  • 1. Data: 2016-08-17 09:37:43
    Temat: Oznakowanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Mam nowego lidera w kategorii najgłupsze oznakowanie

    https://www.google.pl/maps/@52.2989158,20.9353187,3a
    ,75y,224.98h,84.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1smUYDrDUDZDINd
    _7IuzdU3A!2e0!7i13312!8i6656

    Czy w zasadzie na jak są dwa pasy to znaki nie muszą stać po obu
    stronach? Bo wtedy żeby było bardziej prawilnie to między jezdniami
    powinno stanąć i pierwszeństwo i ustąp pierwszeństwa;)

    Na chucka wogóle stawia się znaki pierwszeństwa na bezkolizyjnych
    skrzyżowaniach?

    Mój poprzedni lider:

    https://www.google.pl/maps/@52.2598558,20.9504322,3a
    ,75y,237.04h,73.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnD
    xALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656

    Poprawili. Zamiast usunąć tą linie zatrzymania... zmienili linię
    jednostronnie ciągłą na przerywaną, żeby jednak było komu pierwszeństwa
    ustąpić (choć nie ma żadnego sensu akurat tak jechać).

    Ktoś jeszcze twierdzi, że oznakowanie jest zwykle sensowne, a znaków nie
    za dużo?

    Shrek.

  • 2. Data: 2016-08-17 12:22:14
    Temat: Re: Oznakowanie
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2016-08-17 o 09:37, Shrek pisze:
    > Mam nowego lidera w kategorii najgłupsze oznakowanie
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2989158,20.9353187,3a
    ,75y,224.98h,84.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1smUYDrDUDZDINd
    _7IuzdU3A!2e0!7i13312!8i6656

    [...]
    > Na chucka wogóle stawia się znaki pierwszeństwa na bezkolizyjnych
    > skrzyżowaniach?

    Kiedyś miałem na podobnym skrzyżowaniu kolizję z autobusem - ja jechałem
    z prawej, autobus zjeżdżał z lewego pasa na prawy (niedaleko miał
    przystanek, trochę podobnie jak w linkowanym miejscu); autobus porysował
    mi lewy bok.
    Kierowca autobusu był przekonany, że to ja ponoszę winę za kolizję, bo
    według znaków to on miał pierwszeństwo; ja twierdziłem, że to on jest
    winien, bo zmieniał pas.
    Na miejsce przyjechał facet z Nadzoru Ruchu i ustalił, że winę ponosi
    kierowca autobusu, bo zmieniał pas - tak, jak ja uważałem.
    Natomiast przy okazji wyjaśnił, po co w ogóle znak "Ustąp pierwszeństwa"
    przy moim pasie - otóż jest on na wypadek, gdyby na drodze leżał np.
    śnieg i pasy na jezdni były niewidoczne. Ma to w teorii powstrzymać tych
    z prawej przed zajeżdżaniem drogi tym z lewej.
    Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ale dla mnie zabrzmiało rozsądnie
    (a też się kiedyś nad celowością tego znaku zastanawiałem).

  • 3. Data: 2016-08-18 23:39:07
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 17.08.2016 o 12:22, kosmos pisze:

> [...]
    > Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ale dla mnie zabrzmiało rozsądnie
    > (a też się kiedyś nad celowością tego znaku zastanawiałem).

    Bo i jest to rozsądne, te znaki się uzupełniają a nie sobie zaprzeczają.
    Link pierwszy z pierwszego wątku: oznakowanie jest ok.
    mamy ruch prawostronny więc znaki stawia się po prawej, ale znak może a
    nie musi być powtórzony po lewej. Są tu dwie jezdnie choć rzeczywiście
    znak pierwszeństwa mógłby stać trochę wcześniej co ucięło by wszelkie
    spekulacje.
    Link drugi:
    To jest linia warunkowego zatrzymania nie masz obowiązku się zawsze
    zatrzymywać. Ale fakt że nie ma ta linia sensu. Zastanawia mnie też ta
    ciągła jak by ci co jadą "główną" nie mogli zjechać w prawo, a tylko
    można było się włączyć i ewentualnie zaraz zjechać jeśli się ktoś
    rozmyślił :)

    --
    --- xyz

  • 4. Data: 2016-08-19 06:52:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.08.2016 23:39, xyz wrote:

> [...]
    > Link pierwszy z pierwszego wątku: oznakowanie jest ok.
    > mamy ruch prawostronny więc znaki stawia się po prawej, ale znak może a

    Okazuje się, że przynajmniej a-7 musi być powtórzony;)

    Shrek