  • 11. Data: 2018-09-29 21:40:50
    Temat: Re: Pendrajwy USB3
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-09-29 o 18:20, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

> [...]
    > wprawdzie większe od typowego pendrajwa, ale mają jedną zaletę, można
    > sobie taką kieszeń obsadzić bardzo szybkim dyskiem, który nie będzie
    > miał żadnego konkurenta w postaci pendrajwa, przynajmniej jeśli chodzi
    > o szybkość zapisu/odczytu(nawet bardzo mierny dysk M.2 bije na głowę
    > pendrajw, który w zapisie random 4K staje się koszmarnie wolny, wolny,
    > jak stacja dyskietek 3.5).
    > Moim zdaniem pendrajw, który w zapisie 4K random ma kilkanaście KiB/s
    > to kupa nie warta uwagi bez względu na to, że potrafi w zapisie

    Czyli chyba wszystkie to kupa ;) Ale nie każdy używa pendrive jako
    główną pamięć serwera chmury w Googlu.

    Odpaliłem CrystalDiskMark i test 4K.
    Intel 545s 256GB na USB 3.0 u mnie wyciąga odczyt 37MB/s, zapis 69MB/s -
    nie wiem czy tu cache nie gra roli, ustawiłem próbkę 100MiB
    Tak, jest szybki.

    Pendrajwy wetknięte w USB3.0 odpowiednio odczyt , zapis:

    Goodram 1GB USB2.0: 7.2MB/s , 0.21MB/s (nie, nie pomyliłem się z tym
    1GB, nadal używam bo jest zajebisty do tego, czego używam, taki czarny
    wąski i długi z zatyczką)
    Transcend JetFlash 16GB USB2.0 5.5MB/s , 0.01MB/s
    Adata UE700 32GB: 6.3MB/s , 0.23MB/s
    Adata UE700 64GB: 7.4MB/s , 0.29MB/s
    Kingston DT100 G3 16GB: 10MB/s , 0.64MB/s (zaskoczył mnie, kurcze)

    > Taki pendrajw będzie się nadawał głównie do przechowywania filmów i
    > zdjęć, ale np odpalenie z niego jakiejś maszyny wirtualnej czy systemu
    > operacyjnego to będzie tragedia.

    Myślałem że głownie odczyt tu jest a temp w ramie...

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2018-09-29 21:48:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2018 2:19 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Rzuć jakims linkiem bo jakoś nie kumam. Jeden mówi weź "dysk SSD" więc
    > sądzę że mowa o dysku 2,5" a drugi mówi o obudowie jak na dysk M.2 który
    > jest innych gabarytów.

    Masz dwie mozliwości:

    a) przelotka SSD mSata -> USB3

    b) przelotka SSD M.2 -> USB3 (są dwa rodzaje na różne długości dysku)

    Tu masz wszystkie na raz do porównania:

    https://www.aliexpress.com/item/2015-New-products-De
    sign-micro-hdd-box-usb-3-0-to-mSATA-2-5-suit-for/325
    06466451.html

    mSATA jest nieco krótsza niz normalna M.2 ale dyski msata ostatnio stają
    się "retro" sadząc po cenach :/

    Krótka M.2 wydaje się nie mieć sensu z powodu kłopotu w dostaniu takich
    dysków.

    Jako pendrajw zjada na śniadanie kazdy normalny pen jaki mialem w rekach
    po każdym wględem poza gabarytem.

  • 13. Data: 2018-09-30 10:13:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, Irokez <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Tak, jest szybki.
    >
    > Pendrajwy wetknięte w USB3.0 odpowiednio odczyt , zapis:

    Mam Silicon Power 240GB M55 M.2 2280 w obudowie usb 3.0 i tak z
    ciekawości zerknąłem właśnie na transfery i są fatalne - <10MB/s.
    Ciekawe czy to ta obudowa (kupiłem najtańsza jaką udało mi się znaleźć
    :) czy coś innego.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-09-30 11:11:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 10:13 AM, Marcin Debowski wrote:
    > Ciekawe czy to ta obudowa (kupiłem najtańsza jaką udało mi się znaleźć
    > :) czy coś innego.

    Miałem dwie obudowy na M.2 SATA. W środku były rózne scalaki, nie
    pamiętem już producentów. Oba rózniły się zasadniczo transferami na tym
    samym dysku i porcie USB. Dodatkowo ten wolniejszy czasami nie był
    wykrywany poprawnie.

    Ten szybszy mam gdzieś, dam znać co w środku siedzi, jak znajdę.

  • 15. Data: 2018-09-30 11:36:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 11:11 AM, Sebastian Biały wrote:
    > Ten szybszy mam gdzieś, dam znać co w środku siedzi, jak znajdę.

    Znalazłem.

    http://www.jmicron.com/PDF/brief/jms578.pdf

    Wyciąga koło 100MB/s z dyskiem WD green przy zapisie i ponad 150 przy
    odczycie. To dalej poniżej wydajności dysku ale ciągle zabija wszelakie
    pendrive. Dodatkowo mierzę to na komputerze z C2D więc zapewne tutaj też
    jest problem z wydajnością.

  • 16. Data: 2018-09-30 11:59:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-30, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Znalazłem.
    >
    > http://www.jmicron.com/PDF/brief/jms578.pdf

    Dzięki.

> [...]
    > odczycie. To dalej poniżej wydajności dysku ale ciągle zabija wszelakie
    > pendrive. Dodatkowo mierzę to na komputerze z C2D więc zapewne tutaj też

    Nosz cholera, ten sam co u mnie. Nie chce mi się rozbebeszać maszyn
    gdzie mam msatę, ale chyba będę to musiał zrobić.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-09-30 12:08:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2018 09:59:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dzięki.

    > Nosz cholera, ten sam co u mnie. Nie chce mi się rozbebeszać maszyn
    > gdzie mam msatę, ale chyba będę to musiał zrobić.

    Panowie, definiujcie porządnie warunki pomiaru, proszę. Dla przykładu
    mój dysk SSD CX100 z przelotką do USB2 ma takie prędkości zapisu:
    1. Mierzone przez kopiowanie na dysk pliku 2 GB: 42 MB/s
    2. Mierzone przy pomocy fio (poniżej polecenie): 11 MB/s
    Dane bez podania warunków pomiaru są do d... :)

    sudo fio --filename=/dev/sdb --direct=1 --rw=write --bs=4k
    --size=160041885696 --runtime=60 --numjobs=1 --group_reporting
    --name=file1
    file1: (g=0): rw=write, bs=4K-4K/4K-4K, ioengine=sync, iodepth=1
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-09-30 12:54:20
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 29 Sep 2018 21:40:50 +0200, Irokez wrote:

> [...]
    > Adata UE700 32GB: 6.3MB/s , 0.23MB/s
    > Adata UE700 64GB: 7.4MB/s , 0.29MB/s
    > Kingston DT100 G3 16GB: 10MB/s , 0.64MB/s (zaskoczył mnie, kurcze)

    Adata DashDrive UV128 32GB: 8.2MB/s, 0.315Mb/s
    Adata Dashdrive UV140 32GB: 8.3MB/s, 1.53MB/s

    Tak dorzucam dla zainteresowanych.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 19. Data: 2018-09-30 13:05:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 12:08 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Panowie, definiujcie porządnie warunki pomiaru, proszę.

    HWInfo. Przelotka USB3.0 na M.2 SATA. JMS578. Komputer z C2D T9550. USB3
    na cardbus.

    > Dla przykładu
    > mój dysk SSD CX100 z przelotką do USB2 ma takie prędkości zapisu:
    > 1. Mierzone przez kopiowanie na dysk pliku 2 GB: 42 MB/s

    Podejrzane. Teoretyczna predkośc USB2 to koło 48MB/sek a praktyczna
    nieco ponad połowę mniejsza, czyli nie spodziewąłbym się więcej niż
    30MB/s i nigdy nie udało mi się na USB2.0 uzyskać więcej. Najwięcej
    wyciąga mi kamera xiaomi 4K która daje radę prawie 30.

    Sprawdzę to dokładnie, ale pendrive 3.0 o prędkości ponad 40MB/s
    wsadzony w dziurkę USB2 nie wyciąga więcej jak 25MB/s. Być może to
    zalezy tez od chipsetu.

  • 20. Data: 2018-09-30 13:29:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2018 13:05:14 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Podejrzane. Teoretyczna predkośc USB2 to koło 48MB/sek a praktyczna
    > nieco ponad połowę mniejsza, czyli nie spodziewąłbym się więcej niż
    > 30MB/s i nigdy nie udało mi się na USB2.0 uzyskać więcej.

    To jeszcze dorzucę pomiar za pomocą gnome-disks na domyślnych
    wartościach testu - 32 MB/s.
    Platforma Mint 19, i5-4590S na chipsecie H97, dysk komputera to SAMSUNG
    MZHPU512HCGL-000H1 z prędkościami rzędu 700MB/s.
    --
    Jacek
    I hate haters.