  • 1. Data: 2009-05-18 09:07:06
    Temat: Orange Freedom Pro (CDMA)
    Od: "Darek" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Czy sa moze w Polsce dostepne jakies w miare tanie modemy CDMA (o niewielkich
    rozmiarach, tak by mozna bylo korzystac z interentu w podrozy), ktore mozna by
    wykorzystac w usludze Orange Freedom Pro?
    Czy tez trzeba korzystac z tego co sprzedaje Orange:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_freedom
    _pro
    czyli modem MV 410 Axesstel ?

    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Darek

  • 2. Data: 2009-05-18 12:42:58
    Temat: Re: Orange Freedom Pro (CDMA)
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > wykorzystac w usludze Orange Freedom Pro?
    > Czy tez trzeba korzystac z tego co sprzedaje Orange:

    Chwilowo czasowo tak. Urządzenia CDMA nie są tak znormalizowane, jak GSM
    i operator zamawia sprzęt pod swoje konkretne potrzeby/parametry.

    Orange początkowo obiecywał, że będzie coś mniejszego (USB czy Express
    Card), ale jak na razie cisza. Z drugiej strony dobra antena czasami
    jest niezbędna - korzystam z OFP w miejscu, gdzie teoretycznie jest
    zasięg. W praktyce modem leży na zewnątrz i wskazana by w ogóle była
    antena zewnętrzna :(

    M.

  • 3. Data: 2009-05-18 18:01:59
    Od: "Artur W" <w...@v...pl>

    a czy jest jakaś szansa (nie wiem czy to mozliwe technicznie), że będą (a
    może są) modemy które obsługują CDMA jak i EDGE/HSDPA? czy mozliwe to jest
    na jednej karcie sim ?

  • 4. Data: 2009-05-18 18:50:55
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Artur W pisze:

    > a czy jest jakaś szansa (nie wiem czy to mozliwe technicznie), że będą
    > (a może są) modemy które obsługują CDMA jak i EDGE/HSDPA? czy mozliwe to
    > jest na jednej karcie sim ?

    Na jednej karcie mikroprocesorowej - tak. Ponoć karty w usłudze Orange
    Freedom Pro mają wgrane dwa profile: SIM oraz RIM (czyli odpowiednik SIM
    dla CDMA). Teoretycznie są więc gotowe do pracy w modemie zarówno CDMA,
    jak i GSM/UMTS. Poza tym przy starcie usługi obiecywano, że w drugiej
    połowie roku pojawią się modemy dwusystemowe: CDMA + UMTS (ale nie GSM)
    oraz oferta mobilna oparta o CDMA, jednak na razie o tym cisza.

    Marek

  • 5. Data: 2009-05-22 09:20:57
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    On 18 Maj, 11:07, "Darek" <d...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wykorzystac w usludze Orange Freedom Pro?
    > Czy tez trzeba korzystac z tego co sprzedaje

    AnyData ADU500A Modem jest wielkości zbliżonej do nokii 6300, podłącza
    się go przez USB, ma wewnętrzną antenę i złącze anteny zewnętrznej.
    Nie wiem, czy jest oficjalnie dostępny, ale pracuje w paśmie naszego
    CDMA. Z tego co wiem, gorzej radzi sobie w warunkach kiepskiego
    zasięgu niż modemy Axesstela czy Huaweia.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-23 15:23:58
    Od: "Adam" <a...@p...com>

    za dwa miesiące będą w sprzedaży w orange