd też
    > w porządku. Czy ktoś jeździł na takich oponach? Jakie opinie? Jacek

    Jak już musisz oszczędzać na oponach, to kup używki (w przypadku zimówek
    oprócz stanu bieżnika zwróć uwagę, żeby nie miały więcej niż rok czy dwa).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-01-17 17:26:31
    Od: tá´Ź

    adam wrote:

    > Z ciekawosci jaka roznica w cenie do najtanszych polskich? pzdr

    W stosunku do lekko używanych, zachodnich, markowych -- żadna. Kupno
    nalewek nie ma ŻADNEGO sensu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-01-17 17:30:12
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    > W stosunku do lekko używanych, zachodnich, markowych -- żadna. Kupno
    > nalewek nie ma ŻADNEGO sensu.

    Juz sam sprawdzilem, przy malych rozmiarach 175/65 R14 sa praktycznie w
    cenie nowych debic.
    Pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2013-01-17 18:06:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 17:26, t? pisze:

    > W stosunku do lekko używanych, zachodnich, markowych -- żadna. Kupno
    > nalewek nie ma ŻADNEGO sensu.

    A te lekko używane markowe zachodnie to gdzie się kupuje?
    Czasem rzucam okiem na allegro i widzę wyłącznie stare trupy.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-01-17 18:58:19
    Od: kkk <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 16:08:09 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Jakoś nie mam przekonania do "nalewek". Ostatnio miałem takie jeszcze za
    >
    > PRL. Mój gumiarz chwali Profil Alpiner - cenowo jest ok i na wygląd też
    >
    > w porządku. Czy ktoś jeździł na takich oponach? Jakie opinie?

    W skrócie: syf, zmień gumiarza - albo to debil albo zarobek przesłonił mu oczy.

  • 8. Data: 2013-01-17 19:40:44
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <50f813d6$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > Jakoś nie mam przekonania do "nalewek". Ostatnio miałem takie jeszcze za
    > PRL. Mój gumiarz chwali Profil Alpiner - cenowo jest ok i na wygląd też
    > w porządku. Czy ktoś jeździł na takich oponach? Jakie opinie?

    Na zimowym Profilu nie miałem okazji jeździć. Ale do ich (no prawie,
    bo Profil Sport) letniego Pro Sport M (lub H, nie pamiętam) nie mam
    większych zastrzeżeń (wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem - zawody).

    Miałem też okazję przejechać swoim samochodem trasę (w sumie ok.
    350km) na Glob-Gumie CW-790 (sucho, mróz). Poza _delikatnie_ dziwnie
    uginającym się bieżnikiem na zakrętach, byłem raczej pozytywnie
    zaskoczony. Choć nie spodziewałem się po nich zbyt wiele (też nie mam
    za bardzo przekonania do nalewek).
    Testowe mocne hamowania oczywiście robiłem, nie miałem jednak
    prawdziwego testu - czyli żadnego rzeczywistego awaryjnego hamowania.
    Byłem też wielokrotnie pasażerem, w trasie, auta na tych samych kołach
    - także brak negatywnych uwag.

    Prawdę mówiąc znacznie gorzej jeździło mi się (innym samochodem) na
    Kleberach Krisalp HP, które nie nadawały się do niczego (ani na
    śniegu/lodzie, ani na mokro; ani na suchym - choć tu już by trzeba
    grubo przeginać, żeby miało to jakiekolwiek znaczenie).

    Mam za to "zimowe szutrówki" ;-) olsztyńskiego Gał-Gumu, bieżnik ten
    sam co powyższe Glob-Gumy (IIRC kopia jakiegoś Continentala) - na
    asfalt nie odważyłbym się nimi wyjechać - pływają okrutnie, nie hamują
    (przynajmniej przy temperaturach w okolicy 10 stopni i powyżej,
    prawdziwej zimy u mnie nie widziały).

    Wszystko powyższe to 205/55R16, poza Kleberami 195/65R15.

    Generalnie nic nie zastąpi nowej nalewki na głębokim, kopnym śniegu.
    A Profil, wśród "śnieżnych upalaczy" ;-), zbiera raczej dobre recenzje.

    Niemniej jednak sobie, do uniwersalnej jazdy cywilnej, nalewki raczej
    bym nie kupił.

    --
    Jacek Politowski

  • 9. Data: 2013-01-17 20:19:13
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > uginającym się bieżnikiem na zakrętach, byłem raczej pozytywnie
    > zaskoczony. Choć nie spodziewałem się po nich zbyt wiele (też nie mam

    A czy to nie jest tak ze jakosc nalewki zalezy od tego na bazie jakiej opony
    byla zrobiona? Inaczej bedzie pewnie gdy np. oryginalna opona byla twarda
    inaczej jak byla to np. zimowka.
    Pzdr
    Adam

  • 10. Data: 2013-01-17 22:59:04
    Od: kkk <m...@g...com>

    Najlepsze "jaja" są gdy jedna jest "nalana" na oponie z miękkim bokiem np Michelin P
    HP, a druga np na Turanzie i to idzie jako para na przód, wyjątkowo dobrze się
    jeździ... :)