  • 161. Data: 2020-02-18 15:09:39
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e4a7874$0$557$6...@n...neostrada.pl

    > Pod tym względem i AOMEI, i MiniTool, i masa innych oferuje
    > to samo i w ten sam (albo prawie w ten sam) sposób.
    >
    > Poszczególne wersje mogą między sobą różnić się mocniej niż różne
    > programy między sobą. Pierwszy rzut oka może być mylący -- bo
    > kolejna wersja może wyglądem przypominać program konkurencji
    > lepiej, niż swą poprzednią wersję...

    W używanej przeze mnie wersji AOMEI jest suwak! Trzeba po prostu chwycić
    kursorem wybrany  obszar dysku/partycji i przesunąć w lewo-prawo i
    wybrać. I cała filozofia. Zupełnie niepotrzebnie szukałem tej funkcji w
    menu kontekstowym.

    No właśnie - te nowe wersje nie tyle się różnią funkcjami co ich
    obsługą. Temat chyba wyczerpany, dzięki.

  • 162. Data: 2020-02-18 15:36:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie bym uważał, bo przy przesuwaniu zdarzyło mi się stracić całą partycję z
    danymi.
    Pomieliło pomieliło, zniknęła i koniec, nawet programy do odzyskiwania partycji jej
    nie widziały.
    Zwróć uwagę, że jak coś robisz to przesuwasz zadanie na listę do wykonania i dopiero
    osobno wykonujesz.
    Z doświadczenia lepiej nie wykonywać jednym klikiem po 2-3 zebrane zadania, lecz po
    jednym.

    -----

  • 163. Data: 2020-02-19 01:05:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4befb6$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Bez obawy, 10ka mieści się z dużą rezerwą na DVD.

    32 czy 64?

    > Windows ma to do siebie że z czasem chodzi coraz słabiej, a jedyna skuteczna
    kuracja to reinstalacja.

    Wówczas chodzi mocniej?

    Nie reinstalowałem W10 na Acerze.
    Wprawdzie reinstalowałem WXP na F-S, ale nie dlatego,
    że osłabł -- reinstalowałem w kilka dni po instalacji,
    aby uruchomić AHCI, o którym wówczas niewiele wiedziałem.
    Przed wielu laty reinstalowałem kilka razy W95 i uznałem,
    że to czasochłonne zajęcie, dlatego później już nie
    reinstalowałem Win a miałem tego całe plejady: kilka
    różnych W95 i W98 oraz WME; dwa (jeden z AHCI) WXP
    i dwa (32 i 64) W10... Na F-S być może zainstaluję
    64W10 sprzed ~tygodnia, który ściągnąłem przy okazji
    grupowych rozważań, aby sprawdzić, czy aby na pewno ;)
    trudno ściągnąć tę instalkę z serwerów M$.

    Moje wersje Win nie słabną. ;)
    Był taki czas, że codziennie instalowałem i deinstalowałem
    pod WinDOSy i WXP (jedno i drugie było razem na tym samym
    blaszaku) dziesiątki programów - w tym także masy różnych
    partycjonerów.

    Co jakiś czas czyszczę puchnące rejestry Win...
    Czyszczę ręcznie i automagicznie oraz defragmentuję...
    (na SSD chyba defragmentacja rejestru jest zbędna)

    Nie widzę potrzeby reinstalacji.
    Tu, na Acerze, z którego teraz korzystam, straciłem wiele
    (nie wiem, ile -- może łącznie 6) partycji z 64W10 -- mam
    ich wiele i na czas je klonuję.

    Ostatnim razem:
    - skasowałem jeden z klonów
    - straciłem chwil kilka później kolejny klon
    - na zewnętrznym dysku zabrakło dwóch kopii
    (myślałem, że nadal tam są, ale wcześniej
    je skasowałem jako niepotrzebnie okupujące
    miejsce)

    - pozostały jeszcze 3 kopie, z tego 2 świeże, więc
    jedną z tych 2 świeżych szybko sklonowałem i teraz
    z niej korzystam

    Klonowanie W10 jest łatwiejsze niż WXP. Może samo klonowanie
    nie jest łatwiejsze (choćby z uwagi na czas klonowania) ale
    literacja jest tu pewniejsza...

    W razie padu którejś z partycji po prostu mam do dyspozycji
    inne na tym samym komputerze...

    -=-

    Być może osłabienie ;) Twej wersji Win ma swe źródło
    we fragmentacji dysku lub w spuchnięciu rejestru?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 164. Data: 2020-02-19 02:09:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4bf021$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > W używanej przeze mnie wersji AOMEI jest suwak! Trzeba po prostu chwycić

    Która wersja MT nie ma suwaka? Ja znam chyba kilkanaście -- każda
    ma. (każdy partycjoner MT ma, bo MT to nie tylko partycjonery)

    IMO ogólnie partycjonery z GUI (pod Win i pod DOS) mają suwaki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 165. Data: 2020-02-19 03:18:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4beffd$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > W Easus czy Minitool jest to wybieranie czy wpisywanie
    > pożądanych wartości, natomiast w AOMEI stary dobry suwak,.

    MiniTool i EaseUS ?oczywiście? -- też mają suwaki.
    Na pierwszy rzut oka trudno te trzy (AOMEI, EaseUS
    i MT) programy odróżnić.

    -=-

    Bakapaery itp. mogą czegoś nie mieć, ale ich
    głównym zadaniem nie jest obróbka partycji...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 166. Data: 2020-02-19 12:07:38
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e4befb6$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > 32 czy 64?

    Bez znaczenia. Ja mam akurat ostatnio pobierałem 64, ale różnicy do 32
    nie ma dużej.

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Być może osłabienie ;) Twej wersji Win ma swe źródło
    > we fragmentacji dysku lub w spuchnięciu rejestru?

    Każdy system z czasem się zaśmieca, na Linuksie nie widać oznak
    starzenia bo po prostu nie instaluje się na nim setek programów.
    Natomiast gdyby go traktować jak Windows to i jego trzeba by za jakiś
    czas wgrywać od nowa.

    Klonowanie u mnie raczej nie przejdzie - system za bardzo porozrzucany
    po dyskach. Czy może jednak dałby radę skopiować ustawienia w których np
    grę ważącą kilkadziesiąt GB nam zainstalowaną na dysku "D"? Zresztą
    możliwe że dałby, pytanie zasadnicze - czy można by przywrócić takiego
    klona?

  • 167. Data: 2020-02-19 12:07:57
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Bakapaery itp. mogą czegoś nie mieć, ale ich
    > głównym zadaniem nie jest obróbka partycji...

    Fakt, i w nich są suwaki.

  • 168. Data: 2020-02-19 19:43:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4d16f8$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Bez znaczenia. Ja mam akurat ostatnio
    > pobierałem 64, ale różnicy do 32 nie ma dużej.

    Win10_1909_Polish_x64i ma 4,95 GB (bajtów:
    5 317 847 040) więc pewności nie mam.

    > czy można by przywrócić takiego klona?

    Nie każdy klon potrafię przywrócić, ale niemal
    każdy i raczej z góry wiem, który nie przejdzie.
    (więc zazwyczaj od razu taki klon jest kasowany)
    Ogólnie jak z plikiem -- pewności 100% nie ma,
    ale niemal 100% jest...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 169. Data: 2020-02-19 23:40:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4d170b$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Fakt, i w nich są suwaki.

    W bakaperach niekoniecznie są suwaki
    i niekoniecznie można osiągnąć to,
    co w partycjonerach.

    Można partycję zbakapować i można odtworzyć
    z bakapu, ale niekoniecznie założyć nową czy
    skopiować...

    Tych programów nie zaliczyłem zbyt wiele, ale kilka poznałem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 170. Data: 2020-02-20 14:49:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e4bf68a$1$512$6...@n...neostrada.pl

    : Generalnie bym uważał, bo przy przesuwaniu zdarzyło
    : mi się stracić całą partycję z danymi.

    Każdy program ma błędy.

    : Pomieliło pomieliło, zniknęła i koniec, nawet programy

    Czym mieliłeś?

[...]

    Różnie bywa/ Zleciłem kiedyś kilkukrotne kopiowanie tej
    samej 32W10 i zasnąłem, po przebudzenu miałem OK -- jest
    tak do tej pory pomimo lat.

    Teraz akurat nie zleciłem wielu naraz, ale tylko z uwagi
    na czasochłonność (; operacyjną ;) i niestabilność USB2.

    Przesuwanie partycji przerwałem -- obaczę, ;) co uzyskam.
    Na partycji tak sobie mi zależy, ale na oko jest OK.

    LC

    -----