  • 1. Data: 2010-12-16 18:36:51
    Temat: Oprawy na świetlówki liniowe
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Muszę kupić kilka opraw do oświetlenia garażu oraz warsztatu, chciałem tam
    założyć oprawy na świetlówki liniowe, o mniej więcej tego typu (pierwsze
    dwie aukcje z brzegu, mniejsza o design, chodzi o zasadę):

    http://allegro.pl/oprawa-swietlowkowa-z-kloszem-2x36
    w-przezroczysta-i1359402291.html

    http://allegro.pl/oprawa-swietlowkowa-2x36w-floryda-
    raster-i1372571986.html

    Chciałbym mieć oprawy nie migocące przy starcie i nie robiące "stroboskopu".
    Dziś obejrzałem ileś i jedyne, co było na etykietach podawane, to że
    niektóre te oprawy były "z kompensacją", nektóre "bez kompensacji",
    natomiast reszta wyglądała tradycyjnie do bólu - statecznik i starter.

    I teraz moje pytania:
    - owa kompensacja, to oczywiście kondensator przesuwający fazę? Czy w takim
    razie fakt obecności startera oznacza, że jest to tradycyjnie zasilana
    świetlówka? Gdzie więc szukać opraw nowocześniejszych, zasilających
    świetlówkę z przetwornicy i czy wogóle takie są?
    - Któraś z opraw oglądanych przeze mnie na allegro miała coś, co sprzedawca
    nazywał "statecznikiem elektronicznym", jednak na zdjęciu było widać przy
    świetlówkach normalny starter. O co chodzi? Co w takim razie robi ten
    elektroniczny statecznik w odróżnieniu od nieelektronicznego i na cholerę mu
    starter?

    J.

  • 2. Data: 2010-12-16 18:47:17
    Temat: Re: Oprawy na świetlówki liniowe
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 16-12-2010 19:36, Jarek P. pisze:
    > Muszę kupić kilka opraw do oświetlenia garażu oraz warsztatu, chciałem
    > tam założyć oprawy na świetlówki liniowe, o mniej więcej tego typu
    > (pierwsze dwie aukcje z brzegu, mniejsza o design, chodzi o zasadę):

    Uważaj, żebyś po znalezieniu takiej 'elektronicznej' oprawy nie pytał
    potem który element wymienić by świeciła pełnym światłem :)
    Nie tak dawno było takie zapytanie tutaj:
    "Chinski statecznik 2x36W modyfikacja"
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2010-12-16 19:03:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uważaj, żebyś po znalezieniu takiej 'elektronicznej' oprawy nie pytał
    > potem który element wymienić by świeciła pełnym światłem :)
    > Nie tak dawno było takie zapytanie tutaj:
    > "Chinski statecznik 2x36W modyfikacja"

    Mimo wszystko mam nadzieję, że nie jest to regułą. Gwarancja, te sprawy...
    Nawet żarówki "energooszczędne" jego mać, odkąd po wyrzuceniu do kosza rok
    po zakupie kolejnej "ten years warranty" zacząłem przechowywać ich dowody
    zakupu wraz z opakowaniami, mamrocąc pod nosem, że łunię jej własną bronią
    wykończę, jakoś przestały mi się psuć, skubane.

    J.

  • 4. Data: 2010-12-17 09:26:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w

> [...]
    > przechowywać ich dowody zakupu wraz z opakowaniami, mamrocąc pod
    > nosem, że łunię jej własną bronią wykończę, jakoś przestały mi

    Ale przeciez ujnia nie ma nic przeciwko zebys chinski szajs
    zwalczal.
    Unia popiera zebys kupil porzadny produkt Philipsa, Osrama czy
    Siemensa.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-17 14:51:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 17 Gru, 10:26, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przeciez ujnia nie ma nic przeciwko zebys chinski szajs
    > zwalczal.
    > Unia popiera zebys kupil porzadny produkt Philipsa, Osrama czy
    > Siemensa.

    Właśnie takie porządne kupowałem, Philipsa i Osrańca konkretnie, jeden
    i drugi zdychał daleko przed końcem gwarancji. A odkąd zacząłem
    przechowywać opakowania i dowody zakupu - jak ręką odjął.

    Wróćmy jednak do tematu - jak szukać, gdzie znaleźć oprawy do
    świetlówek liniowych z przetwornicą? I o co przede wszystkim pytać -
    czy ów "elektroniczny statecznik" to właśnie będzie przetwornica?
    Znaczy jeśli na allegro sprzedawca twierdzi, że oprawa ma
    elektroniczny statecznik, a na zdjęciu widzę startery, to znaczy że
    sprzedawca kłamie?

    J.

  • 6. Data: 2010-12-17 16:14:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    przechowywać opakowania i dowody zakupu - jak ręką odjął.

    > Wróćmy jednak do tematu - jak szukać, gdzie znaleźć oprawy do

    I w ten sposób zamiast wymieniać chińszczyznę Osrama będziesz wymieniał
    chińskie stateczniki :) Jesteś oczywiście świadom, że w miarę porządny
    statecznik 2x36W kosztuje więcej niż cała oprawa "tradycyjna"? :)

    > Znaczy jeśli na allegro sprzedawca twierdzi, że oprawa ma
    elektroniczny statecznik, a na zdjęciu widzę startery, to znaczy że
    sprzedawca kłamie?

    tak

    e.

  • 7. Data: 2010-12-17 18:15:36
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > I w ten sposób zamiast wymieniać chińszczyznę Osrama będziesz wymieniał
    > chińskie stateczniki :)

    Więc to takie gówno jest?

    > Jesteś oczywiście świadom, że w miarę porządny
    > statecznik 2x36W kosztuje więcej niż cała oprawa "tradycyjna"? :)

    Nie, nie jestem świadom. P:óki co znalazłem w sklepie oprawy tradycyjne, "z
    kompensacją" bądź "bez kompensacji" oraz w internecie to wspomniane
    oszustwo. Ile kosztuje oprawa ze statecznikiem elektronicznym - nie mam
    pojęcia, bo jeszcze takiej nie znalazłem.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-17 18:24:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-16 19:36, Jarek P. pisze:
> [...]
    > podawane, to że niektóre te oprawy były "z kompensacją", nektóre "bez
    > kompensacji", natomiast reszta wyglądała tradycyjnie do bólu -
    Daj sobie spokój z poszukiwaniami, bo jak już nawet znajdziesz- to duża
    szansa że trafisz na 1) elektroniczny statecznik ale oprawa
    optyczno-mechaniczno-dziadowska 2) elektroniczny chiński nieświecący
    statecznik... (temat już poruszony)

    Najlepiej kup taką oprawę, jaka ci optycznie i mechanicznie pasuje, nie
    patrząc na stateczniki i startery itd, i do tej oprawy kup porządną
    elektronikę, np
    http://allegro.pl/statecznik-elektroniczny-t8-2x36w-
    2x30w-bag-fv-i1372802300.html
    (zdarzają się markowe, ogólnie obecność "germany" o czymś może
    wskazywać, ale nie ręczę osobiście za ten konkretny) i sobie oprawę
    przezbroisz na elektroniczną.
    Ja mam przyjemne doświadczenia z elektronicznymi statecznikami govena (
    http://www.govena.com/pl;govena,katalog,stateczniki_
    elektroniczne.html
    ), wersje ściemnialne, ale też słyszałem narzekania na ich kompaktowe
    świetlówki (też mam, i po prostu działają, tyle że drogie są)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-12-17 18:29:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Najlepiej kup taką oprawę, jaka ci optycznie i mechanicznie pasuje, nie
    > patrząc na stateczniki i startery itd, i do tej oprawy kup porządną
    > elektronikę, np

    Dzięki za konkretną poradę.

    J.

  • 10. Data: 2010-12-17 20:26:28
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 17:14:12 +0100, entroper wrote:

    > tak

    Ściśle, to tak.
    Niestety wielu sprzedawców myli (nie wnikam, umyślnie czy nie)
    elektroniczny starter i elektroniczny statecznik...

    Marek