  • 1. Data: 2010-04-22 17:16:36
    Temat: [PRESS] DC i WRC w korkowej czołówce!
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Heloł.

    Poniżej ciekawy nius dotyczący poziomu zakorkowania europejskich miast ;)

    http://news.komunikacja.krakow.pl/lokalne/2290,1,art
    ykul,krakow_na_30_miejscu_w_korkach.html

    "Warszawa i Wrocław znalazły się, odpowiednio, na 2. i 3. miejscu listy 59
    najbardziej zatłoczonych i zakorkowanych dużych miast Europy. Kraków jest na
    30. miejscu.

    Zestawienie, stworzone przez firmę TomTom, zostało przygotowane na podstawie
    informacji dotyczących prędkości, z jaką samochody przemieszczają się po
    miejskich sieciach dróg.

    Na pierwszym miejscu najbardziej zatłoczonych europejskich miast znalazła
    się Bruksela, ale w Polsce i Wielkiej Brytanii również tkwimy w korkach. Na
    najmniejsze utrudnienia w ruchu można liczyć w Hiszpanii i krajach
    skandynawskich. Monachium, najbardziej zakorkowane niemieckie miasto,
    znajduje się dopiero na 28. miejscu zestawienia. Tak duże miasta jak Essen,
    Hamburg, Stuttgart, Kolonia, Düsseldorf czy Berlin znalazły się dopiero
    między 31. a 38. pozycją."

    --
    Pozdrawiam - Staszek Sosenko [CKMK]
    priv: Nissan 100NX 2.0 '95

  • 2. Data: 2010-04-22 17:34:23
    Temat: Re: [PRESS] DC i WRC w korkowej czołówce!
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > "Warszawa i Wrocław znalazły się, odpowiednio, na 2. i 3. miejscu listy
    > 59 najbardziej zatłoczonych i zakorkowanych dużych miast Europy.

    We Wroclawiu nigdy nie jechalem samochodem, ale w miescie domyslnym ile
    razy slysze na CB psioczenie na korek, to zawsze pada: "To pojedz,
    kolego, do Wroclawia - zobaczysz co to korek".
    Ale patrzac na wysilki pana Galasa, jestem pewien, ze DC wkrotce
    zawstydzi Bruksele.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2010-04-22 18:13:22
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do Wroclawia - zobaczysz co to korek".
    > Ale patrzac na wysilki pana Galasa, jestem pewien, ze DC wkrotce zawstydzi

    Galas to jest geniusz. Ja nie wiem, tyle jest miejsc niewykorzystanych.
    Np teraz przy okazji remontu Dzwigowej mozna by tam wprowadzic trzeci pas ze
    zmienna faza ruchu, no co za problem.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-22 18:29:16
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > kolego, do Wroclawia - zobaczysz co to korek".
    > Ale patrzac na wysilki pana Galasa, jestem pewien, ze DC wkrotce

    Nie prawda -jakas legenda CB bez uzasadnienia. Stolica jest rowniez stolica
    korkow, bylem i widzialem. Wroclaw goni ale jeszcze ma sporo do nadrobienia.
    Dzielnie pomagaja mu w tym przeszczepy z roznych miasteczek i wiosek Dolnego
    Slaska i czesci Wielkopolski (glownie studenci ktorym sie do domu wracac nie
    chce po studiach). DBL, DKL, DLU, PKE i takie tam.

  • 5. Data: 2010-04-22 18:47:13
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-22 18:29, Papkin pisze:

> [...]
    > i wiosek Dolnego Slaska i czesci Wielkopolski (glownie studenci ktorym
    > sie do domu wracac nie chce po studiach). DBL, DKL, DLU, PKE i takie tam.

    tak, wszyscy muszą mieć koniecznie rejestrację DW - oni są pełnoprawnymi
    użytkownikami dróg we Wrocławiu, cała reszta to przeszczepy - w
    szczególności leniwe studenty

  • 6. Data: 2010-04-22 19:00:03
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > tak, wszyscy muszą mieć koniecznie rejestrację DW - oni są
    > pełnoprawnymi użytkownikami dróg we Wrocławiu, cała reszta to
    > przeszczepy - w szczególności leniwe studenty

    Nie piszemy kto jest pelnoprawny (kazdy obywatel swiata moze jechac) a kto
    przyczynia sie do gonienia Warszawy pod wzgledem zakorkowania i wszelkich
    wartosci dodanych zwiazanych z naplywem ludzi - na przyklad wzrosty cen
    mieszkan. Proste i mysle ze zrozumiale.

  • 7. Data: 2010-04-22 20:17:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010 17:16:36 +0200, Staszek Sosenko wrote:
> [...]
    >najbardziej zatłoczonych i zakorkowanych dużych miast Europy. Kraków jest na

    A jeszcze z 10 lat temu Wroclaw byl w miare luzny, choc w szczycie
    roznie bywalo.

    Tak to jest jak wladza ma za duze poparcie i popada w samouwielbienie
    :-(

    Nie moge znalezc zdjecia superkorka z wrocka .. guglarka jest do d*
    :-(

    >Zestawienie, stworzone przez firmę TomTom, zostało przygotowane na podstawie
    >informacji dotyczących prędkości, z jaką samochody przemieszczają się po
    >miejskich sieciach dróg.

    Hm .. TT udalo sie sprzedac tyle zestawow z lacznoscia on-line ?
    Czy to na podstawie kilku niemieckich turystow ?

    Jesli chodzi o kraj to bardziej bym wierzyl Naviexpertowi.

    >Tak duże miasta jak Essen,
    >Hamburg, Stuttgart, Kolonia, Düsseldorf czy Berlin znalazły się dopiero
    >między 31. a 38. pozycją."

    W Hamburgu pamietam stalo sie w korku dlugo, ale moze cos poprawili ..

    J.

  • 8. Data: 2010-04-22 20:22:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010 18:29:16 +0200, Papkin wrote:

    >Nie prawda -jakas legenda CB bez uzasadnienia. Stolica jest rowniez stolica
    >korkow, bylem i widzialem. Wroclaw goni ale jeszcze ma sporo do nadrobienia.

    A masz w Warszawie tak ?
    http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    >Dzielnie pomagaja mu w tym przeszczepy z roznych miasteczek i wiosek Dolnego
    >Slaska i czesci Wielkopolski (glownie studenci ktorym sie do domu wracac nie
    >chce po studiach). DBL, DKL, DLU, PKE i takie tam.

    A jaki korek robia wroclawiacy w Glogowie, wracajac w niedzielne
    popoludnie z nad jeziora ..

    J.

  • 9. Data: 2010-04-22 20:44:07
    Temat: Re: [PRESS] DC i WRC w korkowej czo?ówce!
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    J.F. pisze:

    > A masz w Warszawie tak ?
    > http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    Jaaarek. Przecież to był flashmob. Pokaż zdjęcie zrobione 5 min. później. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-04-22 20:53:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-22 18:29, Papkin pisze:

    > Nie prawda -jakas legenda CB bez uzasadnienia. Stolica jest rowniez

    Jeśli dla ciebie stan faktyczny nie jest uzasadnieniem to
    współczuję. Pi razy drzwi połowę miesiąca jeżdżę po wawie,
    połowę po wro.

    Wawa jest mniej "korkowna" dla osób myślących. Wrocław ciasny i
    bez takiego liku drobnych uliczek, o których wiedzą
    "wtajemniczeni" ... we wro - niestety brak alternatyw z powodu
    nieprzemyślanych jednokierunkowości pewnych jezdni ... po prostu
    w wawie na przejechanie jednego 3 kilometrowego odcinka masz
    więcej tras alternatywnych niż "analogiczny" odcinek w wawie.
    6008