  • 1. Data: 2009-05-18 10:22:24
    Temat: Play internet - inny modem niż usb?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Witam

    Jest sobie pewne miejsce, jest tu nawet zasieg play i to UMTS.

    Play ma dobra oferte, internet smiga w tym miejscu dobrze (5domow w okolicy
    jedynie widac :) ) ale martwi mnie jedno - same modemy w formie USB dongla :-/

    Potrzeba by cos z Ethernetem ale play tego nie oferuje (a orange ma takie
    modemy ale niestety ma gorsza oferte taryf :/ ).

    Czy jest szansa zakupic modem UMTS tak aby pracowal zamiast tego Huwei na USB?
    Nie wiem jak odbywa sie polaczenie, login/pass, autoryzacja ppp, MAC, IMEI itd.
    Bawilem sie modemem usb i tam jest jakas aplikacja, klikam OK i sie laczy.
    Nigdzie nic nie trzeba bylo wpisywac (w sensie ustawien IP/ hasel/...).

    Nie intetresuje mnie router z wejsciem usb. Chce normalny modem na siec
    ethernet (tak by podlaczyc to do posiadanego juz AP+router).

    Podejzewam ze gdzies w tym programie do łaczenia z internetem (wgranym do
    pamieci huwei) sa zapisane dane przypisane do logowania.

    Tylko nie mam obecnei dostepu do tego urzadzenia i moga czaic sie dodatkowe
    kruczki.

    Szukam sprawdzonej i skutecznej rady co z tym poczac :)

    dzieki

  • 2. Data: 2009-05-18 13:52:27
    Temat: Re: Play internet - inny modem niż usb?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Papkin wrote:
    > Play ma dobra oferte, internet smiga w tym miejscu dobrze (5domow w
    > okolicy jedynie widac :) ) ale martwi mnie jedno - same modemy w formie
    > USB dongla :-/

    A są jakieś inne MODEMY niż na USB albo PCMCIA? (3G na ExpressCard to
    tak na prawdę USB, więc wliczam je do USB).

    > Potrzeba by cos z Ethernetem ale play tego nie oferuje (a orange ma
    > takie modemy ale niestety ma gorsza oferte taryf :/ ).

    Jak to nie oferuje? przecież jest: Huawei D100 (w wątku obok ktoś
    pytał), do któego wpinasz modem Huawei, np. E169 albo E220 i masz. Tyle,
    że to pełen router, a nie sam modem. Ale wyjście Ethernet ma.

    > Nie intetresuje mnie router z wejsciem usb. Chce normalny modem na siec
    > ethernet (tak by podlaczyc to do posiadanego juz AP+router).

    A jaki problem wziąć router z USB (ten D100), wyłączyć WiFi i połączyć z
    istniejącą siecią przez wyjście Ethernet?

    > Podejzewam ze gdzies w tym programie do łaczenia z internetem (wgranym
    > do pamieci huwei) sa zapisane dane przypisane do logowania.

    Potrzebny jest jedynie APN, a ten się nazywa "internet". Ni ema z tym
    problemu.

    > Tylko nie mam obecnei dostepu do tego urzadzenia i moga czaic sie
    > dodatkowe kruczki.

    Do jakiego urządzenia nie masz dostępu?

    > Szukam sprawdzonej i skutecznej rady co z tym poczac :)

    E169->D100---ethethernet---> posiadana sieć. Nic tańszego nie
    znajdziesz. Możesz kupić specjalizowany router Linksysa z wejściem na
    karty PCMCIA, jeżeli masz kompleksy na punkcie USB, ale kosztować to
    będzie w sumie ponad 1000, zamiast 270 (za D100) + modem w ramach umowy.

    rgrds,
    Jakub

  • 3. Data: 2009-05-18 16:43:13
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Papkin pisze:

> [...]
    >
    > Podejzewam ze gdzies w tym programie do łaczenia z internetem (wgranym
    > do pamieci huwei) sa zapisane dane przypisane do logowania.

    Nic nie jest zapisane.
    Jak sobie skombiujesz dowolne urzadzenie gsm/umts/hsdpa i skonfigurujesz
    je z APN: Internet user/pass puste i wykonasz polaczenie GPRS (np *99#)
    to bedzie dzialac.
    Dlatego mozna wykorzystywac dowolny telefon.

    A to ze nikt prawie nie oferuje takich urzadzen dostepowych z portem
    ethernet to wynika z potrzeb rynku - a wlasciwie braku takiej potrzeby. :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2009-05-18 19:58:36
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > E169->D100---ethethernet---> posiadana sieć. Nic tańszego nie
    > znajdziesz. Możesz kupić specjalizowany router Linksysa z wejściem

    Ok, wszystko jasne. Dzieki.

    Ciekawe jak to (internet przez 3G) ma sie do neostrady (drozszej) w przypadku
    gdy z sieci korzystaja np 2 osoby a ktos wlaczyl sobie p2p...

    Czy sie nie zapcha? Zakladam ze BTS nie bedize mocno obciazony internetem, w
    zasiegu nie ma duzo domostw ale nie wiadomo, moze wiecej osob sie podepnie
    przez taki internet mobilny - wtedy moze byc tragedia?

    Lacze kablowe to lacze kablowe czy moze juz to nie jest prawda?

  • 5. Data: 2009-05-19 13:38:23
    Od: BOULI <w...@w...pl>

    Papkin pisze:

> [...]
    > osob sie podepnie przez taki internet mobilny - wtedy moze byc tragedia?
    >
    > Lacze kablowe to lacze kablowe czy moze juz to nie jest prawda?
    nadal jest :)