  • 1. Data: 2009-06-01 16:46:39
    Temat: pendrive-kłopoty z zapisem
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

    Witam!
    Kingston DataTraveler 4GB.
    Przez jakieś pół roku wszystko pracowało ok.
    Po 2 tygodniowej przerwie próbowałem przekopiować plik filmowy ok.350 MB.
    Chwilę po rozpoczęciu kopiowania pakazała się prędkość kopiowania 30 kB/s
    zamiast ok 5500 KB/s jak dotąd.
    Sprawdziłem pena HD Tach i odczyt oraz czas dostępu / bo tylko to ten
    programik sprawdza/ bez zasrzeżeń.
    Rozpocząłem ponownie kopiowanie.
    Po ok minuty pokazał się requester, że brak jest dostępu do pliku źródłowego
    i pen zniknął z systemu a dioda pracy pena cały czas migała.
    Po paru minutach wyjąłem z gniazda tego pena i okazało się, że plik jest
    przekopiowany.
    Z jego odtworzeniem nie ma żadnych problemów.
    Ponowne kopiowanie i znów szybkość od 30 do 200 KB/s i do końca kopiowania
    jest widoczny w systemie.
    Przy następnym kopiowaniu znowu znika z systemu.
    Na tym samym kompie inny pen zachowuje się poprawnie.
    Czy te problemy z zapisem można inaczej usunąć niż kupno nowego pena?
    Byłbym wdzięczny za podpowiedź
    Jacek.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4119
    (20090601) __________

  • 2. Data: 2009-06-01 16:59:03
    Temat: Re: pendrive-kłopoty z zapisem
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Jacek" <j...@i...pl> wrote in message
    > Czy te problemy z zapisem można inaczej usunąć niż kupno nowego pena?
    > Byłbym wdzięczny za podpowiedź

    sprawdz w innym komputerze, jezeli objawy sa takie same to wybierz sie
    po nowy

  • 3. Data: 2009-06-01 17:05:50
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    tg wrote:
    > sprawdz w innym komputerze, jezeli objawy sa takie same to wybierz sie
    > po nowy

    ...ze starym pendrajwem i paragonem, celem zlozenia reklamacji.

    k,

  • 4. Data: 2009-06-01 17:33:10
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na tym samym kompie inny pen zachowuje się poprawnie.
    > Czy te problemy z zapisem można inaczej usunąć niż kupno nowego pena?

    Nistety pendrive to nie są super trwale narzędzia i licz sie z tym że
    ktoregoś dnia zniknie zupełnie z systemu i dane razem z nim - na to wskazują
    objawy. Kingston tym bradziej nie budzi mego zaufania (dodam że sam mam 4 gb
    datatraveler czy jakos tak). cokolwiek robisz krytycznych danych na nim nie
    trzymaj, naprawić się nie da.

  • 5. Data: 2009-06-01 17:39:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Kingston tym bradziej nie budzi mego zaufania (dodam że sam mam 4 gb
    > datatraveler czy jakos tak). cokolwiek robisz krytycznych danych na nim nie

    Co ty gadasz? Mam Migo II od od ponad 3 lat i nie miałem żadnych problemów (nie
    używałem "bezpiecznego usuwania sprzętu"). Teraz chodzi jako readyboost i nie
    zanosi się, żeby się uszkodził.

  • 6. Data: 2009-06-01 21:52:28
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h01197$rn1$1@mx1.internetia.pl>, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Chwilę po rozpoczęciu kopiowania pakazała się prędkość kopiowania 30 kB/s

    Wiesz co? Mam dokładnie identyczne objawy ze swoim 8GB pendrive Patriota.
    Jakiś miesiąc temu było wszystko idealnie - zapis 10MB/s.
    Później chciałem skopiować sobie pliki nowe (stare wcześniej skasować)
    i zauważyłem, że kasowanie 4GB (w 6 plikach) trwa niesamowicie długo
    (rzędu 4-5 minut).
    Spodziewałem się, że może antywirus skanował pliki przed skanowaniem
    (choć nigdy tego nie robił), ale potraktowałem to jako "przypadek".
    Próba skopiowania danych na pendrive (również katalog VIDEO_TS)
    znowu trwało niezwykle długo (rzędu 1MB/s). Ale nie miałem czasu się
    tym "przypadkiem" zajmować.

    Jakieś 2 tygodnie później musiałem skopiować na pena niecałe 1GB plik.
    Kopiowanie (na zupełnie innym PC i systemie) znowu trwało zbyt długo
    - zapis rzędu 500KB/s (USB 2.0). Wówczas wiedziałem, że coś jest nie
    tak z pendrivem.

    Odczyt plików bardzo dobry. Zapis - tragicznie wolny.

    Niestety, ale u mnie nie odłącza się podczas zapisu, więc nie jest to
    tak oczywiste do reklamacji :(

    Jacek

  • 7. Data: 2009-06-02 09:00:23
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba qwerty napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > problemów (nie używałem "bezpiecznego usuwania sprzętu"). Teraz chodzi
    > jako readyboost i nie zanosi się, żeby się uszkodził.

    Ja miałem Hamę 128MB chyba 5 lat (po co mi większy?). Pewnego dnia
    zwyczajnie przestał działać. Tak one mają i już.

    Żaden problem, kupiłem za 30zł 2GB z Kingstona i pochodzi następne 5 lat
    (tak długo gw jest), a za 5 lat za tę cenę kupię sobie jeśli dobrze
    liczę 16GB ;]

    Marcin Kocur

  • 8. Data: 2009-06-05 13:52:56
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wiele problemów pochodzi po prostu z zasilania usb.
    JaC

    -----