  • 1. Data: 2010-09-17 17:02:16
    Temat: Pytanie o sposób likwidacji szkody z OC sprawcy
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Witam,
    w znajomego wiechał ktoś, kto poważnie zniszczył jego auto i w obecności
    policji przyznał się do winy. W związku z tym mam 2 pytania:
    1) Zakładając, że sprawca nie miał Assistance - czy jest on zobowiązany
    pokryć koszty transportu uszkodzonych samochodów (osób poszkodowanych) z
    miejsca wypadku? (jeśli nie mieliby również Assistance)
    2) Jak wygląda załatwianie odszkodowania poprzez poszkodowanego? musi
    zgłosić ten fakt do ubezpieczyciela sprawcy i to od tego ubezpieczyciela
    przyjedzie rzeczoznawca wycenić szkody? (czy też może zgłasza je u swojego
    ubezpieczyciela?)

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-09-17 18:13:40
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 17.09.2010 17:02, Przemolo wrote:
> [...]
    > pokryć koszty transportu uszkodzonych samochodów (osób poszkodowanych) z
    > miejsca wypadku? (jeśli nie mieliby również Assistance)

    Assistance nie ma nic do tego - samochód nie może jechać z jego winy i z
    jego OC tenże samochód musi być przewieziony. Jeśli Ty masz assistance
    to Twój ubezpieczyciel może się zwrócić wraz z Tobą do ubezpieczyciela
    sprawcy o zwrot kosztów.

> [...]
    > zgłosić ten fakt do ubezpieczyciela sprawcy i to od tego ubezpieczyciela
    > przyjedzie rzeczoznawca wycenić szkody? (czy też może zgłasza je u

    Dzwonisz do ubezpieczalni sprawcy i tam Ci już wszystko powiedzą -
    zwykle przyjeżdża ichni rzeczoznawca. Trzeba mieć przy sobie rzecz jasna
    dane sprawcy oraz poszkodowanego.
    No chyba że naprawa bezgotówkowa.

    Twój ubezpieczyciel OC nie ma nic do tego jeśli w żaden sposób nie
    uznano Cię za sprawcę, co najwyżej jeśli masz AC - ale to już zależy od
    firmy.