  • 1. Data: 2010-09-17 12:55:44
    Temat: Passaty ciagle modne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8388538,A
    uta_najczesciej_kradna_noca_z_osiedla_Tysiaclecia.ht
    ml

    Jeśli masz volkswagena passata i trzymasz go pod blokiem na osiedlu
    Tysiąclecia, lepiej miej się na baczności. Z raportu przygotowanego
    dla nas przez firmę ubezpieczeniową Ergo Hestia wynika, że to
    najczęściej kradziona marka oraz ulubione miejsce złodziei aut w
    Katowicach. [..]
    W Katowicach najczęściej kradzione są volkswageny. Ranking wozów
    tej marki, które najczęściej padają ofiarą złodziei, otwiera
    passat, tuż za nim jest sharan. W pierwszej piątce jest także golf
    i polo. Volkswageny dzieli tylko skoda octavia. Katowiccy złodzieje
    lubią też wszystkie modele renault, toyotę yaris oraz hondy CRV
    oraz civic.

    Ubezpieczyciele ostrzegają też przed oszustami, którzy wertują
    ogłoszenia motoryzacyjne i podając się za potencjalnych kupców,
    chcą się przejechać wystawionym na sprzedaż wozem. Jako
    zabezpieczenie oddają stare auto, jakim sami przyjechali. Potem
    okazuje się, że złodzieje nie wrócili z przejażdżki, a wóz, jaki
    zostawili w zastaw, jest kradziony.

    Policja potwierdza: w zeszłym roku w mieście łupem złodziei padło
    445 aut, czyli ponad dwa razy mniej niż jeszcze kilka lat
    wcześniej. Wzrosła też wykrywalność i skuteczność w łapaniu
    sprawców - z 8 do 34 procent.

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-09-17 13:43:42
    Temat: Re: Passaty ciagle modne
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-17 12:55, J.F. pisze:
    > Ubezpieczyciele ostrzegają też przed oszustami, którzy wertują
    > ogłoszenia motoryzacyjne i podając się za potencjalnych kupców, chcą się
    > przejechać wystawionym na sprzedaż wozem.

    tylko kretyn by się zgodził na coś takiego :)

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-09-17 14:06:24
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-09-17 12:55, J.F. pisze:
    > Jako zabezpieczenie oddają
    > stare auto, jakim sami przyjechali. Potem okazuje się, że złodzieje nie
    > wrócili z przejażdżki, a wóz, jaki zostawili w zastaw, jest kradziony.

    Jeśli to się rzeczywiście zdarza (w co osobiście słabo wierzę, ale są
    rzeczy...), to nie mogę wyjść z podziwu, jakim trzeba być, hmmm, debilem
    - bo inaczej tego nazwać się chyba nie da, żeby dać się przejechać
    potencjalnemu kupcowi bez wsiadania z nim do samochodu? Zadziwiający
    jest ten świat...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2010-09-17 15:41:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > się przejechać potencjalnemu kupcowi bez wsiadania z nim do
    > samochodu? Zadziwiający jest ten świat...

    No to przyjedzie kupiec z kolega, stracisz samochod, komorke, karty
    kredytowe ... a moze i telewizor z komputerem :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-09-17 18:10:18
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    krzysiek82 wrote:

    > tylko kretyn by się zgodził na coś takiego :)

    W Clear and present danger, filmie nakręconym na podstawie powieści,
    którą spłodził, Toma Clancy jest piękna scena, w której dyrektor CIA
    chce zdobyć helikopter. Rozmawia z właściciele i dowiaduje się, że firma
    już nie wypożycza tej maszyny. Zgłasza więc chęć kupna.
    - 2 miliony dolarów - słyszy cenę.
    Potrząsa z niedowierzaniem głową, ale zmuszony okolicznościai skłonny
    jest zaakceptować tę cenę.
    Pyta jednak, czy może ją (maszynę) przetestować przed kupnem jego pilot.
    - Oczywiście - odpowiada właściciel śmigłowca. - Musisz tylko wpłacić
    kaucję.
    - Ile - pyta, sięgając po portfel, Harrison Ford, grający rolę
    dyrektora CIA.
    - 2 miliony dolarów - odpowiada zadowolony z siebie właściciel maszyny...

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-09-17 21:01:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-17 15:41, J.F. pisze:

    > No to przyjedzie kupiec z kolega, stracisz samochod, komorke, karty
    > kredytowe ... a moze i telewizor z komputerem :-)

    Rozumiem, że kupiec z kolegą będą stanowczo nalegać na wydanie tych
    rzeczy. Wtedy należy stawić jakiś tam opór, żeby ślady na ciele zostały
    (ewentualni świadkowie mogą być niewiarygodni) do obdukcji. Ale dawać
    samochód i kluczyki obcemu? Może jeszcze dokumenty im zostawić?! I
    podpisaną przez siebie umowę in blanco?!?! Nie, no na prawdę głupota
    ludzka poraża...

    Pozdr,

  • 7. Data: 2010-09-18 10:23:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2010 21:01:43 +0200, LEPEK wrote:
    >Rozumiem, że kupiec z kolegą będą stanowczo nalegać na wydanie tych
    >rzeczy. Wtedy należy stawić jakiś tam opór, żeby ślady na ciele zostały
    >(ewentualni świadkowie mogą być niewiarygodni) do obdukcji.

    Dobrze wyczyszczona lufa sladow na czole nie zostawia :-)

    >Ale dawać
    >samochód i kluczyki obcemu? Może jeszcze dokumenty im zostawić?! I
    >podpisaną przez siebie umowę in blanco?!?! Nie, no na prawdę głupota
    >ludzka poraża...

    No wiesz, wsiadzie delikwent do samochodu na jazde probna, zostawi
    kupke zlomu - tez glupi byles ze pozwoliles, chyba ze miales AC.

    Ba - a niech przy okazji posadzi cie na wozek .. to juz chyba lepiej
    dac kluczyki i niech jedzie sobie sam :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-09-18 12:41:08
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    LEPEK pisze:
> [...]
    > - bo inaczej tego nazwać się chyba nie da, żeby dać się przejechać
    > potencjalnemu kupcowi bez wsiadania z nim do samochodu?

    2 tygodnie temu kupowaliśmy samochód dla mojej kobiety, właściciel dał
    się nam przejechać, zrobiliśmy rundę po mieście a on czekał pod stacją
    diagnostyczną.

    W kwietniu kupowałem dla siebie, w domu właściciela podpisaliśmy umowę
    (pokwitował odbiór kasy), oddał nam kluczyki, komplet dokumentów, wsiadł
    do tyłu i tak jechaliśmy do banku po kasę. Wystarczyło się w lesie
    zatrzymać i wyprosić grzecznie Pana z samochodu. Miałem obydwie kopie
    umowy więc gość nawet by nie wiedział jak się nazywam.

    --
    kamil d

  • 9. Data: 2010-09-19 18:39:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-18 10:23, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ba - a niech przy okazji posadzi cie na wozek .. to juz chyba lepiej
    > dac kluczyki i niech jedzie sobie sam :-)

    Nie, no strach samochód sprzedawać ;)

    Pozdr,