  • 1. Data: 2010-12-15 22:15:38
    Temat: Podlaczenie sterownika PLC
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Witam!

    Moje pytania na pewno beda dla Was infantylne, ale dopiero zaczynam
    zabawe,wiec wybaczcie :)

    Mam sterownik PLC FBs-60-MCU-TJ (wyjscia tranzystorowe) i chce na
    poczatek podpiac pod jego wyjscia diody led, zeby poeksperymentowac
    programowo.

    Schemat: http://www.galeria.rejsy-czartery.com/d/13182-2/sche
    mat-output.jpg

    Czy dobrze mysle, ze:
    - jako "DC power" podlaczyc np. bateryjke, ktora zasili diody/zarowki
    (w przyszlosci zasilacz, ktory zasili przekazniki)
    - w miejscu "L" podlaczyc diody/zarowki (w przyszlosci przekazniki)
    - strzalka na schemacie idaca w dol - do masy? tylko ktorej? tej od
    zasilania 220V?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-12-15 23:48:31
    Temat: Re: Podlaczenie sterownika PLC
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2010-12-15 23:15, RadekNet pisze:

> [...]
    > - w miejscu "L" podlaczyc diody/zarowki (w przyszlosci przekazniki)
    > - strzalka na schemacie idaca w dol - do masy? tylko ktorej? tej od

    Pod C (2-4) dajesz "+" zas.DC (zasilacz, bateria itd.)
    Do Y podłączasz obciążenie (dioda + rezystor, przekażnik itd.)
    Drugi koniec obciążenia łączysz do "-" zasilania DC (elementy jw.)
    Nie łączysz go pod żadnym pozorem z 230 V !!!
    Możesz go jedynie połączyć z przew. ochronnym.

    Nie bardzo wiem po co chcesz podłączać diody/żarówki.
    Sterownik ma na pokładzie wskaźniki wysterowania LED
    zarówno wejść jak i wyjść.

    A.

  • 3. Data: 2010-12-16 15:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w
> [...]
    mat-output.jpg
    > Czy dobrze mysle, ze:
    > - jako "DC power" podlaczyc np. bateryjke, ktora zasili

    Sprawdzic czy bateryjka nie bedzie za malego napiecia miala.

    Nie znam tego PLC, ale ostatnio sie nadzialem ze jeszcze trzeba
    doprowadzic zasilanie do kazdego bloku wyjsc.

    > - w miejscu "L" podlaczyc diody/zarowki (w przyszlosci
    > przekazniki)

    Jesli diody, to szeregowo z odpowiednim rezystorem.

    > - strzalka na schemacie idaca w dol - do masy? tylko ktorej? tej
    > od
    > zasilania 220V?

    N aprzyklad. Zakladam ze ma wyjscia izolowane i tak naprawde nie
    trzeba nigdzie podlaczac, przynajmniej dopoki napiecie miedzy
    obwodami nie bedzie zbyt duze.

    J.

  • 4. Data: 2010-12-22 11:39:26
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On Dec 15, 11:48 pm, Andrzej <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Nie łączysz go pod żadnym pozorem z 230 V !!!
    > Możesz go jedynie połączyć z przew. ochronnym.

    Dzieki Panowie - schemat prosty, ale wola sie upewnic niz cos
    spalic :)

    > Nie bardzo wiem po co chcesz podłączać diody/żarówki.
    > Sterownik ma na pokładzie wskaźniki wysterowania LED
    > zarówno wejść jak i wyjść.

    Na zasadzie, ze jak sie bawic to sie bawic, ale masz racje - lepiej
    sobie wejscia porobic.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk