  • 171. Data: 2015-03-06 12:36:32
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-03-06, o godz. 11:49:27
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No nie wiem ... ktos odszuka podatki w Rzeszy w 1933 czy tam 35 ?
    > Tak mi sie wydaje ze niskie byly, ZUS nie mieli, to i "pracy na
    > czarno" bylo malo.

    Tu akurat się mylisz co do tego "ZUS". Niemcy były prekursorem we
    wprowadzeniu przymusowych ubezpieczeń emerytalno-rentowych. Tzw. ustawy
    bismarckowskie to klata 80-te XIX wieku a ordynacja ubezpieczeniowa to
    1891 rok. Ubezpieczenia społeczne w Niemczech oparto na zasadach
    wzajemności, przymusu, zróżnicowania składki oraz tak zwanego
    solidaryzmu. Właściwie na ich rozwiązaniach wzorowała się praktycznie
    cała kontynentalna Europa - w tym w 1933 roku w Polsce.

    > Pozostaja samotne matki (choc z rzadka ojcowie tez) i umiarkowani
    > inwalidzi - ktorym machanie lopata naprawde szkodzi ..

    Niemcy mieli system emerytalno-rentowy. Renta przy inwalidztwie szła z
    tego samego systemu co emerytury. Dodatkowo mieli dobrowolne kasy
    chorych.

    > Najgorzej, jak ich w urzedach zatrudni, a potem urzednicy stwierdza
    > ze potrzebuja danych i kolejnych niepotrzebnych urzednikow zatrudnic
    > musza przedsiebiorcy, zeby robili sprawozdania do urzedow ... np ile
    > to ton telewizorow sprowadzilismy z Chin ...

    A wiesz że w tych Niemczech był<- dwie grupy nie objęte powszechnym
    systemem. Jeden to rzemieślnicy - tu włączono ich przymusowo w 1938
    roku. Drugi to urzędnicy. Tych nie włączyli do powszechnego system. Bo
    mieli swój oddzielny finansowany z budżetu. ;-)

    Zdrówko

  • 172. Data: 2015-03-06 12:40:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-03-06, o godz. 12:27:07

    > Masz ładnie uziemionych wszystkich "bezrobotnych" (znaczy tych
    > pozornych, figurujących w papierach) jak i przedsiębiorców
    > (tych zatrudniających "na czarno").
    > W pół roku likwidujesz 98% bezrobocia, utrzymując znakomite
    > poparcie wśród dotychczasowych pracujących :>

    A skutkiem ubocznym byłby nagły wzrost parobków po gospodarstwach i
    wysyp "inwalidów". ;-)

    Zdrówko

  • 173. Data: 2015-03-06 13:03:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup

    On Fri, 6 Mar 2015, Ergie wrote:

> [...]
    > (tych zatrudniających "na czarno").
    > W pół roku likwidujesz 98% bezrobocia, utrzymując znakomite
    > poparcie wśród dotychczasowych pracujących :>

    Ale jak im nie zaproponujesz niewiele mniej niż zarabiają na czarno to się
    nie zgodzą. Po prostu zamiast na czarno będą pracować legalnie na 1/8 etatu
    a resztę brać pod stołem.

    > Ale nie idzie o "danie legalnej pracy do której zechce pójść".
    > Idzie o przymus ujawnienia że *ma* źródło utrzymania.

    Jak wyżej - np. ujawni 1/8 etatu i tyle.

    > W wersji bardziej złośliwej - dość dawno ktoś bodaj na .prawo
    > proponował, żeby USy sprawdzały jakim prawem żyją osoby, które
    > od paru lat nie mają żadnego dochodu :>

    A to już działa, ale jest dość ograniczone. Bo utrzymać siebie i rodzinę
    można i za 2 tys. na miesiąc i za 20 tys. Więc jak ktoś legalnie zarabia 2 i
    nie kupuje nowego mercedesa to ciężko mu coś udowodnić.

    Oczywiście jest na to rozwiązanie - likwidacja pieniędzy papierowych i
    zastąpienie wyłącznie elektronicznym - karty kredytowe, przelewy itp. Wtedy
    jedno zapytanie do bazy i juz wiadomo kto wydał więcej niż zarobił.

    > No właśnie przekroczenie "bariery" przy której pozornie bezrobotny
    > NIE MOŻE fałszywie deklarować że nie ma pracy, bo straci tę
    > wykonywaną na czarno, gwałtownie ogranicza te budżetowe potrzeby.
    > Po prostu ktoś kto na czarno zarabia 2000zł nijak nie będzie
    > zainteresowany fizyczną robotą za 1200, wiążącą się z wywiezieniem
    > "w pole" i zerową możliwością dorabiania.

    No to nadal będzie pracował w 7/8 na czarno a w 1/8 legalnie. Jedyny problem
    jaki rozwiążesz to statystyki - nie będzie bezrobotnych :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 174. Data: 2015-03-06 13:40:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Nie muszę szukać. Media same podają.

    czyli nie jesteś w stanie znaleźć nic sam i łykasz papkę przygotowaną
    przez nieuków dla nieuków

    > Nie zauważyłem by wtedy ludzie nie umierali tak młodo.

    a ja nie widziałem kangura. Znaczy nie istnieje.

    > Gus łże tak samo jak cbos.

    jasne. tylko ty wiesz. Co prawda nie masz żadnych danych ale wiesz.

    > Ale jakie prawdziwe i trafne.

    jak widać do Ciebie trafiają. I tak powstają hunwejbini utopii

    > Tak. Zmieni reforma zusu.

    oczywiście nie umiesz pokazać jak miałaby wyglądać.

    > Wszystko ma związek.

    a za Wszystkim stoją żydzi

    > Reaktywuj Auschwitz. A kto będzie następny? Już masz kandydatów? To jest
    > droga do nikąd.

    mówisz, że tak ma wyglądać twoja reforma?

    > Nie. Nie otake Polske walczyliśmy. Dzisiaj odmawiają nam nawet prawa do
    > walki. Nawet nie mamy prawa do zwołania referendum!

    jak walczyliśmy o Polskę to Ciebie nawet w planach nie było. Inaczej nie
    opowiadałbyś takich głupot.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 175. Data: 2015-03-06 14:01:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w
    Dnia 2015-03-06, o godz. 11:49:27
> [...]
    >solidaryzmu. Właściwie na ich rozwiązaniach wzorowała się praktycznie
    >cała kontynentalna Europa - w tym w 1933 roku w Polsce.

    Czekaj czekaj ... ale to 1/3 Polski bylo objete przed 1918.

    >Niemcy mieli system emerytalno-rentowy. Renta przy inwalidztwie szła
    >tego samego systemu co emerytury. Dodatkowo mieli dobrowolne kasy
    >chorych.

    Dobrowolne nas malo interesuja - ktos dobrowolnie placi, a gdzie
    pracuje, to kasy nie interesuje.

    System emerytalno-rentowy jest o tyle ciekawy, ze wymaga skladek, a
    wiec jest pole do zatrudniania na czarno.
    No chyba ze lud swiadomy, pracodawcy praworzadni, a podatki niskie - i
    w efekcie pracy na czarno nie ma - ale ktos tu mial inna teze.

    Ale ja tak czy inaczej o czym innym - jak komus reke czy noge urwie,
    to ani do lopaty go nie wysla, ani obiekcji w wyplacie zasilku nie ma.
    Gorzej jak inwalidztwo mniejszego stopnia, ZUS twierdzi ze zdolny do
    lekkiej pracy, a lekkiej nie ma, jest tylko ciezka.
    Dac zasilek ? To zaraz lekarze zaczna brac lapowki :-)

> [...]
    >Bo
    >mieli swój oddzielny finansowany z budżetu. ;-)

    Ten ostatni nas w zasadzie nie interesuje - poki urzednikow malo, to i
    podatki male, i problem zatrudniania na czarno mniejszy.
    A czy tam urzednik bedzie odkladal na emeryture sam, czy bedzie
    dostawal z podatkow - na jedno wychodzi.

    Chcialem podkreslic, ze chowanie bezrobocia w urzedach, to jest bardzo
    zly pomysl dal gospodarki.

    P.S. krotka historia USA: kolonisci protestowali przeciw wladzy
    unikajac placenia podatkow. Wladza zaczela podnosic podatki na to co
    mogla kontrolowac - alkohol i herbate.
    Zakonczylo sie przemytem i buntem, czy jak kto woli - rewolucja.

    Nowy, samorzadny, amerykanski rzad dosc szybko odczul dziure w
    budzecie i ... podniosl podatki na alkohol :-)

    J.

  • 176. Data: 2015-03-06 17:13:56
    Temat: Re: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1503060045110.3756@quad..
    .

    > Całkiem ciekawy temat poruszyłeś - czy dzisiaj (kiedy pracownik
    > "minimalny" jest w stanie utrzymać auto, choćby Cavallino
    > kwalifikował je jako "złom"), Hitler dałby razy zlikwidować
    > "bezrobocie" (cudzysłów nieprzypadkowy, mowa o szarej strefie).
    > Przypomnę, że zawsze mnie bawi, jak ktoś wyśmiewa się z "machania
    > łopatami przy budowie autostrady". To nie machanie się liczy(ło), tylko
    > fakt uniemożliwienia "zarabiania na czarno" *oraz* (ze względu
    > na skalę interwencji państwowej) zupełny brak potencjalnych
    > "czarnopracowników".

    Dokładnie - zawsze byłem zwolennikiem tego typu aktywizacji ZAMIAST zasiłku.

  • 177. Data: 2015-03-06 17:17:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup

    > Ale jak im nie zaproponujesz niewiele mniej niż zarabiają na czarno to się
    > nie zgodzą.

    A kto miałby się ich pytać i po co?

    > Jak wyżej - np. ujawni 1/8 etatu i tyle.

    Zawsze lepiej niż nic.

  • 178. Data: 2015-03-06 17:23:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Poszedłbym pracować tam gdzie bym widział największa szasnę na swój rozwój
    > i zaspokojenie potrzeb mojej rodziny.

    Ale nie tu i teraz, tylko długofalowo jak rozumiem.

    Nie raz i nie dwa zdarzało mi się brać
    > gorzej płatną pracę ale za to w takich godzinach że mogłem więcej czasu
    > spędzać z dziećmi, albo miałem możliwość jednoczesnej nauki.
    >
    > I tak "łopatą" też w życiu machałem. Był czas że mając wyższe
    > wykształcenie więcej zarabiałem kładąc gładzie niż robiąc projekty czy
    > nawet programując.

    > Zawsze szukałem ale zawsze jednocześnie pracowałem tam gdzie miałem
    > okazję.

    > Zawsze pracowałem. Od bezczynności rachunki się same nie zapłacą.

    Ale jak za dwa miesiące zarobisz X*4, to lepiej dobrze poszukać takiej
    pracy, niż zarabiać X i nie mieć czasu, ani siły na szukanie.

    Ja generalnie tam kombinowałem jak Ty, żeby zawsze coś robić i niekoniecznie
    miało to sens ekonomiczny.
    Takie biznesy na siłę trochę otwierane okazywały się czasem bardziej
    kosztowne niż gdyby posiedzieć przez kilka miesięcy nic nie robiąc i
    szukając dobrej roboty.

  • 179. Data: 2015-03-06 17:24:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Na razie tak, ale za 10 może 15 lat w końcu klasa średnia osiągnie
    > większość.

    Jakoś nie bardzo wierzę - trend w głosowaniach jest coraz bardziej odwrotny.
    Im dalej w lasy tym bardziej głosuje się na populistów.

  • 180. Data: 2015-03-06 17:59:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Próbować to za mało. Trzeba robić.

    Mam wrazenie ze czepiasz sie słówek zamiast odniesc do meritum...