  • 1. Data: 2010-06-25 10:17:39
    Temat: UPS Elektroman 500
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Mam taki stary UPS. Jest zaprojektowany jeszcze do sieci 220V.
    Od czasu gdy energetycy podniesli napięcie z 220V do 230 zdażało mu się zbyt
    często przechodzić na pracę z akumulatorów po wykryciu zbyt dużej wartości
    napięcia i UPS trafił pod stół. Ostatnio znalazłem dla niego zastosowanie
    ale pasuje go przystosować do napięcia 230V. Schemat jest niedostępny, byc
    może ktoś ma schemat albo może nawet podpowiedzieć które rezystory zmienić?

    Marek

  • 2. Data: 2010-06-25 10:43:06
    Temat: Re: UPS Elektroman 500
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > zastosowanie ale pasuje go przystosować do napięcia 230V. Schemat jest
    > niedostępny, byc może ktoś ma schemat albo może nawet podpowiedzieć które

    Może nie najtaniej, ale bezinwazyjnie:
    Transformator o mocy ~20x mniejszy od mocy UPSa i napięciu wtórnym ~10V
    Pierwotne normalnie do sieci, wtórne w szereg z siecią - oczywiście w
    odpowiedniej fazie z siecią - odwrotne podłączenie podniesie napięcie o 10V.
    Dalej już chyba jasne :-)

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-06-25 11:16:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pierwotne normalnie do sieci, wtórne w szereg z siecią - oczywiście w
    > odpowiedniej fazie z siecią - odwrotne podłączenie podniesie napięcie o

    Nooo jest to napewno jakiś sposób ale w ostateczności z powodu strat na
    grzaniu trafa.
    W przypadku pełnego obciążenia 20W idące w straty to jednak sporo.

    Marek

  • 4. Data: 2010-06-25 11:23:20
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Nooo jest to napewno jakiś sposób ale w ostateczności z powodu strat na
    > grzaniu trafa.
    > W przypadku pełnego obciążenia 20W idące w straty to jednak sporo.

    Jak ci to wyszło?
    Pomysł niegłupi z tym trafem, ale chyba łatwiej i taniej coś
    'przeregulować'.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2010-06-25 18:23:37
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    marko1a wrote:
    > Nooo jest to napewno jakiś sposób ale w ostateczności z powodu strat
    > na grzaniu trafa.
    > W przypadku pełnego obciążenia 20W idące w straty to jednak sporo.

    Chyba coś koledze się pomyliło?
    Nie 100% ale tyle ile ma strat tzn ok 10-20% z 20W.
    tzn 2-4W.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-06-26 07:59:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Pomysł niegłupi z tym trafem, ale chyba łatwiej i taniej coś
    > 'przeregulować'.

    Taniej licząc tylko części - tak. Licząc czas i wiedzę. Niekoniecznie.
    Łatwiej raczej nie, bo ciężko o dokumentację UPSa.
    Kwestia wiedzy. Podałem jeden ze sposobów, skuteczny, i jak na razie
    _jedyny_ :-)

    Kiedyś został nam (w firmie) darowany faks. Zasilanie 110V, więc miał
    olbrzymi transformator. Po otworzeniu i przeanalizowaniu kawałka płytki
    okazało się że wystarczy kawałek przewodu do zmiany na 220V.
    Podobnie tutaj, wystarczy przeanalizować kawałek płytki i UPS pogodzi się z
    230V.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-06-26 22:30:58
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    >Podałem jeden ze sposobów, skuteczny, i jak na razie _jedyny_ :-)

    Póki co, tak narazie zrobiłem. Działa. Akurat miałem walające się trafo
    230/10V. Może kiedyś przysiądę się do elektroniki w tym UPS.
    Oczywiście 20W o których wspomniałem to mój błąd gdyż jakoś tak w głowie mi
    świtało te 500W i nie wiem jak mi przyszło do głowy taklie straty .

    Dziękuję
    Marek