  • 1. Data: 2009-04-14 11:50:06
    Temat: Opony o różnym rozmiarze będapasowały czy nie?
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    Cześć,
    Pytanie dotyczace supermoto.

    W tej chwili mam założone opony batlaxa BT090R 120/60/17 i 150/60/17.
    Na allegro gość sprzedaje:
    Dunlopy Sportmax 120/70/17 tyl 140/70/17

    Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze:
    1. czy jak sobie kupię te oponki to beda pasowały na felgę (czy nie sa za małe)

    2. czy odczuje jakąs różnice na niekorzyśc/korzyść pomiędzy tymi oponami.

    3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na
    plus/minus

    Google raczej milcza o tym czy odczuję różnicę za to dobrze mówią o jednych jak
    i o drugich

  • 2. Data: 2009-04-14 13:14:12
    Temat: Re: Opony o różnym rozmiarze będapasowały czy nie?
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    SiW pisze:

    > Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze:
    > 1. czy jak sobie kupię te oponki to beda pasowały na felgę (czy nie sa za małe)

    A gdzie napisales jakie masz felgi ?

    > 2. czy odczuje jakąs różnice na niekorzyśc/korzyść pomiędzy tymi oponami.

    j.w.

    > 3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na
    > plus/minus

    j.w.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-04-14 13:46:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 13:50:06 +0200, "SiW" <r...@y...com> said:

> [...]
    >
    > Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze:
    > 1. czy jak sobie kupię te oponki to beda pasowały na felgę (czy nie sa za małe)

    Przód powinien być ok.

    > 3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na
    > plus/minus

    Albo tak albo nie ;-)
    Ćwiczyłem lekkie odchyłki rozmiarowe w Sevence i na przykładzie tego
    motocykla mogę stwierdzić, że (nominały to 120/70R17 i 150/70R17):
    - 120/60 na przodzie poprawiło "lekkość" składania motocykla w zakręt,
    w złożeniu prowadził się stabilnie, na prostych bez różnicy.
    - 160/60 na tyle sprawiło, że motocykl zaczął wymagać wyraźnego
    wpychania go w zakręty, z mocnym przeciwskrętem na kierownicy, na
    prostych bez różnicy. Dodatkowy skutek uboczny - opona nie do
    zamknięcia, jakby się człowiek nie wysilał, zawsze zostawało ponad 1,5
    cm - z racji większego "wywinięcia" na feldze.

    Ty chcesz zrobić dokładnie na odwrót z rozmiarami, więc cieżko zgadnąć
    jak będzie z trakcją - IMHO przód raczej pomijalny, z tyłem - może być
    słabo.

    W przypadku przodu szerokość opony jest taka sama, zmieni się wysokość,
    a więc profil. W przypadku tyłu, zakładasz węższą, a więc teoretycznie
    może istnieć ryzyko zsunięcia się jej z felgi. Nie napisałeś jaki
    motocykl, domyślam się opony bezdętkowe? No i (o ile nie jesteś
    pierwszym właścicielem) to że miałeś założone takie rozmiary, nie
    świadczy jeszcze że takie być powinny ;-) Sprawdź w manualu.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 4. Data: 2009-04-14 13:52:02
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    > A gdzie napisales jakie masz felgi ?
    I tu wylazło moje lamerstwo i nieumiejętnośc zadawania pytań:
    przód 3,25x17 36TR 10/03
    tył 4,25x17 36TR 7/10

    Pozdrawiam
    SiW

  • 5. Data: 2009-04-14 17:08:36
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    SiW pisze:

    > tył 4,25x17 36TR 7/10

    No to 140/70 bedzie za waska na ta felge. Na ten rozmiar powinno byc
    150/60 lub nawet 160/60.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-04-14 19:14:36
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    > No to 140/70 bedzie za waska na ta felge. Na ten rozmiar powinno byc
    > 150/60 lub nawet 160/60.

    Kuczu, Bardzo ładnie dziękuję za informację.

    Tego się właśnie obawiałem.
    Niestety te rozmiary które potrzebuję kosztują jak za zboże o ile już sie je uda
    trafić.

    Odpowiadając deFreszowi: Motocykl to Suzuki DRZ400S do której dokupiłem używane
    kółka supermoto. Kupując byłem poinformowany ze to nie są oryginalne kółka od
    wersji SM tylko jakaś wydumka pozawodnicza w której łańcuch sukcesywnie ścina
    krawędź opony.
    Z kolei to co chciałem kupić to standardowe kapcie w które suzuki obuwa wersje
    supermoto.

    Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto.

    Jeszcze raz ładnie dziękuję i pozdrawiam
    SiW

  • 7. Data: 2009-04-14 19:29:28
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 21:14:36 +0200, "SiW" <r...@y...com> said:

    > Tego się właśnie obawiałem.
    > Niestety te rozmiary które potrzebuję kosztują jak za zboże o ile już
    > sie je uda
    > trafić.

    Spróbuj na:
    mynetmoto.com
    Najczęściej wyraźnie taniej niż w Polsce, dostawa w 2-4 dni (czyli też
    często szybciej, niż serwisy ściągają opony od dystrybutorów).

> [...]
    > wersji SM tylko jakaś wydumka pozawodnicza w której łańcuch sukcesywnie ścina

    Jakiś czas temu robiłem mały risercz w temacie SM i się mi zapamiętało,
    że w DRZ tak właśnie jest - maks to 140, szersze są chetane przez
    łańcuch.

    > Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto.

    Opcja pierwsza - sprzedać tylne kólko i poszukać
    oryginału/akcesoryjnego w fabrycznym rozmiarze. Jeśli to szprychowe,
    można je przepleść na węższą obręcz, ale to może wyjść w sumie drożej.

  • 8. Data: 2009-04-15 09:46:49
    Temat: Re: Opony o róşnym rozmiarze bÄ&#65533;dapasowaĹ&#65533;y czy nie?
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    > Spróbuj na:
    > mynetmoto.com
    > Najczęściej wyraźnie taniej niż w Polsce, dostawa w 2-4 dni (czyli też
    > często szybciej, niż serwisy ściągają opony od dystrybutorów).

    Niom, rzeczywiście tani. Dzięki.
    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    http://allegro.pl/item596872630_komplet_opon_dunlop_
    szosowe_120_60_17_i_150_60_17.html

    > Opcja pierwsza - sprzedać tylne kólko i poszukać
    > oryginału/akcesoryjnego w fabrycznym rozmiarze. Jeśli to szprychowe,
    > można je przepleść na węższą obręcz, ale to może wyjść w sumie drożej.

    eeee.... tam sie znajdzie nowe gumy i już.

    Dzieki i pozdrawiam